printlogo


کد خبر: 218681تاریخ: 1399/2/6 00:00
اخبار

امروز، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور رهبر انقلاب
طبق رسم هر ساله، محفل انس با قرآن مجید با حضور رهبر حکیم انقلاب در روز اول ماه رمضان از طریق تصویری برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، مراسم امسال به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی ‌بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویری زنده تلویزیونی با چندتن از قاریان ممتاز کشور برگزار می‌شود. این مراسم در نخستین روز ماه رمضان از ساعت ۱۸ برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و حساب‌های رسمی KHAMENEI. IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. 
***
پرتاب ماهواره «نور» به فضا یک موفقیت ارزشمند ملی است
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در گفت‌وگو با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با تبریک پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره دفاعی «نور» به فضا، آن را یک موفقیت ارزشمند ملی دانست و از ایشان خواست تشکر و تقدیر وی را به هوافضا سپاه و همه متخصصان فضایی در سپاه پاسداران ابلاغ نماید. رئیس‌جمهور با تقدیر از همراهی و همکاری موثر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه بسیجیان در مقابله با کرونا در کشور از جمله ارائه خدمات بهداشتی در طرح غربالگری و در اختیار گذاشتن امکانات پزشکی و درمانی برای درمان مبتلایان، گفت: خوشبختانه همبستگی، وحدت و انسجام بسیار خوبی در کشور برای مقابله با کرونا ایجاد و توأم با توانایی و کارآمدی کادر پزشکی و درمانی توانست موثر عمل کند. روحانی با بیان اینکه وحدت و انسجام همه نیروها در مقابله با کرونا موجب آرامش مردم در این شرایط سخت بوده و باید تلاش کنیم از این فضا برای دستیابی به موفقیت در دیگر عرصه‌ها استفاده کنیم، افزود: تلاش هماهنگ همگانی و بدون تنش همه نیروها دوشادوش یکدیگر نشان‌دهنده توانایی و کارآمدی نظام در مقابله با ویروسی است که اینگونه کشورهای جهان را با خود درگیر کرده است. رئیس‌جمهور با اشاره به برخی اقدامات تحریک‌آمیز بیگانگان در منطقه و ضروت حفظ هوشیاری در برابر این تحرکات، خاطرنشان کرد: قدرت، توان و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح کشور بویژه سپاه پاسداران همواره در چارچوب حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه، مورد استقبال آزادی‌خواهان جهان بوده است.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی نیز در این گفت‌وگو با تقدیر از حسن توجه رئیس‌جمهور به موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره نور، ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند در آینده شاهد دستاوردها و موفقیت‌های بیشتری در حوزه دفاعی کشور باشیم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این نیرو در مسیر مقابله با کرونا در کشور و همراهی با سایر دستگاه‌ها در این مسیر گفت: سپاه از ابتدا تمام ظرفیت خود را برای مقابله با شیوع کرونا در کشور بسیج کرد و همچنان تا رفع کامل این بیماری در کنار مردم و همه بخش‌های ارائه‌کننده خدمات به مردم خواهد بود. سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی در کشور به وحدت و انسجام نیاز داریم، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره برای مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان، مبارزه با تروریسم و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه در آمادگی کامل قرار دارد.
***
شمخانی: غافلگیری‌های جدید در راه است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیتر خود نوشت: تولید مستمر قدرت و بهره‌گیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم ایران از بیمارستان تا فضا ادامه خواهد داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه تحریم، تهدید و تطمیع سیاسی نمی‌تواند حرکت جمهوری اسلامی در مسیر تامین منافع ملی و حقوق قانونی‌اش را کُند کند، تاکید کرد: تولید مستمر قدرت و بهره‌گیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم ایران از بیمارستان تا فضا ادامه خواهد داشت. وی در پایان اعلام کرد: غافلگیری‌های جدید در راه است. 
***
حافظ منافع آمریکا در ایران احضار شد
در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز نیرو‌های آمریکایی در خلیج‌فارس، سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار و اعلام شد ایران در مقابل هرگونه تهدید و اقدام غیرقانونی و متعرضانه، پاسخ و واکنش مناسب نشان خواهد داد. به گزارش «وطن امروز»، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدامات ایذایی و تحریک‌آمیز نیرو‌های آمریکایی در خلیج‌فارس اظهار داشت: در این رابطه سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهدیدات نیرو‌های آمریکایی از جمله حضور و اقدامات غیرقانونی و بی‌ثبات‌ساز ناوگان دریایی آن کشور در نزدیکی آب‌های شمالی خلیج‌فارس و سواحل ایران، طی یادداشتی جهت انعکاس به مقامات آمریکایی به وی ابلاغ شد. 
***
امیر حاتمی:
نیروهای مسلح برای مقابله با هر تهدیدی در آینده آماده هستند
وزیر دفاع در نشست راهبردی این وزارتخانه اظهار داشت: باتوجه به دشمنی‌های نظام سلطه و فتنه‌انگیزی‌های آنان در طول 4 دهه گذشته، نیروهای مسلح همواره با چشمان بیدار تمام تحولات منطقه و جهان را رصد کرده و خود را برای هرگونه تهدیدی در آینده آماده کرده‌اند. وی همچنین تاکید کرد: صنعت دفاعی با هدایت‌های راهبردی فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز تمام همت خود را بر تولید تجهیزات پیشرفته، به روز و کارآمد جهت ارتقای قدرت دفاعی نیروهای مسلح به کار گرفته است. 

Page Generated in 0/0214 sec