printlogo


کد خبر: 218555تاریخ: 1399/2/3 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 84802 و شمار قربانیان به 5297 نفر رسید
24 درصد تست کرونا در ایران مثبت می‌شود

گروه اجتماعی: کمتر از 24 درصد از افرادی که در ایران تست کرونا می‌دهند دارای ویروس «کووید-19» هستند و تنها 6 درصد از کرونایی‌ها در ایران فوت می‌کنند.
به گزارش «وطن امروز»، آخرین آمار کرونا در ایران نشان می‌دهد از 365 هزار و 723 آزمایش کرونا فقط تست 84802 نفر مثبت بوده و این به معنای آن است که 1/23 درصد تست‌ها مثبت شده و بیش از 76 درصد تست‌ها منفی می‌شود. از تعداد 84802 بیمار کرونایی در ایران هم 5297 قربانی این ویروس شده‌اند و این به معنای این است که تنها 24/6 درصد بیماری کرونا به مرگ منجر می‌شود. این آمار با آمار جهانی کرونا همخوانی دارد. تعداد مبتلایان در جهان 2 میلیون و 503 هزار و 72 نفر است و از این تعداد، 171 هزار و 791 نفر فوت کرده‌اند؛ یعنی 8/6 درصد مبتلایان قربانی «کووید-19» شده‌اند. همچنین این عدد به آن معناست که فقط 44/1 درصد افرادی که تست کرونا داده‌اند به علت  ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دوشنبه  تا ظهر سه‌شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵ هزار و۲۹۷ نفر از بیماران، جان باخته‌اند و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور بیان کرد: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۳۵۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. جهانپور گفت: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در ۱۲۶ آزمایشگاه در کشور انجام شده است.
 
* فاصله‌گذاری رعایت نشود آمار مبتلایان به کرونا بالا می‌رود
رئیس گروه جمع‌آوری اطلاعات و مستندات کرونا با اشاره به روند نزولی ابتلا به «کووید-۱۹» در اکثر استان‌ها گفت: این موضوع نشان‌دهنده رفتار مناسب مردم در نیمه اول فروردین است.
محمد آسایی افزود: مرحله بعدی بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بدرستی رعایت نکنند، ممکن است تعداد مبتلایان بیشتر شود. مشاور وزیر بهداشت افزود: رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم تا ۲ متر، زدن ماسک، شست‌وشوی دست، ضدعفونی کردن سطوح و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ از جمله مواردی است که باید رعایت شود و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و سالمندان باید بیشتر مراقب باشند، چون آسیب‌پذیرترند. آسایی با بیان اینکه باید بحران را مدیریت و هماهنگی بین‌بخشی و مشارکت مردم را تقویت کنیم، اضافه کرد: اگر شرایط نگران‌کننده شود، برخی دستورالعمل‌ها، بازنگری و سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.
 
* هزینه بیماران بستری کرونا چقدر است
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه گفت: تاکنون بابت هزینه بستری بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در روزهای بستری ۵۸۲ میلیارد ریال درخواست شده است. حنان حاج‌محمودی اظهار داشت: از افراد تحت پوشش بیمه سلامت تاکنون اسناد ۲۱ هزار و ۵۲۲ نفر از بیماران بستری ارسال شده است و به عبارتی این افراد در مجموع ۱۱۲ هزار و ۷۶۵ روز در مراکز درمانی بستری شده و خدمات دریافت کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که چرا بیماران کرونایی هنوز از دفترچه استفاده می‌کنند و نسخه‌نویسی الکترونیکی ثمربخش نبوده است، تصریح کرد: این مسأله نیاز به فرهنگسازی دارد، ضمن اینکه تعداد زیاد مؤسسات در بخش خصوصی و شلوغی مراکز دانشگاهی نیز مزید بر علت است. وی تاکید کرد: در صورت تداوم شیوع کرونا در ماه‌های آتی برای پیشگیری از هزینه‌های تحمیلی، میزان مشاوره پزشکان و پاسخگویی تلفنی از طریق سامانه ۱۶۶۶ افزایش پیدا می‌کند.
 

Page Generated in 0/0071 sec