printlogo


کد خبر: 218312تاریخ: 1399/1/28 00:00
اخبار

جلسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای تعیین تکلیف سهمیه‌های المپیک
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جلسه‌ای درباره سیستم کسب سهمیه المپیک و برگزاری رقابت‌های باقیمانده تصمیم‌گیری می‌کند. به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی قاره‌ها آخرین رویداد گزینشی المپیک توکیو بود که باید ماه آوریل برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمام قاره‌ها لغو شد. در حال حاضر هم وزنه‌برداران در انتظار تصمیم فدراسیون جهانی هستند که چه برنامه‌ای برای برگزاری آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک و تعیین تکلیف سهمیه‌ها دارد. اورسلا پاپاندرئا، سرپرست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه ممکن است سیستم کسب سهمیه المپیک تغییر کند و همچنین چه زمانی تاریخ جدید مسابقات اعلام می‌شود، بیان کرد: ما در 2 روز آینده جلسه‌ای داریم و برخی از این مسائل در دستور کار این جلسه قرار دارد. برای نخستین مرتبه سهمیه المپیک در وزنه‌برداری بر اساس رنکینگ و به اسم ورزشکار داده می‌شود. ۸ نفر اول رنکینگ اوزان المپیکی به همراه بهترین نفرات هر قاره می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داوودی در دسته فوق‌سنگین به دنبال کسب سهمیه هستند. وزنه‌برداری ایران در بخش مردان تنها 2 سهمیه برای المپیک توکیو دارد.
***
فدراسیون جودوی ژاپن در گرداب کرونا
تقریبا نیمی از اعضای فدراسیون جودوی ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند. به گزارش سایت دالماپورتال، شیوع ویروس کرونا در خیلی از کشورهای جهان از جمله ژاپن میزبان المپیک 2020 باعث لغو یا توقف خیلی از رویدادهای ورزشی شده است. به گزارش سرویس خبری تیتان اسپورتس، نمونه‌های تست کرونای 16 عضو فدراسیون جودو ژاپن مثبت شده است تا شرایط سختی در این فدراسیون ورزشی در کشور میزبان المپیک ایجاد شود. فدراسیون جودوی ژاپن در کل 39 عضو دارد و اکنون تقریبا نیمی از این افراد مبتلا به کرونا شده‌اند. 
***
توردوفرانس بالاخره به تعویق افتاد
مسابقات دوچرخه‌سواری توردوفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. به گزارش فارس، تورنمنت دوچرخه‌سواری توردوفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی رئیس‌جمهور فرانسه بالاخره به تعویق افتاد. این تورنمنت قرار بود از شهر نیس در تاریخ 27 ژوئن (7 تیر) آغاز شود. روزنامه‌های فرانسه گزارش دادند این مسابقات قرار است روزهای 29 آگوست تا 20 سپتامبر (8 تا 30 شهریور) برگزار شود. با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر از مردم برای تماشای این تور می‌آیند این موضوع خطر شیوع ویروس را افزایش می‌دهد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد برگزاری رویدادهای مختلف و تجمع افراد به دلیل شیوع کرونا ممنوع است. آخرین باری که توردوفرانس برگزار نشد مربوط به سال 1946 و جنگ دوم جهانی است. 
***
شکایت ایران از ویلموتس مانع حضورش در فنرباغچه می‌شود؟
شکایتی که فدراسیون فوتبال ایران از سرمربی پیشین تیم‌ ملی انجام داده است، کار این سرمربی بلژیکی را برای حضور روی نیمکت فنرباغچه دشوار می‌کند. اخیرا رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از سایت «فوتبال24» بلژیک خبر دادند مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال بلژیک با رد پیشنهاد باشگاه آنتورپ بلژیک، در حال مذاکره با مدیران باشگاه فنرباغچه به‌ منظور قبول سرمربیگری زردولاجوردی‌پوشان استانبول است. 
اکنون اما خبر می‌رسد مانعی جدی برای حضور این سرمربی 51 ساله روی نیمکت فنرباغچه وجود دارد. سایت «فوتو اسپور» ترکیه گزارش داد، مارک ویلموتس به ‌خاطر فسخ یک‌جانبه قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران و اختلافی که با این فدراسیون دارد، نمی‌تواند هدایت تیمی دیگر را به‌عهده بگیرد. براساس این گزارش، فدراسیون فوتبال ایران از این سرمربی بلژیکی به فیفا شکایت کرده است و تا این پرونده در فدراسیون جهانی فوتبال بسته نشود، او نمی‌تواند قراردادی با فنرباغچه امضا کند. ویلموتس 51 ساله اواخر آبان‌ماه، تنها پس از گذشت 6 ماه از حضورش روی نیمکت سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال ایران اقدام به فسخ یک‌جانبه قراردادش کرد و از آن زمان دیگر هدایت تیمی را به‌عهده نگرفته است.

Page Generated in 0/0055 sec