printlogo


کد خبر: 218701تاریخ: 1399/2/7 00:00
اخبار

استعفای سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی
سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی از سمتش استعفا کرد. پژمان معتمدی دیروز نامه استعفایش را به مهدی مبینی، سرپرست این فدراسیون داد و به همکاری‌اش پایان داد. معتمدی در این‌باره به تسنیم گفت: حکم من توسط ایرج عرب، سرپرست سابق فدراسیون زده شده بود. من هم با استعفایم می‌خواستم دست مبینی در انتخاب فرد موردنظرش باز باشد. ضمن اینکه به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان فعالیت خواهم کرد.
***
گزارش روزنامه الوطن از سرنوشت لیگ قهرمانان آسیا
روزنامه الوطن قطر در گزارشی پیرامون سرنوشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نوشت: برگزاری بازی‌ها در استادیوم‌های کولردار دوحه بهترین راه‌حل است. این روزنامه در گزارشی با اشاره به مصاحبه هفته گذشته ویندسور جان نوشت: دبیرکل AFC اعلام کرد یک کشور در غرب آسیا خواستار میزبانی رقابت‌های مرحله گروهی به صورت متمرکز شده اما اشاره‌ای به نام این کشور نکرد. با این وجود به نظر می‌رسد استادیوم‌های کولردار قطر بهترین راه‌حل برای برگزاری این بازی‌ها خواهد بود، چرا که در آن مقطع زمانی دمای هوا بسیار بالاست و امکان برگزاری بازی‌ها در بسیاری از کشورهای منطقه غرب آسیا وجود ندارد. این در حالی است که از ابتدا AFC در منطقه غرب دو کشور قطر و ازبکستان را برای میزبانی مسابقات متمرکز کاندیدا کرده بود و در منطقه شرق فیلیپین و مالزی را.
 صحبت‌های دبیرکل AFC نشان می‌دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا بر تکمیل و اتمام مسابقات تاکید دارد و می‌خواهد این رقابت‌ها را به صورت متمرکز برگزار کند. همچنین بازی‌ها بدون حضور تماشاگر و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
***
مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا به‌ تعویق افتاد
برگزاری رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا به تعویق افتاد. به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، این مسابقات قرار بود اواخر آبان‌ماه به میزبانی هند برگزار شود که با تصمیم فدراسیون ووشوی آسیا با تعویق مواجه شد. این تصمیم به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است. با این اوصاف مسابقات فوق، بهمن یا اسفندماه سال جاری در هند انجام خواهد شد. بنابراین، زمان آغاز اردوهای تیم ملی ووشوی ایران نیز با تاخیر همراه شد و پس از تعیین زمان دقیق مسابقات قهرمانی آسیا، اردوها نیز شروع خواهد شد. پیش از این برگزاری جام‌جهانی تالو در ژاپن نیز به سال 2022 موکول شده بود.
***
ادامه بوندس‌لیگا با ماسک‌های خاص
مسؤولان برگزاری رقابت‌های بوندس‌لیگا برای از سرگیری این رقابت‌ها ماسک‌های خاصی را برای بازیکنان در نظر گرفته‌اند. به نقل از اسپورت، رقابت‌های بوندس‌لیگا از اواسط ماه مارس به خاطر شیوع ویروس کرونا در آلمان تعطیل شد. تیم‌های حاضر در بوندس‌لیگا چند روزی است تمرینات خود را آغاز کرده‌اند تا آماده ادامه لیگ شوند. مسؤولان برگزاری بوندس‌لیگا اعلام کردند ماسک‌های خاصی را برای بازیکنان در نظر گرفته‌اند تا مانع انتشار بیشتر ویروس شود. طبق اعلام رسانه‌های آلمانی این ماسک‌ها حتی با وجود دویدن با سرعت بازیکنان از صورت‌شان نمی‌افتد و به هنگام ضربات سر و درگیری‌های هوایی هم نخواهد افتاد و کاملا مناسب برای شرایط مسابقات است. قرار است ادامه رقابت‌های بوندس‌لیگا از اواسط ماه مه ‌برگزار شود و به نظر می‌رسد آلمان نخستین لیگ معتبر اروپایی خواهد بود که لیگ خود را بعد از شیوع کرونا برگزار خواهد کرد. ویروس کرونا در آلمان جان بیش از 5 هزار نفر را تاکنون گرفته است و همچنین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس در این کشور بالاست.
***
واکنش تیم‌های فوتبال هلندی به لغو فصل جاری
تصمیم فدراسیون فوتبال هلند برای پایان فصل جاری بدون اعلام قهرمان و تیم‌های سقوط کرده با واکنش‌های مختلف همراه بود. به گزارش سایت دالماپورتال، بعد از شیوع ویروس کرونا و اعلام نخست‌وزیر هلند همه رویدادهای ورزشی در این کشور به حالت تعلیق درآمد و در نهایت فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرد فصل جاری لیگ این کشور بدون اعلام قهرمان و تیم‌های سقوط کرده به پایان رسید. این تصمیم با واکنش‌های مختلف همراه بود. بعضی از تیم‌ها از جمله اوترخت هلند بشدت به تصمیم گرفته شده انتقاد کردند و حتی تهدید به شکایت از فدراسیون فوتبال هلند کردند و این اقدام را زیر سوال بردند. با این حال جالب‌ترین واکنش از سوی تیم صدرنشین یعنی آژاکس بود. این تیم  به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم آلکمار در صدر جدول لیگ قرار داشت. ادوین فان در سار، دروازه‌بان پیشین تیم و مدیر فعلی آژاکس گفت: طبیعی است هر تیم و بازیکنی برای قهرمانی رقابت می‌کند و به دنبال رسیدن به این هدف است ولی باید به تصمیم فدراسیون فوتبال احترام گذاشت چون الان مسائلی مهم‌تر از فوتبال وجود دارند. البته آژاکس در حالی به قهرمانی نرسید که تنها سهمیه فوتبال هلند برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

Page Generated in 0/0063 sec