printlogo


کد خبر: 218543تاریخ: 1399/2/3 00:00
اخبار

امیر غفور از ایتالیا به ایران بازگشت
ستاره ایرانی تیم والیبال لوبه ایتالیا پس از تعطیلی سری A به ایران بازگشت. پس از تعطیلی رقابت‌های والیبال سری A ایتالیا به دلیل شیوع‌ ویروس‌ کرونا، امیر غفور، ستاره تیم ملی والیبال ایران که عضو تیم لوبه بود، برای‌گذراندن روزهای قرنطینه به ایران بازگشت. پس از ورود پشت خط‌زن تیم ملی، طبق دستور وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مسافران، از او تست کرونا گرفته شد که نتایج تست‌های او ‌منفی بود. غفور به‌خاطر مصدومیت از ناحیه ‌کمر، نزدیک به 2 ماه از میادین دور بود و بتازگی سلامت خود را به دست آورده است. با تصمیم‌ مسؤولان مسابقات والیبال ایتالیا، همه رقابت‌های باشگاهی والیبال در این‌ کشور تعطیل شده است.
***
اعلام رسمی فسخ قرارداد کولاکوویچ با فدراسیون والیبال
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، فدراسیون والیبال ایران قرارداد ایگور کولاکوویچ را رسما فسخ کرد. پس از کش‌وقوس‌های فراوانی که درباره فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران وجود داشت،‌ فدراسیون والیبال قرارداد این مربی مونته‌نگرویی را رسما فسخ کرد. این موضوع در حالی بود که قرارداد کولاکوویچ تا پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بود اما به دلیل به تعویق افتادن این رقابت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، فدراسیون والیبال ایران به همکاری خود با این مربی ادامه نداد. طبق اعلام فدراسیون والیبال، پرونده همکاری این مربی اهل مونته‌نگرو روز یکشنبه ۳۱ فروردین (۱۹ آوریل) به صورت رسمی بسته شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز دیروز پس از دریافت توافقنامه امضاشده کولاکوویچ برای پایان همکاری، از زحمات این مربی در مدت همکاری با تیم ملی والیبال ایران تشکر و قدردانی کرد. از جمله عناوین مهم تیم ملی والیبال ایران با هدایت ایگور کولاکوویچ، قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران و قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتاست. سروقامتان ایران با هدایت کولاکوویچ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مسابقات چین را به دست آوردند.
***
مرگ یک فوتبالیست به خاطر تمرین در قرنطینه
«اینوکنتی سامویوالف» که به خاطر شیوع کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، در حال تمرین درگذشت. به نقل از آ.اس، اینوکنتی سامویوالف، بازیکن تیم پایه لکوموتیو مسکو دوشنبه در حال تمرین به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که او به خاطر بحران کرونا در قرنطینه به سر می‌برد. الکساندر گریشین، سرمربی این تیم روسی در این باره گفت: وحشتناک است. اگر پزشکان به او اجازه تمرین دادند پس نباید با مشکل روبه‌رو می‌شد. او افزود: به دلیل «کووید-۱۹» تمرین گروهی برگزار نمی‌شود اما برخی بازیکنان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند. سامویوالف، ۲۲ ساله هنگام تمرین در خانه حالش بد می‌شود و سپس جان خود را از دست می‌دهد. بازیکن روس ازدواج کرده بود و یک فرزند داشت.  
***
تعیین قیمت نجومی برای فروش سردار آزمون
یک رسانه معتبر ورزشی روسیه از تعیین قیمت نجومی برای فروش مهاجم ایرانی تیم زنیت سن‌پترزبورگ خبر داد. به نقل از اسپورتس دیلی روسیه، تیم‌های خواهان سردار آزمون در نقل‌وانتقال‌های تابستانی 2020 از لیگ‌های مختلف اروپایی افزایش یافته‌اند. به نظر می‌رسد باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ نیز مخالف فروش این بازیکن ایرانی نیست اما می‌خواهد پول زیادی را بابت این انتقال کسب کند.
این رسانه روسی در ادامه نوشت: مدیران باشگاه زنیت مصمم هستند در ازای فروش سردار آزمون درآمد 50 میلیون یورویی به‌دست آورند. این در حالی است که سایت معتبر ترانسفر مارکت قیمت این بازیکن را 5/14 میلیون یورو تخمین زده و باشگاه زنیت نیز با قرارداد 12 میلیون یورویی در ماه ژانویه 2019 آزمون را از روبین‌کازان به خدمت گرفت. بر اساس این گزارش، باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ با وجود انتشار برخی اخبار در رسانه‌های اروپایی هنوز به صورت رسمی پیشنهادی برای سردار آزمون دریافت نکرده است. گفته می‌شود تیم‌های انگلیسی اورتون، آرسنال، وستهام، لسترسیتی و لیورپول، ناپولی ایتالیا و سویای اسپانیا تمایل به جذب سردار آزمون دارند.
***
تعیین تاریخ از سرگیری بوندس‌لیگا در روز پنجشنبه
زمان از سرگیری رقابت‌های ناتمام فصل جاری بوندس‌لیگای آلمان پنجشنبه هفته جاری مشخص می‌شود. به گزارش فارس، رقابت‌های لیگ فوتبال آلمان موسوم به بوندس‌لیگا از ماه مارس به خاطر شیوع کرونا تعلیق شده است. درباره از سرگیری این پیکارها هنوز زمانی در نظر گرفته نشده است. طبق اعلام روزنامه بیلد، تکلیف زمان این بازی‌ها احتمالا روز پنجشنبه هفته جاری مشخص خواهد شد. طبق گزارش این نشریه مدیران باشگاه‌های دسته اول و دوم بوندس‌لیگا در این تاریخ با روسای فدراسیون  و اتحادیه فوتبال آلمان جلسه خواهند داشت. این جلسه از طریق ویدئوکنفرانس در ساعتی خاص آغاز می‌شود. قرار است روسای باشگاه‌ها با توجه به شرایط موجود در آلمان، تبادل نظر کرده و برای یک تاریخ مشخص جهت از سرگیری پیکارها به جمع‌بندی برسند. طبق همین گزارش مدیران باشگاه‌ها با در نظر گرفتن همه پروتکل‌های بهداشتی، بر ادامه لیگ فصل جاری تاکید دارند تا رقم 300 میلیون یوروی باقیمانده از حقوق مربوط به پخش تلویزیونی عاید باشگاه‌ها شده و آنها بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را در وضعیت سخت مالی کنونی تامین کنند.

Page Generated in 0/0064 sec