printlogo


کد خبر: 218230تاریخ: 1399/1/26 00:00
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 73303 و شمار قربانیان به 4585 نفر رسید
روند ابتلا در ایران نزولی شد
روحانی: مردم همچنان در خانه بمانند!

گروه اجتماعی: آمارهای جدید کرونا در کشور نشان می‌دهد همچنان روند ابتلا به «کووید-19» نزولی است و به نوعی این ویروس در کشور مدیریت شده است. به گزارش «وطن امروز»، طبق اعلام وزارت بهداشت، روند کاهشی ابتلا به کرونا از 12 فروردین آغاز شده اما در هفته سوم فروردین آمار ابتلا کمی افزایش یافت ولی از 22 فروردین باز هم روند کاهشی آغاز شد. ابتلای روزانه در 11 فروردین به 3186 مورد رسید اما روز بعد از آن به 3111 مورد و 13 فروردین به 2987 مورد رسید. تعداد مبتلایان در 22 فروردین به 1972 نفر رسید اما در روزهای 23 فروردین تا 25 فروردین به ترتیب به 1873، 1657 و 1617 مورد رسید. مسؤولان وزارت بهداشت این آمار نزولی را تایید می‌کنند اما به مردم هشدار می‌دهند در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، موج جدید کرونا در کشور را شاهد خواهیم بود.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این‌باره گفت: روند نزولی ابتلا به ویروس همچنان ادامه دارد و امیدواریم با رعایت موارد بهداشت عمومی و فردی این روند ادامه داشته باشد و مردم در تمام اقشار و صنوف از تردد غیرضروری خودداری کنند.
جهانپور همچنین درباره آخرین آمارهای دیگر کرونا در کشور گفته تاکنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۷ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده و تست کرونای 73 هزار 303 نفر مثبت بوده است. وی افزود: از 24 تا ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.
جهانپور گفت: تاکنون ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. با وجود آمارهای مثبت کرونا برخی کارشناسان نظام سلامت هشدار می‌دهند با آغاز فعالیت کسب و کارها، موج جدید کرونا در کشور در راه است، مگر اینکه برنامه‌ریزی‌ دولت و وزارت بهداشت در راستای کنترل «کووید-19» و انجام پروتکل‌های بهداشتی باشد.
 
* روحانی: مردم همچنان در خانه بمانند!
با وجود بازگشایی مجدد کسب‌و‌کارها و رفع برخی محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، حسن روحانی به مردم توصیه کرد همچنان در خانه بمانند. از طرفی وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور اعلام کرد آمار ابتلا به کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است. روحانی دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب‌و‌کارهای کم‌‌ریسک در استان‌های کشور، افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند نباید موجب سهل‌انگاری در اعمال محدودیت‌های لازم و نظارت و کنترل‌ها باشد و مسیر در پی گرفته شده تاکنون درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد. روحانی با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنان فوتی‌ها در استان‌های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در کسب‌و‌کارها تاکید کرد و دستور داد که گزارش مربوط به صورت روزانه تهیه و به مراجع ذی‌ربط اعلام شود.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تشویق اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند، دستور داد که برای تشویق واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم رعایت می‌کنند با همکاری وزارت بهداشت، اصناف و دستگاه‌های دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود.
روحانی همچنین با دعوت دوباره از مردم برای در خانه ماندن و اجتناب از ترددهای غیر‌ضروری در سطح شهرها، ضرورت ادامه مسیر اطلاع‌رسانی درست و اقناع‌سازی مردم در پایبندی به شعار «در خانه ماندن» را مورد تاکید قرار داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت ابتلا و درمان بیماران کرونایی و همچنین آمار بهبود‌یافتگان و فوتی‌ها در روز سوم اجرای طرح فاصله‌گذای هوشمند در استان‌های کشور به جز استان تهران، گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشی در کشور هستیم و ابتلا به ویروس کرونا نیز شیب نزولی داشته است.
سعید نمکی تاکید کرد: اگر همکاری و همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها ادامه یابد و همچنین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسب‌و‌کارها، می‌توانیم امیدوار باشیم که طی روزهای آینده در آمار ابتلا به ویروس کرونا و فوتی‌ها شاهد کاهش قابل توجهی باشیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذی‌ربط، نظارت‌ها به صورت دقیق اعمال می‌شود، تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است که تمام کسب‌و‌کارها با دقت و به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
 

Page Generated in 0/0074 sec