printlogo


کد خبر: 218386تاریخ: 1399/1/30 00:00
کمک‌های حداقلی دولت آمریکا به شهروندان این کشور

در روزهایی که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست، تمام دولت‌ها برای حمایت از مردم آسیب‌دیده از کرونا بسته‌های حمایتی ویژه‌ای طراحی کرده‌اند. 
این اقدامات حمایتی به نسبت حجم اقتصاد هر کشور متفاوت است، در این بین ایالات متحده آمریکا با در نظر گرفتن یارانه 1200 دلاری آن هم برای بخشی از جمعیت این کشور در حال القای این موضوع است که بسته حمایتی جامعی طراحی کرده است؛ 1200 دلاری که قرار است به بخشی از جمعیت این کشور که درآمد ثابت ندارند، پرداخت شود.
 بررسی‌ها نشان می‌دهد این رقم تنها یک‌پنجاهم درآمد سرانه این کشور است. از سوی دیگر این رقم تنها یک بار پرداخت می‌شود و دولت آمریکا برنامه‌ای برای روزهای آینده مردم کشور خود ندارد. 
تصور اینکه تنها یک‌پنجاهم درآمد یک فرد به آن پرداخت شود و انتظار داشته باشند تمام سال دوام بیاورد، بسیار سخت است. مشخص نیست با توجه به اختلاف طبقاتی و فقر گسترده در این کشور، دولت چگونه می‌خواهد با یک بسته حمایتی با ارقام اینچنینی مردم خود را از تبعات ویروس کرونا نجات دهد. باید توجه داشت تاکنون 22 میلیون نفر در آمریکا به ‌خاطر این ویروس بیکار شده‌اند. 
جالب اینجاست برخی ساده‌انگارانه این رقم را با تبدیل نرخ دلار و ارز محاسبه می‌کنند و برآورد می‌کنند رقمی معادل 18 میلیون تومان به شهروندان آمریکایی پرداخت می‌شود، در حالی که هزینه‌های یک شهروند آمریکایی را محاسبه نمی‌کنند.  در حال حاضر میانگین یک ماه اجاره خانه در ایالات متحده آمریکا 1300 دلار است، این یعنی کمک در نظر گرفته شده حتی کفاف یک ماه اجاره خانه آنها را نمی‌دهد. 
اجناس دیگر هم اینچنین است،‌ 50 بسته ماسک در این کشور ارزشی معادل با بسته حمایتی در نظر گرفته شده ترامپ را دارد.  
توییت جالب یک کاربر آمریکایی درباره بسته حمایتی دونالد ترامپ نشان می‌دهد این کمک‌ها هیچ دردی از آنها درمان نمی‌کند. این فرد در توئیت خود نوشته است: در نیویورک با 1200 دلار خیلی کارها می‌شود کرد: می‌توانید 2 عدد هات‌داگ بخورید و یک‌سوم اجاره خانه را بدهید.

Page Generated in 0/0046 sec