printlogo


کد خبر: 218259تاریخ: 1399/1/27 00:00
جلوگیری از برگزاری مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت
آغاز مسابقات با صفر شدن ابتلا به کرونا

به گفته یکی از مسؤولان ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تا زمانی که امکان ابتلا به بیماری کرونا به صفر نرسد، از برگزاری مسابقات ورزشی جلوگیری می‌شود.
 ۲۲ اسفندماه ۹۸ بود که ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش اعلام کرد تمام مسابقات ورزشی فعلا تا پایان فروردین‌ماه ۹۹ لغو می‌شود و پس از تاریخ‌های اعلام شده و به دنبال بررسی شرایط روز و وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، تصمیمات مقتضی اعلام می‌شود و حال با نزدیک شدن به اواخر فروردین، ورزش ایران در انتظار اعلام جدیدترین تصمیم ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به منظور مشخص شدن وضعیت فعالیت‌های ورزشی در اردیبهشت‌ماه است.
 
* وزارت ورزش تابع ستاد ملی مقابله با کرونا
گفتنی است بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان به ایسنا، از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظرخواهی شده است و درباره تمرینات، مسابقات و تمام فعالیت‌های ورزشی در رشته‌‌های مختلف بر اساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد.
 
* لیگ ایران از سایر مسابقات دنیا مهم‌تر نیست
در این راستا در جدیدترین موضع، جانشین معاون برنامه‌ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: «ببینید! وقتی مسابقات المپیک با این اهمیت یک سال به تعویق می‌افتد و لیگ‌های معتبر جهانی مانند بوندس لیگا، لالیگا و... برگزار نمی‌شود، پس نباید انتظار داشت در کشور ما مسابقات برگزار شود، چرا که برای ما هم مانند کشورهای دیگر، سلامت ورزشکاران و مردم اهمیت بیشتری دارد و فعلا از برگزاری مسابقات جلوگیری می‌کنیم تا زمانی که ان‌شاءالله امکان ابتلا به صفر برسد».
 
* همه مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل است
از سوی دیگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش پس از جلسه عصر روز گذشته در وزارت ورزش و جوانان، اطلاعیه شماره ۱۰ خود را درباره فعالیت‌های ورزشی سطح کشور منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: پیرو بررسی دقیق شرایط همه‌گیری بیماری کرونا در سطح کشور و برابر استعلام از ستاد ملی مقابله با کرونا، همه رقابت‌های ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود. همچنین باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی نیز فعلا تا 15 اردیبهشت‌ماه تعطیل هستند. در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است تصمیمات آینده درباره فعالیت‌های ورزشی پس از بررسی شرایط و استعلام‌های رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0051 sec