printlogo


کد خبر: 218474تاریخ: 1399/2/1 00:00
خداحافظی با پژو 405

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: پژو ۴۰۵ از شبکه تولید ایران‌خودرو خارج شده و بر اساس مصوبه‌ای که داریم این خودرو را پیش‌فروش نمی‌کنیم. اگر هم تولیدی از پژو 405 انجام شود برای عمل به تعهدات قبلی است تا بتوانیم تعهدات مانده را تحویل دهیم. 
فرشاد مقیمی اضافه کرد: البته به جای پژو 405 محصولات دیگری را پیش‌بینی کرده‌ایم که به مرور به شبکه تولید اضافه و به مشتریان تحویل خواهد شد. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو درباره عمل به تعهدات این خودروساز در قبال خودرو‌های ثبت‌نامی گفت: با اقدامات خوبی که در این گروه انجام شده و با تأمین خوبی که با شبکه قطعه‌سازی کشور آغاز کرده و همچنین تغییری که اسفند سال گذشته در خطوط تولید داشتیم، خرداد‌ماه امسال معوقات را به صفر خواهیم رساند و برای خودرو‌های بعدی بنا داریم تعهدات به روز انجام دهیم. 
 مقیمی درباره ثبت‌نام برای پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو در سال جدید افزود: ما برای ثبت‌نام جدید آمادگی لازم را داریم و اگر مجوز‌های لازم صادر شود، ثبت‌نام‌ها را انجام خواهیم داد. وزیر صمت در 9 شهریور 98 با تاکید بر توقف محصولات قدیمی خودروسازان، گفته بود: طبق یکی از بند‌های بسته تولیدی این وزارتخانه برای صنعت خودرو، خودرو‌های جدید باید در چرخه تولید قرار بگیرند و خودرو‌های قدیمی که در سایپا پراید و در ایران‌خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این در سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد. 
پس از این اظهارات، مسؤولان ایران‌خودرو اعلام کردند برنامه توقف تولید این خودرو در دستور کار قرار داشته و حتی برخی از محصولات جایگزین پژو 405 نیز اعلام شد. 
معاون تحقیقات، طراحی و تکمیل محصول ایران‌خودرو 3 محصول رانا، پارس و گروه سمند را جایگزین پژو 405 جی‌ال‌ایکس بنزینی دانست و گفت: بعد از پایان خرداد 99، محصول 405 جی‌ال‌ایکس دوگانه‌سوز طبق تقاضای تاکسیرانی، صرفا برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور تولید خواهد شد. 
با اظهارات دیروز مدیرعامل ایران‌خودرو مبنی بر توقف کامل تولید پژو 405 در تابستان سال 99، گویا موضوع توقف تولید یکی از قدیمی‌ترین محصولات تولیدی این شرکت کاملا جدی شده و باید با این خودرو که تولیدش در مواقعی با حاشیه‌هایی مانند آتش‌سوزی نیز همراه بود خداحافظی کرد. 

Page Generated in 0/0052 sec