printlogo


کد خبر: 217954تاریخ: 1399/1/18 00:00
اخبار

احوالپرسی رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله امینی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی کسالت آیت‌الله امینی، محمد محمدی‌گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن احوالپرسی، برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.
***
آرزوی موفقیت هنیه برای ملت ایران در مبارزه با کرونا
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در تماس تلفنی با علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تبریک سال جدید و ابراز همدلی و همبستگی با ملت بزرگ ایران در مبارزه با شیوع کرونا، ضمن احوالپرسی و آگاهی از وضعیت سلامتی ولایتی، از بهبود کامل وی ابراز خرسندی کرد. به گزارش فارس، اسماعیل هنیه در ادامه تاکید کرد: ما برای ملت شریف ایران آرزوی توفیق روزافزون بویژه در مقابله و شکست کرونا را داریم. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر پیروزی قطعی فلسطینیان و آزادی قدس شریف،  از مواضع جمهوری اسلامی ایران بویژه رهبر فرزانه و معظم انقلاب از ملت مظلوم فلسطین تقدیر کرد و افزود: امیدواریم هر چه زودتر شاهد آزادی قدس شریف باشیم و همه با هم در قدس شریف نماز بخوانیم.  اسماعیل هنیه با درود بر روح سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، بار دیگر برای ملت ایران آرزوی سلامتی کرد.  ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس  گفت: از تماس محبت‌آمیز و پیگیری شما سپاسگزاری می‌کنم و امیدواریم هر چه زودتر این ویروس ریشه‌کن شود و مشکلات به وجود آمده برای مسلمانان، جامعه اسلامی و همه کشورها از  بین برود و برای ملت شریف و مظلوم فلسطین هم آرزوی پیروزی و سلامتی داریم.  مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تقدیر از تلاش گروه‌های مقاومت و همچنین حماس که در راه تحقق آرمان‌های فلسطین و آزادی قدس شریف تلاش و مجاهدت می‌کنند، افزود: قدس و فلسطین متعلق به جهان اسلام بوده و خواهد بود و مسیری که مبارزان مقاومت همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گشوده‌اند با اقتدار و تا تحقق اهداف و آرمان‌ها ادامه خواهد یافت.
***
ارسال نهمین محموله اقلام اهدایی جنوب چین به ایران
نهمین محموله اقلام اهدایی جنوب چین شامل حدود یک میلیون ماسک، دارو و لباس محافظتی ۱۶ فروردین از سوی سرکنسولگری ایران در گوآنگ‌ژو به تهران ارسال شد.
به گزارش فارس، محمد کشاورززاده، سفیر ایران در پکن با بیان اینکه «تاکنون کمک‌های دولتی و مردمی چین با ۲۸ پرواز از شهرهای پکن، شانگهای و گوآنگ‌ژو به کشورمان ارسال شده است»، خاطرنشان کرد: «بیش از 10 میلیون ماسک،  ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۳۰۰ هزار لباس جراحی و لباس ایزوله، 2 میلیون و ۲۰۰ هزار دستکش، ۳۵۰ ونتیلاتور، ۵۰۰ اتاق پیش‌ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این کمک‌هاست». کشاورززاده اضافه کرد: «همچنین چند پرواز چینی نیز سایر کمک‌ها از جمله یک میلیون ماسک اهدایی «جک ما» را به تهران حمل کرده است».
***
شمخانی:
مخالفت با درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول مصداق جنایت است
دبیر شورای عالی امنیت ملی مخالفت آمریکا با اعطای تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای تامین اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا را مصداق واقعی جنایت علیه بشریت خواند. به گزارش فارس، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیترش نوشت: «تحریم اقلام بهداشتی، اقدامی غیرقانونی و ضدحقوق بشری و نماد دشمنی آشکار ترامپ با ملت ایران است». وی افزود: «مخالفت آمریکا با اعطای تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای تامین اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا مصداق واقعی جنایت علیه بشریت است». شمخانی همچنین هشتگ «ترامپ خطرناک‌تر از کروناست» را نیز در این توئیت استفاده کرده است.
***
سر و دست شهید پاشاپور به ایران بازمی‌گردد
حمید پاشاپور، برادر شهید اصغر پاشاپور به انصاف‌نیوز گفت: «سر و دست شهید با گروه‌های تروریستی مبادله شد و منتظر اولین پرواز هستیم تا سر و دست از سوریه به ایران بازگردد». اصغر پاشاپور، فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه که توسط گروه‌های داعش و احرارالشام سر از بدنش جدا شده بود، همچنان بعد از یک ماه به دلیل خطر کرونا و جلوگیری از تجمعات به خاک سپرده نشده است. طبق گفته‌های برادر شهید چون هدف برگزاری مراسم باشکوه است از برگزاری مراسم تشییع پیکر در این روزها با موافقت سپاه خودداری کردند. حمید پاشاپور درباره متوقف ماندن مراسم تشییع پیکر برادرش گفت: به دلیل ماجرای کرونا مراسم برادرم هم همچنان به تعویق افتاده تا جلوی تجمع افراد را بگیریم، چون اگر این مراسم برگزار می‌شد حتماً جمع زیادی حضور پیدا می‌کردند که خطرناک بود. از طرف سپاه گفتند فعلاً پیکر در معراج شهدا باشد تا بعد از کرونا مراسم باشکوهی برگزار شود. البته این یک خرد جمعی بود که با اجازه سپاه هم انجام شد چون در شرایطی که نماز جمعه و جماعت تعطیل شده است، ما هم برای درست نشدن حاشیه و حرف و حدیث دست نگه داشتیم». برادر شهید در پایان گفت: «از مراجع درباره ماجرای خاکسپاری برادرم سوال کردم که هنوز به خاک سپرده نشده است و متوجه شدیم مشکلی ندارد و حتی شهید‌هایی را داریم که ۲ سال است در معراج حضور دارند، البته این موضوع یک حکمتی هم داشت که دست و سر شهید پاشاپور مبادله شد که جای شکر دارد. ما منتظریم پرواز آزاد شود تا سر و دست از سوریه به پیکر شهید اضافه شود تا بعد از کرونا مراسم را برگزار کنیم».

Page Generated in 0/0053 sec