printlogo


کد خبر: 218332تاریخ: 1399/1/28 00:00
اخبار

افزایش سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت
سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتوسیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت و در کارت‌های سوخت به جای ۳۶۰ لیتر، ۵۴۰ لیتر بنزین ذخیره می‌شود. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه شماره ١۴ خود اعلام کرد سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتوسیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت. از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در آبان‌ماه ۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتوسیکلت به مدت ۶ ماه تعیین شده بود که بر این اساس 3 ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت. 
در این اطلاعیه تاکید شده است میزان سهمیه ماهانه برای خودروهای شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتوسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.
***
افزایش ظرفیت پالایشی ستاره خلیج‌فارس تا پایان شهریور‌ماه
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از افزایش ظرفیت پالایشی این پالایشگاه از روزانه ۴۲۰ هزار بشکه به روزانه ۴۸۰ هزار بشکه تا پایان شهریور‌ماه امسال همزمان با سال جهش تولید خبر داد. محمدعلی دادور گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۷ میلیون لیتر نفت‌گاز در این پالایشگاه تولید می‌شود که این مقدار تولید با افزایش ظرفیت پالایشی به ترتیب به حدود روزانه ۵۴ و ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید. مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس همچنین گفت: هم‌اکنون به ‌طور میانگین روزانه 5/3 تا ۴ میلیون لیتر نفتا در این پالایشگاه تولید می‌شود که حجم عمده‌ای از این مقدار صادر می‌شود و بقیه نیز به ‌عنوان خوراک در اختیار پتروشیمی‌های تبریز و اراک قرار می‌گیرد. دادور افزود: در شرایط تحریم‌ها و در سال جهش تولید، هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ درصد محصول تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بنزین است که افزون بر تأمین بخش مهمی از نیاز کشور به فرآورده باکیفیت، مانع کاهش مقدار خوراک ورودی به این پالایشگاه شده است.
***
شاخص کل بورس با رشد 19325 واحدی به رقم 645762 واحد رسید
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 19325 واحدی به رقم 645 هزار و 762 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز افزایشی بود و با رشد 6 هزار و 406 واحدی به رقم 225 هزار و 558 واحد رسید. روز گذشته ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 2358 تریلیون تومان رسید.
***
آغاز عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت‌ماه
وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز عرضه همگانی سهام به صورت ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله) در بازار سرمایه از هفته دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در این روش به افرادی که برای نخستین‌بار اقدام به خرید سهام این صندوق‌ها می‌کنند، تخفیف داده می‌شود. فرهاد دژپسند روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز، یک روز تاریخی در بازار سرمایه است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم سهام یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور را در بازار سرمایه عرضه کنیم. وزیر اقتصاد افزود: این اقدام باعث افزایش عمق بازار سرمایه شده و پاسخ مناسب و مثبت به کسانی است که علاقه‌مندند در بورس سرمایه‌گذاری کنند. دژپسند اضافه کرد: همچنین با این عرضه، عملکرد هلدینگ شستا به صورت شفاف و در محیط شیشه‌ای مورد رویت همه قرار می‌گیرد.  سایر بنگاه‌های بزرگ نیز می‌توانند این تجربه را تکرار کرده و برای تامین مالی، سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کند. وزیر اقتصاد تصریح کرد: این عرضه، آخرین اقدام برای عرضه سهام نبوده و این روند ادامه خواهد داشت. دژپسند افزود: همین‌طور که رئیس‌جمهور امروز تاکید داشت، با هماهنگی وزارت صنعت، برای عرضه هلدینگ‌های متعلق به وزارت صنعت نیز اقدام می‌شود. وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده برای اینکه واگذاری‌ها را عمومی کرده و همه آحاد جامعه بتوانند در آن مشارکت کنند، روش واگذاری را از واگذاری بلوکی به روش ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله) تغییر داده‌ایم. وزیر اقتصاد ادامه داد: در روش ETF همه مردم ایران می‌تواند ثبت‌نام کرده و سهام بخرند. هر کسی که بر اساس کد ملی اقدام به خرید سهم کرده برای بار نخست از تخفیف برخوردار می‌شود.
***
واریز کمک ویژه رمضان دوشنبه آینده به حساب ۳ میلیون نفر
مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در پیامی از پرداخت مرحله دوم کمک بلاعوض  دولت در شنبه آینده خبر داد و گفت:‌ کمک ویژه ماه رمضان هم دوشنبه آینده به حساب سرپرستان حدود 3 میلیون نیازمند شناسایی شده واریز می‌شود. میزان کمک‌های بلاعوض بر اساس بُعد خانوار از 200 تا 600 هزار تومان خواهد بود. 2 مرحله کمک بلاعوض دیگر نیز اردیبهشت و خرداد پرداخت می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec