printlogo


کد خبر: 218412تاریخ: 1399/1/31 00:00
اخبار

درگذشت قهرمان انگلیسی جام‌جهانی فوتبال بر اثر کرونا
نورمن هانتر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. به نقل از سایت دیلی‌میل، نورمن هانتر، بازیکن سابق تیم لیدزیونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس که با این تیم به قهرمانی در جام‌جهانی ۱۹۶۶ دست یافت، یک هفته بعد از مثبت شدن آزمایش کرونا درگذشت. هانتر ۷۶ ساله که اسطوره لیدزیونایتد محسوب می‌شود در ۱۵ سال حضور در این تیم بیش از ۷۰۰ بار به میدان رفت. او ۲۸ بار نیز پیراهن تیم ملی فوتبال انگلیس را به تن کرد و اوج افتخار او قهرمانی در جام‌جهانی ۱۹۶۶ بود که با شکست آلمان غربی در فینال رقم خورد.
***
محرومیت ۳ کشتی‌گیر به علت دوپینگ
با اعلام نادو، ۳ کشتی‌گیر به دلیل استفاده از مواد غیرمجاز، با محرومیت روبه‌رو شدند. ستاد مبارزه با دوپینگ ایران در نامه‌ای به فدراسیون کشتی، ضمن اعلام استفاده ۳ کشتی‌گیر از مواد ممنوعه، میزان محرومیت آنها را نیز اعلام کرد. بر این اساس مرتضی قیاسی‌چکا به مدت 6 ماه، رسول گرمسیری به مدت یک سال و کیوان رضایی به مدت ۴ سال با محرومیت روبه‌رو شده‌اند و شروع محرومیت نامبردگان از تاریخ ۳ اسفندماه سال ۱۳۹۸ است.
***
پیشنهاد کاهش 25 درصدی دستمزد بازیکنان لیگ بسکتبال NBA
انجمن ملی بسکتبال آمریکا (NBA) پیشنهاد کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا دستمزد بازیکنان 25 درصد کاهش یابد. به نقل از Skysports، انجمن ملی بسکتبال به توافق رسیده تا 25 درصد قرارداد بازیکنان را از 15 مه ‌(26 اردیبهشت) به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش دهد. این موضوع بتدریج باعث کاهش حقوق بازیکنان در صورت از بین رفتن ویروس در فصول آینده خواهد شد. بنا بر گزارش‌های رسیده این پول به صورت سپرده امانت می‌ماند و در صورت انجام تمام بازی‌ها به بازیکنان پرداخت می‌شود. اگر بخشی از بازی‌های لیگ انجام شود در این صورت مبلغ پرداخت شده براساس تعداد بازی‌های انجام شده خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از این است که کاهش دستمزد تا یکی دو ماه فصل 21-2020 ادامه خواهد یافت.
NBA از 11 مارس (21 اسفند) برگزار نشده و مشخص نیست چه زمانی این رقابت‌ها دوباره از سر گرفته می‌شود.
***
استقلالی‌ها همچنان منتظر پاسخ فیفا
مسؤولان باشگاه استقلال همچنان منتظر پاسخ فیفا برای پرداخت بدهی‌های خود به طلبکاران هستند. باشگاه استقلال چند پرونده شکایت در فیفا دارد که حکم‌شان قطعی شده است. مسؤولان استقلال پیش از سال جدید طی نامه‌ای به فیفا خواستار پرداخت طلب 3 وکیل خارجی خود، سرور جپاروف، گادوین منشا و مارتین فورکل از محل درآمدهای خود در فیفا بودند. باشگاه استقلال 340 هزار دلار در فیفا دارد اما هنوز یک ماه است فیفا پاسخی به مسؤولان استقلال نداده است که البته یکی از دلایل آن تعطیلی فیفا به دلیل شیوع ویروس کروناست. از طرفی، باشگاه استقلال تا روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه فرصت دارد برای فرار از محرومیت، طلب افراد ذکر شده را پرداخت کند.
***
ملی‌پوش سابق بسکتبال در جمع مبارزان کرونا
سنتر سابق تیم‌ملی بسکتبال ایران به جمع مبارزان با ویروس کرونا در کشور پیوست. به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه ورزشکاران در سراسر جهان برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا، حامد سهراب‌نژاد، ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران و بازیکن فعلی مهرام نیز به جمع مبارزان با این ویروس در کشور پیوست.
او که اصالتا اهل سنندج است، این روزها در حال کمک‌‌رسانی به بیمارستان توحید سنندج و نیازمندان است. این کمک‌ها شامل توزیع تجهیزات پزشکی در بیمارستان توحید سنندج و رساندن این لوازم به دست بیماران نیازمند است.
***
ایران در رقابت‌های فوتبال غرب آسیا شرکت نمی‌کند
سایت استادالدوحه اسامی تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در سال 2021 را اعلام کرد که در بین آنها نامی از ایران نیست. به نقل از استادالدوحه، رقابت‌های فوتبال غرب آسیا از سال 2000 آغاز شده که تا الان 9 دوره از این رقابت‌ها برگزار شده و ایران هم 2 بار میزبانی آن را در سال های 2004 و 2008 برعهده گرفته است. امارات میزبان دهمین دوره رقابت‌های غرب آسیا خواهد بود که قرار است در ژانویه 2021 برگزار شود. تیم‌های اردن، عربستان، سوریه، لبنان، کویت، عراق، بحرین، عمان، قطر، امارات، فلسطین و یمن در این رقابت‌ها شرکت می کنند.

Page Generated in 0/0065 sec