printlogo


کد خبر: 218238تاریخ: 1399/1/26 00:00
اخبار

90 درصد بخش خدمات در کرونا تعطیل شد
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت:‌ در حال حاضر 90 درصد تولید در بخش خدمات به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. حمیدرضا سیفی در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه چرا با وجود تورم 36 درصدی، حداقل مزد کارگران فقط 21 درصد افزایش یافته است، گفت: عمده اشتغال یعنی حدود 51 درصد اشتغال و تولید کشور در بخش خدمات است و در حال حاضر 90 درصد از مشاغل خدماتی به خاطر شیوع کرونا تعطیل است. وی در ادامه افزود: باید اقتصاد کشور از نظر کسب‌وکار رونق بگیرد. در حال حاضر رتبه فضای کسب‌وکار ایران از بین 180 کشور 130 است که رتبه خوبی نیست و باید این رتبه بهتر شود. بنابراین کار اساسی این است که زمینه‌ای فراهم کنیم تا در کشور تولید ثروت شود. نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: وقتی رتبه کسب‌وکار در کشورمان 130 از 180 است به بیان ساده‌تر یعنی نمره اقتصاد ما 6 از 20 است و با این اقتصاد نمی‌توان انتظار داشت تمام معیشت کارگری با دستمزد حل شود.
***
فقط وام 36 درصد واحدهای باقیمانده مسکن‌مهر افزایش یافت
اجرای سریع مصوبه شورای پول و اعتبار در تیرماه 98 مبنی بر افزایش وام پروژه‌های مسکن‌مهر از 40 به 50 میلیون تومان می‌توانست منجر به تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن‌مهر شود ولی این امر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با مانع‌تراشی‌های بانک مسکن رخ نداد. یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت دوازدهم در راستای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، افزایش میزان وام آنها بود. شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ 18 تیرماه 98، با توجه به تأکید وزیر محترم راه‌وشهرسازی بر تکمیل پروژه‌ها تا پایان همان سال، با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 400 به ۵۰۰ میلیون ریال در شهر جدید پردیس حداکثر 800/49 واحد مسکونی، از 400 به 450 میلیون ریال در شهرهای جدید پرند و هشتگرد حداکثر 986/47 واحد مسکونی و از 400 به 450 میلیون ریال جهت سایر شهرها حداکثر 980/104 واحد مسکونی موافقت به عمل آورد و 30 تیرماه طی نامه‌ای، از بانک مسکن خواست بدون قید و شرط این مصوبه را اجرا کند. بدین معنا که بانک مسکن با معرفی مراجع صدور معرفینامه یعنی ادارات کل راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید باید نسبت به معرفی پروژه‌ها به دفترخانه جهت انعقاد قرارداد متمم اقدام کنند تا سازندگان پس از انعقاد قرارداد متمم با دریافت مابه‌التفاوت سهم‌الشرکه حاصل از افزایش تسهیلات بتوانند نسبت به خرید مصالح و ملزومات پروژه اقدام کنند. به گزارش فارس، تا اسفندماه 98 از سهمیه 202 هزار واحدی تعیین‌شده برای افزایش وام مسکن مهر، تنها 84 هزار واحد به بانک عامل مسکن معرفی شدند و در نهایت از 84 هزار واحد معرفی‌شده، تعداد 73 هزار واحد موفق به افزیش وام خود شدند یعنی از تیرماه 98 که مصوبه افزایش تسهیلات مسکن‌مهر ابلاغ شد، فقط 36 درصد از کل سهمیه در نظر گرفته شده توانست از این افزایش تسهیلات بهره‌مند شود. نتیجه این موضوع، تاخیر مجدد پروژه‌ها و پایان نیافتن تکمیل واحدها خواهد بود.
***
اعلام ساعات کاری شعب بانک آینده از ۲۳ فروردین‌ماه سال 1399
با توجه به ضرورت رعایت مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه به ‌منظور مقابله با ویروس کرونا و نیز با هدف صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان بانک، شعب بانک آینده با رعایت همه اصول بهداشتی، از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه سال‌جاری تا اطلاع ثانوی، طی روزهای شنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۰۸:۱۵ تا ۱۳:۳۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۰۸:۱۵ تا ۱۲:۳۰ در خدمت هم‌میهنان گرامی خواهند بود. ساعت کاری اداره‌های مرکزی و مدیریت‌های امور شعب نیز از روزهای شنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ خواهد بود. مرکز ارتباط بانک آینده به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ نیز به‌ صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی است.
***
کاهش ۸۸ درصدی پروازهای عبوری از کشور
راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران از ۹۰۰ پرواز به ۱۱۰ پرواز در روز خبر داد. سعید اکبری در گفت‌وگو با مهر، درباره کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز کاهش یافته است به گونه‌ای که صنعت هوانوردی با چالش بزرگی روبه‌رو شده است. وی افزود: بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در روزهایی که کرونا شیوع یافته بود، ۱۱۷ پرواز در روز بود. این در حالی است که سال گذشته پیش از بحران نیمه دوم سال، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شد و پس از آن به ۷۰۰ پرواز به دلیل تنش‌های منطقه‌ای کاهش یافته بود اما اینکه به کمتر از ۱۲۰ پرواز در روز رسیده که یک تنش بزرگ برای شرکت فرودگاه‌ها به حساب می‌آید.
***
دستمزد کارگران تا ۴ ماه دیگر بازنگری می‌شود
عضو کارفرمایی شورای عالی کار گفت: جلساتی در وزارت تعاون برای بازنگری در دستمزد ۹۹ در حال برگزاری است که هنوز به جمع‌بندی نرسیده و نتیجه تا 4 ماه دیگر اجرایی می‌شود. حمیدرضا سیفی در گفت‌وگو با مهر، درباره احتمال بازنگری در دستمزد ۹۹ کارگران اظهار داشت: جامعه کارفرمایی برای افزایش دستمزد رضایت خود را اعلام کرده بود و برای ما فرقی نمی‌کند این افزایش در کدام آیتم‌ها باشد. عضو کانون کارفرمایان تأکید کرد: افزایش ۲۱ درصدی پایه مزد بحثی بود که دولت مطرح کرد و برای گروه کارفرمایی مهم نیست کدام بخش از دستمزد افزایش داشته باشد. اینکه اعلام می‌شود دستمزد تا پایان فروردین بازنگری می‌شود را تأیید نمی‌کنم. 

Page Generated in 0/0060 sec