printlogo


کد خبر: 218214تاریخ: 1399/1/26 00:00
اخبار

معاون جدید امور مجامع و فدراسیون‌های ورزشی منصوب شد
به دنبال تغییر مدیریت دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، معاون جدید امور مجامع در وزارت ورزش نیز منصوب شد. به گزارش مهر، با پیشنهاد علیرضا خسروی، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و موافقت مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، مهدی مستجاب‌الدعوه به عنوان معاون جدید امور مجامع و فدراسیون‌های ورزشی منصوب شد. این مسؤولیت پیش از این در اختیار علیرضا خسروی بود. وی اواخر سال گذشته و بعد از موفقیت محمدشروین اسبقیان در انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولان، جایگزین وی در دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی شد. مستجاب‌الدعوه نیز پیش از این به عنوان مشاور امور مشترک فدراسیون‌ها و مسؤول امور مجامع با این بخش از وزارت ورزش همکاری داشت. 
***
کفاشیان: زمان ریاست من تخلفی صورت نگرفت
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید در جریان پرداخت ۲۰ درصد از پاداش صعود تیم‌ ملی به جام‌ جهانی ۲۰۱۸ به کارلوس کی‌روش نبوده است. علی کفاشیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره واریز بیش از 20 درصد از پاداش صعود تیم‌ ملی به جام‌ جهانی 2018 روسیه به حساب کارلوس کی‌روش به‌ عنوان پاداش گفت: بنده در جریان این پرداخت نبودم و واریز چنین رقمی هم به من اعلام نشده بود. وی که در زمان پرداخت این مبلغ نایب‌رئیس اول فدراسیون بوده و به‌ عنوان رئیس سابق منعقد‌کننده قرارداد با کی‌روش بوده است درباره اینکه فدراسیون فوتبال طبق قرارداد در صورت صعود به جام ‌جهانی چه میزان پاداش باید به کی‌روش پرداخت می‌کرد، اظهار داشت: طبق قرارداد این رقم 10 درصد از پاداش صعود تیم ‌ملی به جام‌جهانی 2018 بود که باید از سوی فیفا پرداخت می‌شد. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره میزان پاداش پرداختی به این مربی برای صعود به جام‌ جهانی 2014 نیز گفت: آن زمان که بنده رئیس فدراسیون بودم، همان 10 درصد را پرداخت کردیم و تخلفی نشد، چون درست همان چیزی را که در قرارداد بود، اجرا کردیم. 
***
مالدینی درباره اثر کرونا: داشتم می‌مردم
ستاره سابق تیم میلان پس از بهبودی از «کووید-۱۹» هنوز نمی‌تواند مانند گذشته تمرین کند و اثر این بیماری در او باقیمانده است. به گزارش ایسنا به نقل از بی‌ساکر، پائولو مالدینی و دنیل پسرش به ویروس کرونا مبتلا شدند. پس از چند هفته آخرین تست‌شان منفی اعلام شد و بعد از طی کردن دوره درمان این بیماری، بهبود یافتند. مالدینی درباره وضعیت جسمانی‌اش گفت: شروع دوباره خیلی سخت است. سعی کردم یکشنبه کمی تمرین کنم و پس از ۱۰ دقیقه داشتم می‌مردم و آن به خاطر این نبود که ۵۲ ساله هستم. 
***
محرومیت دوپینگی‌ها برای المپیک توکیو تمدید می‌شود؟
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ درباره ورزشکارانی که محرومیت‌شان قبل از المپیک به پایان می‌رسد تصمیم‌گیری خواهد کرد. 
به گزارش فارس، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) درباره وضعیت ورزشکارانی که به خاطر دوپینگ تعلیق هستند و محرومیت آنها قبل از المپیک توکیو به پایان می‌رسد، تصمیم‌گیری خواهد کرد. 
IOC در این باره گفت: این موضوعی است که باید توسط وادا به عنوان نهاد نظارتی مبارزه با دوپینگ مورد بررسی قرار گیرد. 
با تعویق یک ساله بازی‌های المپیک، ورزشکارانی هستند که از حضور در المپیک توکیو در سال 2020 محروم بودند اما این شانس را خواهند داشت در بازی‌های 2021 شرکت کنند. 
در حال حاضر هیچ استثنایی برای تمدید مجازات ضد دوپینگ در صورتی که ورزشکار یا مربی دوره محرومیت خود را به پایان رساند، وجود ندارد. این موضوع می‌تواند برای IOC و وادا تبدیل به یک قلمرو ناشناخته شود. 

Page Generated in 0/0055 sec