printlogo


کد خبر: 218429تاریخ: 1399/1/31 00:00
اخبار

آیت‌الله خاتمی:
ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد، گفت: وظیفه ما در این شرایط انفاق به نیازمندان و رزمایش همدلی است.
به گزارش رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه کرونا دنیا را به هم ریخته و اختصاص به ایران ندارد، اظهار داشت: در جریان کرونا احتمال جنگ بیولوژیک منتفی نیست و فعلا آمریکا در جهان متهم است، این اتهام تنها از سوی ایران نیست و دانشمندان جهان این موضوع را مطرح می‌کنند و حقیقت در آینده روشن خواهد شد.
***
25 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار شدند
بررسی علنی پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی
در پی انتشار گزارش دیوان محاسبات درباره تخلف ۱۲‌هزار میلیاردی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها، ۲۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ریاست قوه‌قضائیه خواستار برگزاری علنی دادگاه‌های ویژه جرائم اقتصادی برای بررسی تخلفات «پوری‌حسینی» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی شدند.
به گزارش مهر، در بخشی از این نامه آمده است: 
سازمان خصوصی‌سازی با ارتکاب تخلفات عدیده در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه کشور باعث اتلاف مقادیر معتنابهی از اموال بیت‌المال گردیده است، برابر گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان از اموال عمومی با قیمت‌گذاری غیرعادلانه و واگذاری بنگاه‌های دولتی به خریداران فاقد صلاحیت یا مدیران و اعضای هیأت‌مدیره این بنگاه‌ها تضییع شده است. 
***
کدخدایی خبر داد
احتمال تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سخنگوی شورای نگهبان از تأیید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه باقیمانده و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس در این شورا خبر داد. 
به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی از تایید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر؛ نور و محمودآباد؛ جهرم و خفر و صومعه‌سرا خبر داد و گفت: ما نتیجه این 4 حوزه را به علت گزارش‌ها و شکایت‌هایی که دریافت شده بود اعلام نکرده بودیم و ناچار شدیم بازرسانی را به هر یک از این حوزه‌ها اعزام کنیم. وی اضافه کرد: با اعلام صحت انتخابات در این 4 حوزه انتخابیه، نتایج کلی انتخابات در همه حوزه‌ها اعلام شد و دیگر حوزه‌ای باقی نمانده است، مگر حوزه‌های انتخابیه مربوط به مرحله دوم انتخابات که گزارش آن را بعدا به مردم اعلام خواهیم کرد. سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است مرحله دوم  یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود، مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بخواهیم در این باره بگیریم.
***
رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا
سفیر ایران در آنکارا از رایزنی تلفنی دیروز وزرای کشور ایران و ترکیه درباره تدابیر و تجارب 2 کشور برای مهار شیوع کرونا، همکاری‌های مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا روز گذشته (شنبه) در صفحه توئیترش از تماس تلفنی «عبدالرضا رحمانی فضلی» و «سلیمان سویلو» وزرای کشور ایران و ترکیه خبر داد و نوشت: «در این تماس تلفنی وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه درباره تدابیر و تجارب 2 کشور برای مهار شیوع بیماری کرونا، همکاری‌های مرزی و استمرار مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تبادل‌نظر شد».
***
نامه ۸۴ تشکل مردمی بین‌المللی در محکومیت تحریم‌های ظالمانه آمریکا
دبیرخانه مجمع تشکل‌های بین‌المللی از نامه ۸۴ تشکل مردمی فعال در عرصه بین‌الملل خطاب به اندیشمندان و فرهیختگان در سراسر جهان در محکومیت تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا و درخواست از آنان برای پیوستن به کمپین جهانی ضد این تحریم‌ها خبر داد. 
به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: در شرایطی که همه کشورها از جمله ایران در حال مبارزه با این تهدید می‌باشند، دولت آمریکا با ادامه وضع تحریم‌های ظالمانه، جان مردم ایران را مستقیما هدف قرار داده است. تحریم‌های مالی و دارویی یک کار ضدبشری است، زیرا اکثر این تجهیزات کاربرد تشخیصی و درمانی دارد.
***
قدردانی سفیر ایران از کمک هند برای بازگشت شهروندان ایرانی به کشور
سفیر ایران در هند از خدمات اخیر دولت هند در امر بازگشت گروهی از هموطنان گرفتار در این کشور که به دلیل اعمال مقررات ویژه قادر به بازگشت به ایران نبودند، تشکر کرد. به گزارش فارس، «علی چگینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در  هند  از کمک‌های دولت هند برای بازگشت ایرانیانی که  قصد بازگشت به کشورمان را داشتند، تشکر کرد. علی چگینی در توئیتی بدین منظور نوشت: از تمام همکارانم و دولت هند در کمک به بازگشت گروهی از ایرانیان گرفتار در هند که با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی جمعه  از شهر «بمبئی» به ایران بازگشتند، تشکر می‌کنم.

Page Generated in 0/0061 sec