printlogo


کد خبر: 218234تاریخ: 1399/1/26 00:00
تجمع دستفروشان مقابل شهرداری تهران
شهرداری تهران: به ما ربط ندارد باید دولت پاسخگو باشد

تعدادی از دستفروشان در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی و اجازه فعالیت نداشتن به واسطه گسترش ویروس کرونا، مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند. به گزارش ایرنا، تعداد این تجمع‌کنندگان که به حدود ۵۰ نفر می‌رسید با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی خود شدند. پس از شیوع ویروس کرونا بازارهای روز و مکان‌های دستفروشی در تهران جمع‌آوری شد و پلیس اجازه دستفروشی در هیچ نقطه از پایتخت را نمی‌دهد.
 
* شهرداری تهران: خواسته دستفروشان بحق است
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره این تجمع به ایرنا اینگونه توضیح داد: خواسته دستفروشان بحق است ولی مرجع پاسخگویی به خواسته‌های این تجمع‌کنندگان شهرداری تهران نیست.
«غلامحسین محمدی» ادامه داد: دستفروشی جزو مشاغل فصلی است و وضعیت این شغل در کل کشور دچار مشکل شده اما باید در نظر داشت که در این‌باره وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسؤولیت دارند و باید راهکاری در این‌باره پیش‌بینی کنند. وی درباره تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به دستفروشان که توسط شهرداری تهران توزیع می‌شود نیز گفت: در این‌باره لیستی از دستفروشان و افرادی که در مجموعه‌های بازارچه‌های فصلی فعالیت می‌کردند تهیه شده که قرار است پس از تایید این اسامی توسط معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران، این تسهیلات بین دستفروشان توزیع شود. به گفته محمدی، هنوز این لیست نهایی تهیه نشده و این 2 معاونت شهرداری تلاش می‌کنند تا لیست با کمترین خطای ممکن تایید شود.

Page Generated in 0/0056 sec