معاون صدای سازمان صداوسیما با برگزاری نشست رسانهای به تشریح اهم سیاستها و رویکردهای اجرایی رادیو در سال ۹۹ پرداخت. به گزارش «وطن امروز»، حمید شاهآبادی روز گذشته در آستانه «روز رادیو» و در اولین نشست خبری سال جدید خود، درباره برنامههای رادیو در سال 99 گفت: «هشتادمین سال تشکیل رادیو برای تجلیل از برنامهسازان و نگاه به ۴۰ سال پیشرفت رادیو فرصت مغتنمی است. آنچه امروز شاهدش هستیم ۱۶ شبکه ملی در حال کار است. سال گذشته در ساختار برنامههای رادیویی نوعی تحول رخ داد. با توجه به تلاش همکاران امروز در شرایط خوبی هستیم. ما مدت برنامههای رادیویی را کوتاه کردیم تا از قالبهای بلند فاصله بگیریم. در بخش طنز بیش از ۲۶ برنامه در دستور کار قرار گرفت و با همین شیوه ادامه خواهد یافت». شاهآبادی در بخش دیگر از صحبتهایش با اشاره به برنامههای رادیو در ماه رمضان گفت: «امسال اجتماعات را نداریم و برنامهها تا حدی متفاوت خواهند بود. برنامههای دعامحور، اذانگاهی، اختصاص و افتتاح رادیو فصلی «رادیو ترتیل» از جمله اقدامات ما است.در مجموع ۵۷۲ قطعه برنامه با بیش از 2 هزار ساعت خواهیم داشت. با توجه به اینکه لیالی قدر و روز قدس را داریم، امیدواریم حال و هوای رمضانی را در این ایام به خانهها ببریم». معاون صدا در پاسخ به مخاطبان رادیوهای فصلی بیان کرد: «سال ۹۸ حدود ۱۱ رادیوی فصلی را روی آنتن بردیم که به خاطر استقبال مردم بود. ما هیچگاه این رادیوهای فصلی را با شبکههای اصلی مقایسه نمیکنیم، بلکه به تناسب اتفاقات و رویدادها و بازههای زمانی روی آنتن میبریم.
در یکی از نظرسنجیها ۱۹ درصد مخاطب برای این شبکهها عنوان شده بود که در نوع خودش خوب است. شاهآبادی درباره آموزشمحور شدن رادیو همگام با شبکه آموزش اظهار کرد: وقتی شبکه آموزش این پرچم را برداشت من به مدیر شبکه گفتم ما هم در این زمینه کمک میکنیم و تجارب خوبی هم داریم. وی در پاسخ به اقدامات مرتبط با شعار سال یعنی «جهش تولید» هم گفت: نقش اصلی رادیو انعکاس رخدادها در سراسر کشور است؛ اقداماتی که توسط آحاد مردم و دستگاههای دولتی انجام میشود. این اقدامات در برنامههای مختلف رادیو معرفی میشود از جمله معرفی کارآفرینان برتر و تمام کسانی که در حوزه اقتصاد فعالیت میکنند. اینها در رادیو باید حضور داشته باشد. مطالباتی هم در این زمینه داریم، به طور مثال کشور باید به نقطهای برسد که واردات کالا امری قبیح باشد. ماموریت درونی هم داریم که ارتقای کیفیت محتوایی برنامههاست. بر اساس ساختاری که از سال گذشته تعریف شد این کیفیت در دستور کار قرار میگیرد.