printlogo


کد خبر: 218378تاریخ: 1399/1/30 00:00
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 79494 و شمار قربانیان به 4958 نفر رسید
ادامه سقوط مرگ کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت: از هر 11 مرگ در ایران، یک مورد مربوط به کروناست

گروه اجتماعی: از امروز کسب‌وکارها و مشاغل کم‌ریسک در تهران بازگشایی می‌شوند که این باعث شده است هشدارهای وزارت بهداشت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر به اوج برسد. به گزارش «وطن امروز»، طبق اطلاعیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اصناف کم‌ریسک در تهران می‌توانند از امروز فعالیت خود را آغاز کنند اما تجربه هفته گذشته بازگشایی مشاغل در سایر استان‌ها موجب شده بار دیگر مسؤولان وزارت بهداشت به مردم هشدار دهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. جامعه پزشکی بیم آن را دارد با بازگشایی مشاغل، موج جدید شیوع کرونا آغاز شود و بار دیگر شاهد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرازدحام باشیم. با این وجود آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد روند کاهشی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ادامه دارد تا جایی که مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به کمتر از 90 مورد در روز رسید.   کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۹۵۸ نفر از بیماران، جان ‌باخته‌اند و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور اظهار کرد: تا امروز  ۵۴ هزار و ۶۴ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۷۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
 
* از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا
هشدارهای وزارت بهداشت برای بازگشایی مشاغل ادامه دارد و شهرداری‌ها نیز بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد. سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: اگر قرار است بازارهای روز برقرار باشند، باید بر اساس پروتکل‌های مشخص شده فعالیت کنند و شهرداری‌ها نیز باید نظارت کامل داشته باشند. وی ادامه داد: برداشتن اعمال محدودیت اجباری قانونی تردد بین استانی مصوبه ستاد ملی است اما دلیلی نیست برای انجام هر مسافرتی مجوز داشته باشیم و سفرهای غیرضرور قطعا آسیب‌زا خواهد بود. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سفرهای غیرضروری قطعا از عوامل انتقال خواهد بود، گفت: موضوع توجه به رعایت فاصله اجتماعی و سلامت افراد به جای خود باقی است. جهانپور با بیان اینکه تست برای افرادی که ضرورت انجام آن تشخیص داده شود به صورت رایگان است، افزود: انجام تست را برای افراد بدون علامت توصیه نمی‌کنیم؛ ضمن اینکه فردی که مبتلاست باید ایزوله شود و افرادی که ظرف 14 روز با این فرد ارتباط داشته‌اند نیز در قرنطینه باشند و پس از  14 روز می‌توانند اگر بدون علامت بودند، فعالیت خود را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با انجام و ارائه مقاله جدید اعلام شد سی‌تی‌اسکن ارزش و حساسیت قبلی را که برای تشخیص کرونا  گفته می‌شد ندارد. سخنگوی وزارت بهداشت درباره انجام 2 سفر هوایی از ایتالیا و اسپانیا و ورود مسافرانی از این طریق بیان داشت: این افراد بر خلاف تعهدی که داده بودند هنگام ورود درباره انجام آزمایش و قرنطینه موضوعات را رعایت نکردند و پایبند به این کار نشدند. جهانپور افزود: از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد مربوط به کروناست و همچنان باید هشدارهای بهداشتی را جدی گرفت. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 17 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان می‌دهند، گفت: نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که باید هرگونه اتومبیل‌سواری و تردد را متوقف کنیم اما همه می‌دانند اگر هیچ خودرویی حرکت نکند، طبیعتا ما هیچ آسیبی نخواهیم داشت. وی متذکر شد: همچنین سالانه 19 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند اما آیا می‌توان همه ترددها را متوقف کرد؛ در نتیجه آیا سایر توصیه‌هایی که برخی دوستان درباره کرونا دارند امکان‌پذیر است؟
جهانپور با اشاره به اینکه بیش از 700 نفر بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: این الکل‌های مصرفی بیشتر از الکل‌های تجاری خارجی بوده است. اگر داروخانه‌ای مواد ضدعفونی کننده‌ای را که غیرمجاز تهیه شده باشد عرضه کند، با آن برخورد می‌کنیم.
 
 

Page Generated in 0/0051 sec