printlogo


کد خبر: 218471تاریخ: 1399/2/1 00:00
بهداشت

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر:
داروی کرونا تا ۳ ماه آینده به بازار می‌آید
عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروی «رم‌دسیویر» (Remdesivir) که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود، مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را برای درمان کرونا طی می‌کند و احتمالا تا 3 ماه آینده به عنوان داروی درمان «کووید-۱۹» به بازار دنیا معرفی می‌شود. مینو محرز در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: داروی «رم‌دسیویر» یک داروی ضدویروس و تولید یک شرکت آمریکایی است و در زمان شیوع بیماری «کووید-۱۹» در چین هم در درمان بیماران موثر بود. این دارو اکنون در اروپا و آمریکا تحت یک کارآزمایی وسیع برای درمان این بیماری است و نتیجه آن فوق‌العاده خوب بوده است. اکنون در مرحله سوم کارآزمایی بالینی برای درمان «کووید-۱۹» است و فقط یک مرحله دیگر باقی‌مانده است. وی افزود: نتیجه مراحل قبلی کارآزمایی بالینی این دارو با موفقیت طی شده است و احتمالا تا 2 یا 3 ماه آینده با گذراندن مرحله آخر کارآزمایی بالینی این دارو به عنوان داروی اختصاصی درمان «کووید-۱۹» به بازار دنیا عرضه می‌شود. محرز گفت: چین هم این دارو را در اختیار دارد و اگر تایید شود می‌توانیم این دارو را از چین تهیه کنیم. البته اکنون مقدار کمی از این دارو در کشور وجود دارد و در برخی مراکز درمانی ایران در بهبود بیماران کرونا موثر بوده است.
***
پیشنهاد افزایش تعطیلات «عید فطر» در صورت مهار کرونا
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موضوع افزایش تعطیلات برای رونق‌بخشی صنعت گردشگری را دنبال می‌کنیم تا در صورت مهار کرونا در زمان عید فطر، تعطیلات این عید افزایش یابد و از این طریق فرصتی برای سفر هموطنان در این ایام فراهم شود. به گزارش فارس، علی‌اصغر مونسان ادامه داد: قطعاً بعد از کرونا جهش بی‌سابقه‌ای در سفر خواهیم داشت و بخش زیادی از خسارت‌هایی که وارد شده از طریق رونق جهش‌وار سفر برطرف خواهد شد؛ از این‌رو همه استان‌ها باید آماده جهش سفر و میزبانی شایسته از گردشگران برای دوران پساکرونا باشند.
***
آغاز تولید ۲۰۰ گان در هر شبانه‌روز توسط بانوان جهادی
تولید و استریل روزانه ۲۰۰ عدد گان بیمارستانی با مشارکت «فرهنگسرای‌ ابن‌سینا» و «قرارگاه امام‌رضایی‌ها» در محل «کتابخانه علامه طرشتی» به صورت شبانه‌روزی توسط بانوان جهادگر آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، در پی فرمایشات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم برگزاری رزمایش همدلی؛ تولید و استریل روزانه ۲۰۰ عدد گان بیمارستانی با مشارکت «فرهنگسرای ‌ابن‌سینا» و «قرارگاه امام‌رضایی‌ها» در محل «کتابخانه علامه طرشتی» به صورت شبانه‌روزی آغاز شد. گان‌های تولیدی هر روز برای کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا ارسال می‌شود.
***
طرح ترافیک اجرایی شود، سفرهای مترو به 2 میلیون در روز می‌رسد
رئیس شورای شهر تهران گفت: در صورتی که طرح ترافیک اجرایی یا همه فعالیت‌ها در سطح شهر آغاز شود، میزان ترددها با مترو به 2 میلیون سفر در روز خواهد رسید. به گزارش فارس، محسن هاشمی در دویست‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت مترو در پایتخت اظهار داشت: آمار مسافران روزبه‌روز در حال افزایش است و بتدریج که اصناف کم‌خطر و با خطر متوسط وارد فعالیت شده میزان مسافران مترو نیز از 100 هزار مورد به 400 هزار نفر رسیده است. وی افزود: در صورتی که فعالیت‌های بیشتری انجام شود میزان ترددها به 600 هزار سفر نیز خواهد رسید و همچنین در صورتی که طرح ترافیک اجرایی و همه فعالیت‌ها آغاز شود، 2 میلیون سفر را در طول روز از طریق مترو خواهیم داشت. در حال حاضر با همین میزان مسافران مترو که روز گذشته حدود 400 هزار مورد بود، فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مشکل است. 
***
بخشش اجاره‌بهای اردیبهشت‌ماه املاک بنیاد
رئیس بنیاد مستضعفان به بیان گزارشی از اقدامات انجام‌شده این بنیاد برای مقابله با بیماری کرونا پرداخت. پرویز فتاح در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: از زمان شروع بحث کرونا از ابتدای اسفندماه در بنیاد آماده همکاری با دولت شدیم. سیدپرویز فتاح افزود: تا پایان کرونا و حتی بعد از آن برای جبران تبعات، در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود. وی با بیان اینکه بخشش اجاره املاک بنیاد برای 2 ماه فروردین و اسفند سال گذشته اولین اقدام ما بود، گفت: اکنون هم بررسی کرده‌ایم و اعلام می‌کنیم اردیبهشت ماه هم همه اجاره‌بهای املاک تجاری بنیاد بخشیده می‌شود. فتاح با اشاره به فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات۲۰۰ میلیارد تومانی از طریق بانک سینا و۱۰۰ میلیارد تومانی از طریق صندوق امداد ولایت و بخشی از طریق بانک رسالت گفت: این تسهیلات قرض‌الحسنه است و به اقشار آسیب‌دیده داده می‌شود و سقف آن ۵ میلیون تومان است‌. در مواردی می‌توان تا ۱۰ میلیون هم پرداخت کرد. سود وام نیز 4 درصد است.

Page Generated in 0/0058 sec