printlogo


کد خبر: 218277تاریخ: 1399/1/27 00:00
بهداشت

جریمه ۲۲ هزار راننده متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، برای ۲۲ هزار راننده، قانون پرداخت جریمه ۵ میلیون ریالی اعمال شده است. به گزارش مهر، سرهنگ ایوب شرافتی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: در این طرح، ۳۹۵ هزار خودرو در مبادی ورودی و خروجی شهرها، برگشت داده شدند. وی با بیان اینکه برای ۲۲ هزار راننده، قانون پرداخت جریمه ۵ میلیون ریالی نیز اعمال شد، بر استمرار طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید کرد. جانشین رئیس پلیس راه راهور به هموطنان توصیه کرد: از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند تا زودتر زنجیره انتقال قطع شود.
***
سازمان جهانی بهداشت:
قدرت کشندگی ویروس کرونا ۱۰ برابر آنفلوآنزاست
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، قدرت کشندگی آن ۱۰ برابر آنفلوآنزاست. به گزارش مهر، سازمان جهانی بهداشت طی پیامی اعلام کرد قدرت کشندگی ویروس کرونا ۱۰ برابر آنفلوآنزاست. «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز در این‌باره گفته است: داده‌های جمع‌آوری شده از کشورهای مختلف اطلاعات روشنی از رفتار و نحوه متوقف کردن این ویروس به ما می‌دهد. نتایج داده‌ها حاکی از آن است که با توجه به سرعت انتشار کرونا قدرت کشندگی آن ۱۰ برابر آنفلوآنزاست.
***
پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو رد شد
عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک توسط ستاد مقابله با کرونا رد شده است، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو امکان‌پذیر نیست. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با فارس، درباره توزیع ماسک در مترو اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو جهت پیشگیری از کرونا را مطرح کردند ولی این پیشنهاد توسط ستاد مقابله با کرونا رد شد و پذیرفته نشد. وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو را تضمین نمی‌کنیم، افزود: این طرح در مترو امکان‌پذیر نیست برای همین بر استفاده اجباری از ماسک تاکید داریم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری ماسک رایگان در اختیار مسافران می‌گذارد؟ گفت: برای شهرداری این موضوع هزینه زیادی دارد و امکان‌پذیر نیست. نژادبهرام گفت: ما معتقدیم مترو محل نشر ویروس کروناست و همچنان درخواست داریم مترو باید تعطیل شود. شرایط مترو با اتوبوس متفاوت است، چرا که اتوبوس در فضای باز تردد می‌کند ولی در مترو هوا داخل واگن جابه‌جا می‌شود و انتشار ویروس در مترو برای مدیریت شهری نگرانی جدی ایجاد کرده است. وی افزود: اگر به میزان گذشته استفاده از مترو صورت گیرد قاعده درستی نیست و تلاش کادر درمان هم برای نابودی کرونا از بین می‌رود، لذا تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا در مترو تعطیلی آن است.

Page Generated in 0/0054 sec