printlogo


کد خبر: 218454تاریخ: 1399/2/1 00:00
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با «وطن امروز»:
اصرار بر برگزاری لیگ داریم

سرانجام فصل نوزدهم لیگ برتر فوتبال چه می‌شود؟ این سؤالی است که این روزها در بین دست‌اندرکاران فوتبال کشور، هیچ‌کس پاسخ شفافی برایش ندارد. از یک‌سو باید منتظر فیفا ماند و از سوی دیگر این کروناست که مشخص می‌کند چه زمانی انجام بازی‌های لیگ مانعی ندارد. پیرو همین موضوع روز گذشته سراغ سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ رفتیم و او در این‌باره با خبرنگار «وطن امروز» صحبت کرد.
***
* آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای درباره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ارسال کرده است؟
هنوز نامه‌ای به ما نزده‌اند. درباره لغو یا تاریخ برگزاری مجدد لیگ قهرمانان آسیا باید منتظر نظر AFC باشیم. کنفدراسیون آسیا به‌خاطر اسپانسرها و برنامه‌ریزی مسابقات اصرار دارد حتماً لیگ قهرمانان برگزار شود. ما هم تابع نظر این نهاد هستیم.
 
* درباره لیگ برتر خودمان هم صحبت کنیم. ستاد مبارزه با کرونا تا ۱۵ اردیبهشت اجازه تمرین کردن تیم‌ها را نداده است؛ امکان دارد بعد از این تاریخ تمرینات گروهی شروع شود؟
امیدواریم این امکان فراهم شود. اول از همه سلامتی جامعه مهم است اما اگر ستاد مبارزه با کرونا تشخیص دهد اپیدمی کنترل شده و حضور در محیط‌های اجتماعی عادی شود، تیم‌ها هم می‌توانند تمرینات‌شان را شروع کنند.
 
* آیا قبل از شروع لیگ به تیم‌ها اعلام می‌شود تا فرصت آماده‌سازی داشته باشند؟
بله! باید بررسی کنیم چه مدت به تیم‌ها فرصت تمرین دهیم و چه زمانی لیگ را شروع کنیم.
 
* تصمیم فدراسیون و سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات لیگ چیست؟
ما اصرار داریم لیگ برتر را برگزار کنیم. هر روز هم با تیم‌ها در تماس هستیم اما هیچ تصمیم مهمی در این باره نگرفته‌ایم، چون هنوز ستاد مبارزه با کرونا نظری در این‌ باره نداده است.
 
* شایعاتی مطرح شده که از هفته دوم خردادماه لیگ آغاز می‌شود؛ صحت دارد؟
نه! اینها گمانه‌زنی‌ رسانه‌هاست.
 
* فرض را بر این بگذاریم که بازی‌های لیگ خردادماه هم برگزار نشود، تکلیف چه می‌شود؟
امیدواریم این اتفاق نیفتد. واقعیت این است که قرار نیست لیگ تعطیل شود. بحث قهرمان شدن تیمی هم نیست اما بحث شرایط تجاری، سقوط و صعود تیم‌هاست. به هر حال 7-6 تیم احتمال سقوط به لیگ یک را دارند و در صورت برد یا باخت در یک بازی، در جدول جابه‌جا می‌شوند. اگر قرار باشد لیگ برگزار نشود، کدام باشگاه‌ها را به‌ عنوان تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ یک معرفی کنیم؟ اگر لیگ برگزار نشود خسارت‌هایش بیشتر از برگزار کردنش است. 
 
* اگر لیگ برگزار شود، هفته‌های اول بدون تماشاگر می‌شود؟
بله! به احتمال زیاد ستاد مبارزه با کرونا برای اینکه ریسک نکند، مسابقات را بدون تماشاگر برگزار می‌کند.

Page Generated in 0/0064 sec