printlogo


کد خبر: 218287تاریخ: 1399/1/27 00:00
اخبار

آمریکا در بالاترین سطح آسیب‌پذیری قرار دارد
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه امروز آمریکا در بالاترین سطح آسیب‌پذیری، انفعال و فرسایش قرار دارد، گفت: بحران کرونا به شتاب افول آمریکا و تضعیف آن سرعت بیشتری می‌دهد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در کمیسیون تخصصی حوزه دستیاری و مشاورت عالی فرماندهی معظم کل قوا که به منظور بررسی آثار بحران کرونا بر معادلات جهانی و سیاست‌های منطقه‌ای و انتخابات آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: اگر بحران کرونا به هر دلیلی در چشم‌انداز چند ماهه مهار نشود و موج جدید شیوع فراگیری را نشان دهد، شکنندگی و آسیب‌پذیری‌های آن در جوامع گوناگون و عرصه‌های مختلف، بیش از پیش دامنگیر دولت‌ها خواهد شد. یکی از راهبردهای دوره ریاست ترامپ در آمریکا در تعاملات منطقه‌ای، تکیه بر سیاست حفظ حکومت‌ها و نظام‌های دیکتاتوری در ازای پرداخت‌های باج‌گونه است. یعنی آمریکا باید با استفاده از قدرت نظامی خود از این نظام‌ها حفاظت کند. این درحالی است که ابزار نظامی آمریکا بر اساس توصیه‌های فرماندهان نظامی ارتش آمریکا، نیازمند شرایط آرامش و صلح برای عبور از بحران کرونا است که در صورت استمرار و موج جدید آن، ناتوانی و فلج شدن ابزار نظامی آمریکا در این راهبرد، برجسته‌تر خواهد بود. سرلشکر صفوی افزود: آمریکا برای حفظ هیبت و ارعاب رقبای خود بیش از گذشته از جنگ روانی و مجازی بهره خواهد گرفت. این در حالی است که هم‌اکنون در بالاترین سطح آسیب‌پذیری، انفعال و فرسایش قرار دارد.
***
عضو کمیسیون قضایی مجلس:
شیوع کرونا نشان داد آمریکا ابرقدرتی پوشالی است
رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قدرت آمریکا را پوشالی و متاثر از تبلیغات گسترده رسانه‌ای خواند و گفت: بحران کرونا واقعیت چهره آمریکا را فارغ از تبلیغات سینمایی و تلویزیونی به صورت عریان به نمایش گذاشت. جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ناتوانی دولتمردان آمریکایی در مدیریت بحران‌های داخلی این کشور ادامه داد: وقوع حوادثی همچون توفان‌های بسیار بزرگ در برخی مناطق آمریکا و مساله اخیر شیوع ویروس کرونا واقعیت چهره آمریکا را به نمایش گذاشت به طوری که مقامات این کشور قادر به اداره امور عادی که در بسیاری کشورهای جهان سوم براحتی انجام شد نبودند. رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، آمریکا را جزو ضعیف‌ترین کشورها در مقابله با بحران کرونا دانست و گفت: دولتمردان این کشور حتی نتوانستند بسیاری از مشکلات پیش پا افتاده کشور خود از جمله تامین تجهیزات یا رسیدگی به وضع بیماران را مدیریت کنند.
***
فعالان تونسی خواستار رفع تحریم‌های ایران شدند
برخی فعالان سیاسی و حقوقی تونسی خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.
به گزارش ایسنا، در پی انتشار ویروس کرونا برخی فعالان سیاسی و حقوقی تونسی از سیاست‌های واشنگتن انتقاد کرده و خواستار رفع تحریم‌های ایران در این شرایط سخت شدند. در این راستا، خالد شوکات، سیاستمدار و وزیر پیشین دولت تونس در گفت‌وگو با العهد، تاکید کرد: در این شرایط سخت قانون بین‌المللی و عرف انسانی تحریم‌های آمریکا را نمی‌پذیرد. این بیماری همه‌گیر باید انسان‌ها را متحد کند و کشورهای بزرگ را از سیاست‌های غیرانسانی دور کند زیرا این سیاست‌ها باعث عدم مقابله با انتشار ویروس می‌شود. وی که مدیر اندیشکده دموکراسی عربی است در ادامه گفت‌وگوی خود خواستار تلاش و همکاری ایران و تونس و تمام کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا شد. از سوی دیگر، دکتر صلاح الداودی، استاد دانشگاه تونسی تاکید کرد: اقدام آمریکا در تحریم ایران مساله جدیدی نیست بلکه واشنگتن از چند دهه پیش و از راه‌های متعدد تلاش کرده است ایران را تحریم کند زیرا ایران نوک پیکان محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است. وی افزود: آمریکا و همپیمانان آن از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند نظام ایران را ساقط کنند اما روشن است تلاش آنها شکست خورده است و همین سیاست‌ها بود که منجر به اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه و پایان اشغالگری آنها در عراق شد.
***
ستاد کل نیروهای مسلح روز ارتش را گرامی‌داشت
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را به فرماندهان و آحاد کارکنان و خانواده‌های آنها تبریک گفت. به گزارش ایسنا، ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه با اشاره به درایت و دوراندیشی معجزه‌گون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی در حفظ ارتش و حمایت همه‌جانبه از آن آمده است: ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ که در حافظه تاریخی ملت ایران یادآور اقدام انقلابی و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت راهبردی و سرنوشت‌ساز از ارتش است، موجبات تحول و تعالی آن را برای کشور فراهم و توطئه بزرگ جبهه ضد انقلاب و دشمنان نظام و ملت ایران را که در صدد تضعیف و حتی انحلال این نیروهای متعهد، مکتبی و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی بر‌آمده بودند خنثی کرد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی در عمر پربرکت ۴۱ سال انقلاب اسلامی به تبعیت از ولایت مطلقه فقیه در تمام عرصه‌های مورد نیاز و ضروری کشور حضوری مؤثر و نقش‌آفرین داشته و با خلاقیت، نوآوری، دانش و تجربه در کنار همت، تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر و جهادی جان‌برکفان مخلص و انقلابی خود در بسیاری از مأموریت‌های خطیر و حساس دفاعی، نظامی، سازندگی و مقاومت در کنار مردم و مسؤولان بوده و به نحو احسن و صادقانه مصداق بارز و تبلور شعار انقلابی «ارتش فدای ملت» بوده است. 

Page Generated in 0/0060 sec