printlogo


کد خبر: 218283تاریخ: 1399/1/27 00:00
اخبار

دست رد لوکزامبورگ بر سینه آمریکا درباره مصادره دارایی‌های ایران
لوکزامبورگ در یک بیانیه رسمی که دوشنبه همین هفته منتشر شد، اعلام کرد: یک دادگاه تجدیدنظر اول ماه آوریل، تقاضای مصادره 6/1 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران برای آمریکا را غیرقابل قبول دانست. 
به گزارش فارس، دادگاهی در لوکزامبورگ، درخواست آمریکا مبنی بر انتقال 6/1 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران برای قربانی‌های حملات 11 سپتامبر را رد کرده است. در یک بیانیه رسمی که دوشنبه همین هفته منتشر شد، لوکزامبورگ اعلام کرد یک دادگاه تجدیدنظر در اول ماه آوریل، تقاضای مصادره آمریکا را غیرقابل قبول دانست. این تصمیم، اظهارات مقامات ایران درباره پیروزی در یک روند قانونی بر سر دارایی این کشور را که مدت زیادی به علت درخواست آمریکا در لوکزامبورگ مسدود شده بود، تایید کرد.
 این پول در موسسه تهاتر «کلیر استیم» که یک شرکت مالی متعلق به بورس دویچه در لوکزامبورگ است، نگهداری می‌شود. یک دادگاه در نیویورک سال 2012 دستور داد ایران 7 میلیارد دلار به عنوان خسارت برای حملات 11 سپتامبر بپردازد و مدعی شد تهران به القاعده از طریق اجازه دادن برای سفر از خاکش، کمک کرده است. ایران این اتهام را رد و از پرداخت این مبلغ خودداری کرد.
***
گزارش دیوان محاسبات از پرداخت نجومی به 241 مدیر در سال 97
بر اساس گزارش خلاصه تفریغ قانون بودجه سال 1397 که دیروز توسط عادل آذر‌، رئیس دیوان محاسبات کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، 241 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی سال 97 حقوق نجومی گرفته‌اند.
 به گزارش فارس، در بخشی از این گزارش آمده است:  طبق قوانین و مقررات حاکم از جمله ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند 3 مصوبه مورخ 23/4/1395 شورای حقوق و دستمزد، سقف خالص پرداختی ماهانه به مدیران و کارکنان مشمول قانون فوق‌الذکر، بیست‌و‌سه میلیون و پانصد‌و‌هشتادوسه هزار (23.583.000) تومان می‌باشد.
 در بررسی حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور، مشخص شد خالص دریافتی تعداد 241 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان غذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت‌های اصلی و تابعه ذی‌ربط وزارت نفت، شهرک‌های علم و تحقیقاتی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی، بانک مسکن، شرکت آلومینای ایران و سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشتر از سقف تعیین‌شده مذکور می‌باشد که در مجموع بالغ بر یازده میلیارد و سیصد‌و‌پنجاه میلیون (11.350.000.000) تومان اضافه دریافتی داشته‌اند.
 بالاترین میزان خالص حقوق و مزایای دریافتی توسط احدی از مدیران، بالغ بر پنجاه‌و‌سه میلیون (53.000.000) تومان در ماه بوده است.  موارد مذکور در فرآیند رسیدگی این دیوان قرار دارد.
***
دریافتی کارگران نباید کمتر از 2‌میلیون و 800 هزار تومان باشد
نماینده همدان در مجلس با اشاره به محورهای جلسه صبح دیروز فراکسیون ولایی مجلس، گفت: در این جلسه فراکسیون در ارتباط با مسائل روز بحث و تبادل نظر شد. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، تاکید کرد: در این جلسه حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد دولت و شورای دستمزد به گونه‌ای عمل کنند که دریافتی کارگران در سال جاری کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان نباشد. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: حداقل  حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری وکشوری در سال ۱۳۹۹ تعیین شده است، لذا بر این اساس دریافتی کارگران نیز نباید کمتر از مبلغ تعیین شده باشد.
 وی گفت: رعایت قانون برنامه ششم توسعه کشور، برای همسان‌سازی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته نیز از جمله مواردی بود که در جلسه فراکسیون مورد تاکید نمایندگان مردم قرار گرفت. حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی‌های کارگران، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی شورای حقوق و دستمزد، آمادگی تشکیل جلسه در این زمینه را دارد.
***
آگهی عرضه «شستا» در بورس منتشر شد؛ قیمت هر سهم 860 تومان
بورس تهران آگهی عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) را منتشر کرد که بر اساس آن، قیمت هر سهم ۸۵۰ تومان در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند در روز چهارشنبه مورخ 27/1/1399 تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به عنوان پانصدوسی‌و‌هفتمین شرکت پذیرفته شده برای نخستین‌بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «هلدینگ چند‌رشته‌ای صنعتی»، گروه و طبقه «شرکت‌های صنعتی چند‌رشته‌ای» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «شستا» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. طبق این اطلاعیه، حداکثر سهمیه هر کد ۱۰ هزار سهم است و سقف قیمت نیز 8600 ریال اعلام شده است. بنابراین تخمین زده می‌شود در نهایت به هر کد بورسی ۸/۶ میلیون تومان برسد.

Page Generated in 0/0062 sec