printlogo


کد خبر: 218388تاریخ: 1399/1/30 00:00
اخبار

ایران نایب‌رئیس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شد
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: ایران نایب‌رئیس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شد و معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه مجازی گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شرکت کرد. معاون اقتصادی بانک مرکزی در این جلسه مجازی گفت: به دلیل تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و یک‌جانبه مالی و تجاری بر ایران، واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و مورد نیاز و سایر ملزومات بشدت تحت تأثیر  قرار گرفته است. پیمان قربانی خطاب به رئیس جلسه با اشاره به واکنش سریع صندوق بین‌المللی پول و گروه بانک جهانی در قبال این موقعیت وخیم و ملتهب، بویژه در قالب ارائه بسته اضطراری بانک جهانی و تسهیلات RFI، RCF و CCRT صندوق بین‌المللی پول، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که در این مسیر، تقویت چارچوب وام‌دهی متعارف صندوق‌ بین‌المللی پول، استفاده از تخصیص حق برداشت مخصوص و تسریع در روند مذاکرات در شانزدهمین دور بررسی عمومی سهمیه‌ها مفید خواهد بود. وی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در بیانیه گروه ۲۴ آمده، لازم است کمک‌های مالی و فنی حداکثری سازمان‌های بین‌المللی و محلی به کشورهای عضو G24 به شیوه‌ای برابر، عادلانه و به‌ دور از هرگونه تبعیض ارائه شود. به گزارش «وطن امروز»، گروه ۲۴ به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای درحال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی اواخر سال ۱۹۷۱ ایجاد شد. هدف اصلی این گروه تضمین منافع کشورهای عضو از طریق هماهنگی سیاست‌های اقتصادی و پولی در مجامع بین‌المللی است. این گروه در واقع به منظور حفظ منافع خاص اعضای خود در مقابل کشورهای صنعتی ایجاد شده است.
***
اعتبارسنجی صرافی‌ها در سامانه جامع تجارت
واردکنندگان می‌توانند هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز سامانه جامع تجارت، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده کنند. به گزارش مهر به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای، از امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها خبر داد. پیش از این، برخی واردکنندگان از عملکرد برخی صرافی‌ها درباره تاخیر یا عدم انجام تعهدات انتقال ارز گلایه‌مند بودند. در این میان، موضوع اعتبار صرافی‌ها به دلیل مبالغ بالا در انتقال ارز واردات در شرایط تحریم، با چالش‌هایی مواجه بوده که اکنون به نظر می‌رسد با امکان اعتبارسنجی صرافی‌ها، بخش مهمی از این مشکلات برطرف شود. در اطلاعیه سامانه جامع تجارت در این‌ باره با اشاره به امکان مشاهده وضعیت معاملات صرافی‌ها خطاب به کاربران آمده است: به اطلاع می‌رساند، از این پس می‌توانید هنگام انتخاب صرافی مورد نظر در بخش خرید ارز، با ورود به جزئیات نتایج نظرسنجی، جزئیات وضعیت معاملات صرافی‌ها را مشاهده کنند.
***
ایمیدرو و ایدرو در راه بورس
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در تشریح جزئیات واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت مجموعه ایمیدرو به صورت شرکت سهامی عام در بازار سرمایه پذیرش و کشف قیمت شود. به گزارش ایسنا، علیرضا صالح از آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای پذیرش در بازار سرمایه خبر داد و گفت: 5 هلدینگ آماده شده است. قرار است در نخستین جلسه هیأت وزیران این اجازه را کسب کنیم که زنجیره مدیریتی را از بین نبریم. یکی از ایرادهایی که به واگذاری‌ها وارد بود این بود که زمانی که شرکت‌های زیرمجموعه یک شرکت مادر تخصصی را یکی یکی واگذار می‌کردیم زنجیره ارزش از بین می‌رفت، بنابراین در حال کسب اجازه هستیم که مجموعه‌ای را، برای مثال ایمیدرو را به صورت سهامی عام عرضه کنیم. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت مجموعه ایمیدرو  به صورت شرکت سهامی عام در بازار سرمایه پذیرش و کشف قیمت شود. وی ادامه داد: در این شرایط شرکت‌ها مکلف هستند اطلاعات را به صورت شفاف در کدال مشخص کنند. همچنین باید صلاحیت حرفه‌ای سازمان بورس را داشته باشند. همچنین این فرآیند برای نیروگاه‌های برق و شرکت مادر تخصصی برق حرارتی طی می‌شود. برای ایدرو و ایمیدرو موافقت وزیر صنعت را اخذ کرده‌ایم و در انتظار اجازه هیات وزیران هستیم. از دوستان بورس هم برای پذیرش و کشف قیمت برای عرضه اولیه قول گرفته‌ایم.
***
سامانه ملی اشتغال ایرانیان آغاز  به کار کرد
سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان با هدف ثبت اطلاعات شغلی همه افراد در سن اشتغال، فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای کارجویان و کارآفرینان و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز کارفرمایان و سیاست‌گذاران، فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش ایسنا، مهم‌ترین دستاورد این سامانه، ارائه اطلاعات شغلی از همه افراد در سن اشتغال به مردم، کارجویان و کارآفرینان بویژه سیاست‌گذاران ملی و منطقه‌ای است، به نحوی که بتوانند برای ایجاد شغل و توسعه کسب‌و‌کار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، برنامه‌ریزی کرده و افراد جویای شغل را به کار گیرند. آنطور که معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار می‌گوید در سامانه ملی اشتغال ایرانیان اطلاعات همه اشخاص اعم از کسانی که در بخش خصوصی و دولتی شاغل هستند، کسانی که بیکار و جویای کارند یا از بازار کار خارج شده‌اند، دریافت می‌شود و این اطلاعات در حل معضل بیکاری در درازمدت و جهت‌گیری بخش‌های آموزش عالی و آزاد اثرگذار است. عیسی منصوری بهره‌برداری کامل از این سامانه را نیازمند صرف زمانی 8 تا ۱۰ سال دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه از برنامه سوم توسعه در دستور کار بود ولی پس از تلاش‌های بسیار در طول سال‌های گذشته اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است. سامانه ملی اشتغال ایرانیان به نشانی lmia.mcls.gov.ir زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد جویای کار اعم از نیروهای کار ساده، ماهر و متخصص را فراهم می‌کند.

Page Generated in 0/0058 sec