printlogo


کد خبر: 217953تاریخ: 1399/1/18 00:00
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد
2 میلیون بسیجی در حال مبارزه با ویروس کرونا

گروه سیاسی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح فعالیت‌های بسیج در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در همان روزهای اول به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردیم بسیج آماده ورود است و بیش از 2 میلیون بسیجی در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.
به گزارش «وطن امروز»، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج) به تشریح فعالیت‌های بسیج در مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و افزود: بیش از 2 میلیون نفر در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تحت پوشش سازمان بسیج در کل کشور در حال فعالیتند.
وی درباره ورود بسیج به مبارزه با ویروس کرونا گفت: امسال این ویروسی که در کشور در حالت رشد بود، در همان روزهای اولیه ما اعلام آمادگی کردیم و به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردیم بسیج آماده ورود است؛ تفاهمنامه‌ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان امضا شد و بر اساس این تفاهمنامه، طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تهیه و در سراسر کشور بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه‌های استانی هماهنگی‌هایی انجام شد.
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و در کنار بهورزان و کادر درمانی وزارت بهداشت و مراکز بهداشت و درمان در شهرستان‌ها قرار گرفتند و  طرح غربالگری را شروع کردند که امروز اخبار آن در رسانه‌ها گزارش و پخش می‌شود. توسط مسؤولان وزارت بهداشت و درمان نزدیک به 60 میلیون نفر غربالگری شدند و در نتیجه این غربالگری که توسط ۵۳ هزار تیم انجام شد 820 هزار نفر افراد مشکوک شناسایی شدند.
وی افزود: پس از شناسایی، ۴۰۰ هزار نفر از آنها به مراکز منتخبی که توسط وزارت بهداشت و درمان و بسیج ساماندهی شدند، ارجاع شدند و 300 هزار نفر سرپایی درمان شدند. 100 هزار نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که باز اینها تعداد زیادشان در واقع در خانه‌ها درمان شدند و در مجموع عددی نزدیک به 8000 از این تعداد افرادی بودند که دچار مشکلات شدید بودند.
رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه الان شرایط در واقع در کشور به عنوان شرایط تحت کنترل و مدیریت است، ادامه داد: طرح بسیج ملی یکی از کارهای بزرگی است که باز به عنوان یک تجربه موفق مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. در این طرح ۸۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و 600 هزار نفر در قالب 53200 تیم تاکنون به‌کارگیری شده‌اند. البته این تیم‌ها تیم‌هایی هستند که کار غربالگری را انجام می‌دهند و سایر تیم‌ها تیم‌های ضدعفونی‌کننده محیط و اماکن هستند، در واقع حدود 40 هزار تیم هستند و مجموعا 400 هزار بسیجی را شامل می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، وی تاکید کرد: تیم‌هایی که در مبادی ورودی و خروجی شهرها استقرار پیدا کرده‌اند، در کنار سایر دستگاه‌ها ایجاد فاصله اجتماعی را مدیریت می‌کنند و تیم‌هایی که تولید ماسک، مواد ضدعفونی و لباس مخصوص کادرهای درمانی را انجام می‌دهند 3800 تیم و گروه جهادی را شامل می‌شوند. در مجموع بیش از 2 میلیون بسیجی در مقابله با کرونا به صورت مستقیم در حال حاضر در سطح کشور خدمت می‌کنند.
وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی در مسیر تولید روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک فعالیت می‌کنند؛ حتی ماسک‌های N95 که تحت نظارت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان است، جهت استفاده در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد. این ظرفیت‌های مردمی است که می‌تواند در دوران پساکرونا هر کشوری را براحتی بر مشکلات چیره کند و ما خوشبختانه ظرفیت‌های فراوانی داریم. پیش‌بینی‌های خوبی هم توسط مسؤولان شده که ان‌شاءالله همه دست به دست هم بدهیم و کمترین آسیب را  شاهد خواهیم بود.

Page Generated in 0/0055 sec