printlogo


کد خبر: 218479تاریخ: 1399/2/1 00:00
اخبار

تشکر سرلشکر موسوی از پیام محبت‌‌آمیز فرمانده معظم کل قوا
فرمانده کل ارتش طی پیامی از ابراز لطف فرمانده معظم کل قوا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.
به گزارش «وطن امروز»، سرلشکر موسوی در پیام خود تاکید کرد: لطف و مرحمت پدرانه و ابلاغ «سلام رضایت» آن رهبر عالیقدر در روز 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان،‌ نگینی درخشنده بر ایام و سالیان افتخار ارتشیان است.  وی همچنین خاطرنشان کرد: آنچه امروز از تلاش مجاهدانه فرزندان‌تان در اجرای مأموریت‌های سربازی منعکس می‌شود، فرازی از قله‌های افتخار است که تحت هدایت آن فرمانده معظم فتح شده و ناگفته‌های بسیار باقی مانده که به وقت ضرورت، در تقابل خصم به رؤیت مشتاقان اعتلای کلمه حق خواهد رسید.
***
هیأت‌رئیسه مجلس مخالف قرائت گزارش پرونده فریدون
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قرائت گزارش پرونده حسین فریدون با اینکه قبلا در دستور جلسه این هفته مجلس قرار داشت اما متاسفانه حذف شده است. محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با  فارس، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) اظهار داشت:‌ قرائت گزارش پرونده حسین فریدون با اینکه قبلا در دستور جلسه این هفته مجلس قرار داشت اما متاسفانه حذف شده است. وی افزود: اصلا نگذاشتند گزارش در دستور کار قرار گیرد؛ جالب آنکه در دستور سوم جلسه هم قرار داشت اما متاسفانه آن را برداشته‌اند. ابطحی خاطرنشان کرد: در حقیقت، هیأت‌رئیسه مجلس گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را که راجع به پرونده حسین فریدون بود حذف کرده و علت آن هم مشخص نیست. حتما گفته‌اند اهمیتی ندارد. 
***
رونمایی از سامانه‌های راداری «خلیج فارس» و «مراقب»
سامانه‌های راداری «خلیج‌فارس» و «مراقب» با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) رونمایی شد.  به گزارش  فارس، با حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و امیر سرتیپ صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، از سامانه‌های راداری راهبردی «خلیج‌فارس» و «مراقب» رونمایی شد. رادار برد بلند و راهبردی «خلیج‌فارس» با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر یک رادار آرایه فازی سه‌بعدی با فناوری نوین است که قادر است همه اهداف متعارف و رادارگریز و موشک‌های بالستیک را کشف کند. رادار «مراقب» نیز با برد ۴۰۰ کیلومتر می‌تواند اهداف هوایی را با دقت و تفکیک بسیار بالا شناسایی کند.
***
واکنش ایران به تقاضای آمریکا درباره تحریم‌های تسلیحاتی
نماینده ایران در سازمان ملل به درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی در واکنش به درخواست اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم‌ تسلیحاتی علیه ایران در صفحه توئیترش نوشت: تلاشی دیگر از سوی آمریکا برای طفره رفتن از تروریسم اقتصادی مداوم آن علیه ملت ایران: آمریکا این بار از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد قطعنامه 2231‌ خود را نقض کرده و محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را ادامه دهد. تخت‌روانچی در ادامه نوشت: اما آمریکا در متقاعد کردن دیگران برای تخطی از قوانین بین‌المللی موفق نخواهد بود. اظهارات روانچی در پی این مطرح می‌شود که وزیر خارجه آمریکا گفته بود: تحریم تسلیحاتی ایران طی 6 ماه آینده منقضی می‌شود. شورای امنیت سازمان ملل باید این محدودیت‌ها را پیش از آنکه خشونت ایران افزایش یابد و یک رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه خاورمیانه ایجاد شود، تمدید کند. 
***
نمایندگان حزب چپ آلمان:
دولت آلمان در ترور سردار سلیمانی دست داشته است
چندی پیش نمایندگان حزب چپ آلمان در رابطه با ترور سردار سلیمانی شکایتی را علیه اعضای دولت آلمان به دادستانی‌ کل این کشور ارائه دادند. تسنیم به نقل از خبرگزاری «ان‌تی‌وی» آلمان نوشت: این نمایندگان پارلمان آلمان «آنگلا مرکل»، صدراعظم و وزیران کابینه او را به همدستی در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که چندی پیش به‌ دست آمریکا به شهادت رسیدند متهم کردند. حالا رسانه‌های آلمانی چند ماه بعد از طرح این شکایت نمایندگان حزب چپ اعلام کرده‌اند دادستانی کل فدرال آلمان هیچ لزومی برای تحقیقات در این باره نمی‌بیند. نمایندگان حزب چپ آلمان با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید به این مسأله خواستار پایان ترورهای زنجیره‌ای با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از پایگاه رامشتاین آلمان شدند.
***
انتقاد روسیه از درخواست پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
نماینده روسیه در وین درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش ایسنا «میخائیل اولیانوف» در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درصفحه توئیترش نوشت: رقابت تسلیحاتی معمولا یک‌جانبه نیست. [این امر] یک تلاش جمعی است، یا در سطح قدرت‌های بزرگ یا در سطح منطقه.
او در ادامه بیان کرد: خطر رقابت تسلیحاتی را به سختی می‌توان با تحریم تسلیحاتی علیه یک کشور از بین برد. این امر مستلزم تلاش‌های جمعی از طریق مذاکرات است.

Page Generated in 0/0054 sec