printlogo


کد خبر: 218569تاریخ: 1399/2/3 00:00
اخبار

معاون وزیر اطلاعات خبر داد
شکست پروژه بی‌اعتمادسازی مردم به نظام در بحران کرونا
معاون وزیر اطلاعات که برای ارائه گزارش درباره ابعاد امنیتی کرونا به کمیسیون امنیت ملی مجلس رفته بود، اظهار داشت: اپوزیسیون که به بی‌اعتمادسازی مردم به نظام در جریان بحران کرونا امیدوار بود، به ناامیدی رسید. به گزارش ایسنا، حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی آثار و عواقب کرونا بر امنیت کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه ضمن ارائه گزارش‌های دقیق از سوی وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور و سپاه تأکید شد دشمنان سعی در سوءاستفاده از شرایط پیش‌آمده با شیوع کرونا را داشتند که مردم با آنها همکاری نکردند و مشارکت بی‌نظیری در حل مشکلات داخلی داشتند. معاون وزیر اطلاعات در این جلسه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای مدعی در مقابل این بحران به زانو درآمدند، جمهوری اسلامی جهادی عمل کرد و نمره خیلی عالی به دست آورد.
***
امروز، آغاز دور جدید مذاکرات آستانه
وزارت خارجه روسیه تاریخ برگزاری مذاکرات صلح آستانه را که میان وزرای خارجه 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار خواهد شد، ۲۲ آوریل اعلام کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری روسی تاس، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه درباره برگزاری مذاکرات وزرای خارجه 3 کشور ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه به این خبرگزاری اطلاع داد: ما تایید می‌کنیم که مذاکرات سه‌جانبه صلح آستانه در سطح وزیران و درباره سوریه طی یک کنفرانس ویدئویی در تاریخ ۲۲ آوریل [سوم اردیبهشت] برگزار خواهد شد. این نخستین‌بار است مذاکرات صلح آستانه به صورت ویدئوکنفرانس و از راه دور برگزار می‌شود. آخرین دور این مذاکرات ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در نور سلطان برگزار شد. دیدار بعدی برای مارس ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
***
هیچ هواپیمای رادارگریزی خارج از دید سامانه خلیج‌فارس نیست
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: توانستیم در باند فرکانس خیلی پایین، رادار راهبردی «خلیج‌فارس» را بسازیم که هیچ هواپیمای رادارگریزی نتواند از تور کشف این رادار فرار کند. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «صمد آقامحمدی» درباره رونمایی از 2 سامانه جدید راداری «خلیج‌فارس» و «مراقب» افزود: این سامانه‌ها با بردهایی که دارند، ویژگی متمایز و خاصی را برای دنیا و صنایع نظامی ترسیم کردند. وی ادامه داد: در رادار «خلیج‌فارس» در فاصله ۸۰۰ کیلومتر، هیچ‌گونه هواپیمای رادارگریز و حتی موشک‌های بالستیک که از جو خارج و وارد می‌شوند نمی‌توانند از تور کشف این رادار فرار کنند. امیر سرتیپ آقامحمدی اضافه کرد: در حوزه رادار «مراقب» هم با توجه به اینکه این رادار، سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیر است، با استفاده از فناوری‌های نوین و کشف سه‌بعدی و قابلیت‌های ویژه آن می‌توانیم در برد ۴۰۰ کیلومتر با دقت و سرعت ۳۰۰ هدف را در آن واحد، با تجزیه و تحلیل کامل به شبکه پدافندی کشور ارائه دهیم.

Page Generated in 0/0057 sec