printlogo


کد خبر: 217945تاریخ: 1399/1/18 00:00
اخبار

27451 خودرو جریمه 500 هزار تومانی شدند
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از صدور 27451 برگ جریمه 500 هزار تومانی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ عین‌الله جهانی با اعلام این خبر اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا روز گذشته، تعداد جریمه‌های صادره (جریمه 500 هزار تومانی) برای رانندگانی که با پلاک غیربومی وارد شهرهای دیگر شده و به این طرح بی‌توجه بوده‌اند، 27 هزار و 451 مورد اعلام شده؛ همچنین 3 هزار و 174 خودرو نیز که به‌رغم تذکرات، اصرار به تردد در شهرهای غیرمحل سکونت خود را داشتند، توقیف شدند. وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد: این طرح با قوت ادامه دارد و ما نیز از مردم انتظار داریم به این موضوع بیش از گذشته اهتمام داشته باشند و با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری‌های لازم را داشته باشند. معاون اجتماعی پلیس راهور خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز از ترددهای بی‌مورد جدا خودداری کنند و در خانه بمانند، چراکه عدم توجه به این طرح، سلامت عموم جامعه را به خطر می‌اندازد و پلیس نیز با افراد متخلف و کسانی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، برابر قانون برخورد می‌کند.
***
تسهیلات اخیر دولت به مددجویان کمیته امداد پرداخت نمی‌شود
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس مصوبه دولت، مددجویان کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی از تسهیلات قرض‌الحسنه دولت درباره ویروس منحوس کرونا نمی‌توانند استفاده کنند. مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به ارائه بسته‌های حمایتی به مددجویان کمیته امداد با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین سامانه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است که اقشار کم‌درآمد و مستضعف از جمله دستفروشان و کارگرانی که با توجه به شیوع ویروس کرونا محل درآمدی ندارند، می‌توانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: در این ‌باره بانک اطلاعاتی در حال تشکیل است که از شهرداری‌ها و دیگر بخش‌ها استفاده شده تا به 3 میلیون نفر مستمری ماهانه پرداخت شود تا با شکست ویروس کرونا بتوانند به شغل و کسب‌شان بازگردند. وی در ادامه یادآور شد: همچنین دولت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را تا 2 میلیون تومان برای 4 هزار خانوار درنظر گرفته است که کارمزد آن 4 درصد است. بختیاری همچنین گفت: بر اساس مصوبه دولت، مددجویان کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی از این تسهیلات قرض‌الحسنه نمی‌توانند استفاده کنند که به نظر تصمیم مناسبی نیز هست. همچنین بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه 30 ماهه است که 3 ماه آن نیاز به بازپرداخت نیست و ضامن این وام‌ها نیز یارانه‌هاست. 
***
حناچی برنامه‌ای برای مقابله با بحران کرونا ندارد
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید برنامه‌ای برای مقابله با بحران کرونا تا پایان تابستان و حتی تا پایان سال 99 داشته باشد، گفت: ستاد مقابله با کرونا سیاست‌های یک بام و دو هوا اجرا می‌کند. به گزارش فارس، زهرا نژاد‌بهرام در دویست‌و‌ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: اگر قرار است ستاد کرونا سیاستی یک بام و دو هوا را به اجرا درآورد باید قبل از آن به اصناف بیندیشد، چرا که این دست از افراد برای تامین نیازهای اقتصادی حقوقی دریافت نمی‌کنند در حالی که شرایط برای کارکنان دولت متفاوت است. همچنین این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ اگر کرونا از بین رفته و ما خبر نداریم به ما اطلاع بدهند. هم‌اکنون ترافیک در تهران بشدت نگران‌کننده و برنامه‌های انجام‌شده برخلاف سیاست‌های گذشته است. نژادبهرام در ادامه بیان داشت: تهران پایتخت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران محسوب می‌شود که در طول روز 12 میلیون و شب‌ها نیز 8 و‌نیم میلیون نفر جمعیت دارد و جای تعجب دارد که چرا نماینده پارلمان شهری در ستاد مقابله با کرونا حضور ندارد و ما نمی‌توانیم دفاع از مطالبات مردم را در این ستاد انجام دهیم. وی ضمن تذکر به حناچی گفت: نباید فراموش کنیم که اگر ستاد کرونا جدیت بیشتری در مقابل این بیماری ندارد، مدیریت شهری ولی نباید بی‌تفاوت باشد. برنامه شهرداری برای مقابله با بحران کرونا تا پایان تابستان و حتی تا پایان سال 99 چیست و برای بعد از بحران چه تصمیمی گرفته شده است؟ نژادبهرام در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌ای برای شهر اقدام کند، چرا که کرونا حداقل تا پایان بهار و به احتمال زیاد تا پایان تابستان همچنان وجود خواهد داشت. 
***
افزایش ۳ برابری سفر با مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه روز شنبه بیش از 290 هزار نفر مسافر مترو بوده‌اند، گفت: ‌این آمار نسبت به نوروز و تعطیلی پایتخت 3 برابر شده است. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مسافران مترو پس از پایان تعطیلات نوروز اظهار داشت: روز گذشته آمار مراجعات مردم به مترو بسیار تعجب‌آور بود و مسافران حدود 290 هزار نفر بودند. وی با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت قطارها را با توجه به تعداد مسافران 5 دقیقه در نظر گرفتیم، گفت: اگر تقاضا بیشتر باشد تعداد قطارها و ظرفیت متفاوت خواهد شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: قبل از شیوع کرونا مسافران مترو یک میلیون و 800 هزار نفر در طول یک روز بودند که در ایام نوروز این میزان به کمتر از 100 هزار نفر رسید ولی از روز شنبه این تعداد حدود 2 تا 3 برابر شد و بسیاری از شهروندان ترجیح داده بودند برای تردد از مترو استفاده کنند.

Page Generated in 0/0056 sec