printlogo


کد خبر: 218380تاریخ: 1399/1/30 00:00
بهداشت

لغو طرح ترافیک تا نابودی کرونا در تهران ادامه دارد
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش شاخص ترافیک در پایتخت اعلام کرد: لغو طرح ترافیک تا نابودی کرونا در تهران ادامه دارد. یوسف حجت در گفت‌و‌گو با فارس، درباره آمار مسافران مترو اظهار داشت: با فعالیت بیشتر کارمندان ادارات و برخی مشاغل از ۲۳ فروردین تاکنون مسافران مترو نسبت به هفته قبل از آن ۱۰۰ هزار نفر بیشتر شده و از حدود ۲۵۰ هزار نفر در روز به ۳۵۰ هزار نفر به طور متوسط روزانه رسیده است. وی با اشاره به اینکه آمار مسافران مترو با لغو طرح ترافیک تنها 2 درصد کمتر شده است، گفت: از ۲۳ فروردین که طرح اجرایی شد نسبت به روزهای بعد از آن که لغو طرح انجام گرفت، مسافران مترو تنها ۲ درصد کاهش یافت، چرا که  مسافران مترو با مسافران خودروهای شخصی یکسان نیستند و 2 گروه متفاوتند، بنابراین درصد کمتری با لغو طرح ترافیک استفاده از مترو را برای تردد و جابه‌جایی انتخاب نکرده‌اند. سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه به طور کلی شاخص ترافیک از صفر شروع شده و تا ۳۰۰ می‌رسد، ادامه داد: شاخص ترافیک در پایتخت طی هفته‌ای که گذشت بیشتر شد و در برخی روزها حتی به بالاتر از ۱۰۰ و نزدیک ۱۱۰ رسید این در حالی است که در شرایط عادی که کرونا وجود نداشت ترافیک در پایتخت گاهی به عدد ۱۷۰ هم می‌رسید. حجت در پاسخ به این پرسش که لغو طرح ترافیک تا چه زمانی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کرونا در تهران وجود دارد لغو طرح ترافیک نیز ادامه خواهد داشت. بنا بر این گزارش، طرح ترافیک امسال فقط در ۲۳ فروردین اجرایی شد و پس از آن با ابلاغ وزیر بهداشت و ستاد مقابله با کرونا لغو شد.
***
پایان فروردین اتمام محدودیت تردد بین استانی
رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد بین استانی تا پایان فروردین اجرا می‌شود. سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد بین استانی تا پایان فروردین‌ماه اجرا خواهد شد. وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این ‌باره که آیا احتمال ادامه‌دار بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ورودی استان‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: تا این لحظه ابلاغ جدیدی صورت نگرفته است. وی درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اعلام کرد: تردد در جاده‌های کشور روان است و هیچ کدام از محورهای اصلی مسدود نیست.
***
FDA تست بزاق تشخیص «کووید-۱۹» را تأیید کرد
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تست بزاق را برای تشخیص بیماری «کووید-۱۹» تایید کرد. به گزارش ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا انجام تست بزاق برای تشخیص بیماری «کووید-۱۹» را که توسط محققان دانشگاه راتگرز و چند گروه دیگر ارائه شده بود مورد تایید قرار داد.
 این نخستین تست بزاق برای تشخیص این بیماری است که موفق به دریافت مجوز این سازمان شده است. این نوع تست جدید بزاق شرایطی را فراهم می‌سازد تا جمعیت بیشتری از افراد تحت تست‌های تشخیصی ویروس کرونا قرار گیرند. روش‌های فعلی در تشخیص بیماری «کووید-۱۹» سواب بینی و حلق است. محققان آمریکایی اظهار کردند: تاثیر تایید این تست تشخیصی توسط سازمان غذا و داروی کشور حائز اهمیت است. با انجام این تست دیگر کادر درمان هنگام نمونه‌برداری از حلق و بینی در معرض ابتلا به بیماری قرار نمی‌گیرند. به گزارش ایسنا به نقل از rutgers.edu، به گفته محققان با این روش می‌توان تعداد افرادی را که روزانه مورد آزمایش قرار می‌گیرند افزایش داد، چرا که نمونه‌گیری بزاق توسط خود بیمار سریع‌تر انجام گرفته و نسبت به سواب بینی و حلق مقیاس‌پذیرتر است.
***
پلمب ۲۸۶ مرکز متخلف توزیع کالاهای بهداشتی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۸۳ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور خبر داد. 
سردار محمدرضا مقیمی اظهار کرد: در ادامه طرح مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی در سطح کشور، همچنان رصد اطلاعاتی مبدأ و مقصد کالاهای بهداشتی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد. کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی، انبارها و مراکز متخلف پخش کالاهای بهداشتی را شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی اقدام به بازرسی از انبارهای مورد نظر می‌کنند.
 وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، ۸۳ هزار و ۵۵۰ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۵۸ هزار و ۸۱۶ عدد دستکش، ۷ هزار و ۷۲۲ عدد انواع ماسک، ۱۷ هزار و ۱۲ عدد مواد ضدعفونی‌کننده و انواع تجهیزات پزشکی کشف و همچنین ۲۸۶ مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی را نیز پلمب کردند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و در استان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شد، عنوان کرد: در این رابطه ۳۴ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

Page Generated in 0/0050 sec