printlogo


کد خبر: 218255تاریخ: 1399/1/27 00:00
پنهانکاری صهیونیست‌ها در اعلام آمار مبتلایان به کرونا در قدس شرقی باعث نگرانی سازمان ملل شده است
سوء‌قصد به جان فلسطینی‌ها با کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی در حالی رو به افزایش است که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین معتقدند بر اساس شواهد موجود، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار دقیق مبتلایان و تلفات در قدس شرقی را پنهان می‌کند. این در حالی است که روز گذشته اخبار جدیدی از ابتلای افسران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به کرونا منتشر شد اما مطابق نقشه‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این رژیم، قدس شرقی هیچ‌گونه مورد ابتلایی نداشته است. 
به گزارش «وطن امروز»، شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی در حالی به 11586 نفر و تلفات 116 نفری رسیده است که رسانه‌‌های صهیونیستی از شیوع ویروس کرونا در نیروی هوایی ارتش این رژیم خبر داده‌اند.  شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 13 مورد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است. این در حالی است که افراد مبتلا در یک دوره پروازی که اوایل ماه جاری انجام و البته بعدا متوقف شد شرکت داشتند. ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این از ابتلای 155 نفر از نظامیان خود به «کووید-19» خبر داده بود و البته بیش از 2 هزار نظامی و افسر آن در قرنطینه هستند. انتشار آمار مربوط به مبتلایان به کرونا بین نظامیان این رژیم در حالی صورت گرفته است که به گفته «فادی الهدمی» وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ رژیم صهیونیستی عمدا تعداد دقیق مبتلایان به کرونا در قدس شرقی را پنهان می‌کند.  مطابق نقشه‌هایی که وزارت بهداشت رژیم صهیونیسیتی منتشر می‌کند، قدس شرقی هیچ‌گونه ابتلا به کرونایی را ثبت نکرده است؛ موضوعی که بشدت از سوی مقامات فلسطینی و فعالان مدنی مورد انتقاد واقع شده است. مراکز غیردولتی در قدس و شاهدان عینی تأکید کردند در قدس شرقی د‌ه‌ها تن به کرونا مبتلا شده‌اند اما از آنجا که با فشار صهیونیست‌ها، وزارت بهداشت فلسطین صلاحیتی در این شهر ندارد و تنها وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی آمار مبتلایان و اطلاعات مربوط به آنها را در دست دارد، انتشار آمار رسمی نیز با وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی است. در همین ارتباط، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ما اطلاعات مربوط به شمار مبتلایان در قدس شرقی را از خود شهروندان و پزشکان شهر دریافت می‌کنیم. فادی الهدمی در ادامه گفت: در زمانی که می‌توان تعداد دقیق مبتلایان به کرونا را در جهان دانست، در قدس شرقی این کار امکان‌پذیر نیست. الهدمی با اشغالگر خواندن رژیم صهیونیستی، اقدام این رژیم در پنهان کردن اطلاعات مربوط به شمار مبتلایان به کرونا را «غیرقانونی» و «نقض آشکار» تعهدات این رژیم در قبال قوانین بین‌المللی خواند. در همین ارتباط، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در قدس شرقی موثق نیست، با توجه به اینکه مقامات صهیونیستی اعدادی کلی درباره شمار مبتلایان اعلام می‌کنند. وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان در ادامه گفت‌: گزارش‌های رژیم صهیونیستی کاملا سیاست‌زده است. در حالی که جهان خود را برای مقابله با ویروس کرونا آماده می‌کند، این اقدام رژیم صهیونیستی تاثیر منفی بر حیات ساکنان قدس شرقی خواهد گذاشت.  پیش‌تر، نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله ناگهانی به خانه فادی الهدمی، ضمن واردن کردن خسارت به خانه او، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان را بازداشت و پس از مورد ضرب و جرح قرار دادن، او را آزاد کردند. به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها با توجه به تراکم جمعیت اعراب فلسطینی در این منطقه به دنبال اقدامات خطرناکی هستند.  
از سوی دیگر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرکز اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی (بتسلیم) اعلام کرد، همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا و تلاش‌ها برای مقابله با آن، اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و منازل آنها بشدت افزایش یافته است. در این گزارش آمده است، در تعدادی از حملات اخیر شهرک‌نشینان به منازل فلسطینیان، سربازان رژیم اشغالگر هم حضور داشتند. گزارش مرکز اطلاعات حقوق بشر اسرائیل همچنین تاکید دارد، تل‌آویو با حمایت دونالد ترامپ از بحران شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و در میان بی‌توجهی منطقه و جهان به این مساله، برای عملیات الحاق آماده می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec