printlogo


کد خبر: 218541تاریخ: 1399/2/3 00:00
محمد نوری در گفت و گو با «وطن امروز» از وضعیت این روزهای استقلال گفت
مقصر وزارت ورزش است

زهره فلاح زاده: با اینکه این روزها فوتبال تعطیل است ولی کافی است یکی از اعضای باشگاه‌ها اعم از بازیکن، مربی یا سرپرست علیه باشگاه دیگری مصاحبه کند تا جو آرام ناشی از تعطیلی این روزهای فوتبال ناآرام شود. افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای صحبت‌هایی علیه  امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابق استقلال و فعلی سپاهان داشت و همچنین مدعی تبانی استقلال در قهرمانی سال ۸۸ شد که با واکنش‌هایی روبه‌رو شد.
به همین منظور «وطن امروز» با محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت‌وگو کرده است.
***
* ابتدا درباره انتخاب آقای احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید استقلال صحبت کنیم، شما و چند پیشکسوت دیگر جلسه‌ای هم با او برگزار کردید؛ این انتخاب را چطور می‌بینید؟
آقای سعادتمند بتازگی به مجموعه استقلال اضافه شده است و باید همگی کمک کنیم نام بزرگ باشگاه‌مان همچون گذشته بدرخشد. در جلسه‌ای که بودیم ایشان نقطه نظرات مثبتی داشت. البته به ایشان هم گفتم کار بسیار سختی در پیش دارد و با بدهی‌های زیادی که باشگاه دارد، ریسک کرده به استقلال آمده است. آقای سعادتمند طبق گفته خودش اختیار تام از وزارت ورزش گرفته است. متأسفانه پشت هر کسی را که به استقلال می‌آید خالی می‌کنند و نمی‌گذارند کارش را بخوبی انجام دهد. کسانی هستند که دوست ندارند استقلال قوی شکل بگیرد و می‌خواهند این تیم ضربه بخورد. مسبب تمام این مشکلات را هم وزارت ورزش می‌دانم، چراکه به هر حال آنها وقتی مدیر انتخاب می‌کنند باید حمایت و کمکش هم بکنند. شرایط سختی هم هست، چون بازیکنان پول می‌خواهند. امیدوارم افرادی که استقلال را دوست دارند به باشگاه اضافه شوند و به تیم کمک کنند.
 
* جلساتی که این روزها با پیشکسوتان و هنرمندان برگزار می‌شود، به حل مشکلات حال حاضر تیم کمک می‌کند؟
اگر بگوییم به حل مشکلات مالی کمک می‌کند که درست نیست چون در حال حاضر عمده‌ترین مشکل استقلال، مسائل مالی است. پیشکسوتان می‌توانند از نظر فکری به مدیران باشگاه مشاوره بدهند اما فکر نمی‌کنم بتوانند از نظر مالی تیم را حمایت کنند. جلسه با هنرمندان را هم نمی‌دانم چرا برگزار شده است. هنرمندان باید در حیطه کاری خودشان فعالیت کنند. حالا ایرادی هم ندارد که آمده‌اند و به آقای سعادتمند تبریک گفته‌اند اما الان باید مشکلات مالی حل شود تا پنجره نقل‌وانتقالات استقلال بسته نشود.
 
* فرشید اسماعیلی، هافبک استقلال از جلسات برگزار شده مدیر باشگاه با پیشکسوتان تیم گله کرده و مصاحبه تندی علیه آقای سعادتمند انجام داده است. نظر شما درباره صحبت‌های این بازیکن چیست؟
به نظر من آقای سعادتمند باید تنبیهی برای این بازیکن درنظر بگیرد. اگر من بودم او را چند جلسه از تمرین منع می‌کردم. ایشان باید در کمیته انضباطی باشگاه توضیحات لازم را بدهد و در واقع از پیشکسوتان استقلال عذرخواهی کند. این بازیکن باید بداند چه اسطوره‌هایی در استقلال بازی کرده‌اند که هم از نظر اخلاق و هم تکنیک خیلی بالاتر از او بوده‌اند. اسماعیلی باید تنها بیاید باشگاه تمرین و بازی کند. حتی فرهاد مجیدی هم باید با اسماعیلی صحبت کند تا عذرخواهی کند.
 
* درباره لیگ برتر هم صحبت کنیم؛ تعطیلی لیگ به نفع استقلالی که روند نزولی پیدا کرده بود، شد.
بله! حرف شما درست است. استقلال چند مصدوم داشت و در چند بازی آخرش هم نتیجه مناسبی نگرفته بود. این تعطیلی باعث شد هم مصدومان برسند و هم تیم بعد از این نتایج نه چندان خوب به یک آرامشی برسد. این تعطیلی به نفع استقلال شد.
 
* همه دلتنگ فوتبال هستند.
واقعاً همین‌طور است. ان‌شاءالله بزودی این بیماری از بین برود. همه فوتبال‌دوستان دلتنگ هستیم تا دورهمی فوتبالی‌ها باز هم برقرار شود.
 
* پرسپولیسی‌ها عجله دارند فدراسیون و سازمان لیگ این تیم را قهرمان اعلام کند.
گویا باشگاه پرسپولیس از قوانین اطلاعی ندارد. بازی‌های زیادی باقیمانده است و همه تیم‌ها دنبال امتیازگیری هستند. در چند سال اخیر خیلی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا پرسپولیس قهرمان شود. این را همه می‌دانند.
 
* افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای علیه امیر قلعه‌نویی و استقلال صحبت کرد؛ نظر شما درباره صحبت‌های پیروانی چیست؟
آقای پیروانی درباره ناصر حجازی که اسطوره استقلال بوده، صحبت کرده است. بهتر است ایشان درباره اسطوره‌های خودشان صحبت کند. چرا او از ناصر حجازی مایه می‌گذارد؟ پیروانی در جایگاهی نیست که بخواهد درباره استقلال حرفی بزند. استقلال به قدر کافی جام و قهرمانی دارد، این باشگاه 2 ستاره دارد و امثال پیروانی‌ها باید حالا حالاها بدوند تا یک ستاره بتوانند به دست آورند. البته جلوی ۱۰۰ هزار هوادار هم نتوانستند قهرمان شوند. استقلال هیچ‌وقت در قهرمانی‌هایش تبانی نشده و همیشه در حقش ظلم شده است. استقلال هر چه موفقیت و قهرمانی دارد بر حسب تلاش‌های خودش بوده است. ایشان پایش را فراتر از جایگاهش گذاشته و باید در حد سرپرستی تیم پرسپولیس صحبت کند. ایشان ناراحتند که استقلال پرافتخارترین تیم ایران در باشگاه‌های آسیاست.
 
* به نظر شما با توجه به شیوع کرونا، لیگ ادامه پیدا کند یا تعطیل شود؟
سلامتی افراد جامعه باید در اولویت باشد. چون جان انسان‌ها ارزشش بیشتر از فوتبال است. به نظرم پس از آنکه اطمینان حاصل شد تمرینات باشگاه‌ها می‌تواند برگزار شود، با رعایت نکات بهداشتی لیگ ادامه پیدا کند.

Page Generated in 0/0058 sec