در روزهایی که برخی از احتمال تعویق دوباره المپیک و وضعیت نامعلوم و بلاتکلیف ورزش جهان میگویند، جلسات لیگ و تصمیمگیری برای آینده کشتی، امیدها را بیش از پیش در رشته ملی ایران زنده نگاه میدارد.
این روزها به جرأت میشود سازمان لیگ را یکی از بخشهای کاملا فعال فدراسیون کشتی عنوان کرد، سازمانی که عملا در بخش بازاریابی و اقتصادی نیز کمک حال کشتی بوده و سال گذشته همان لیگ نیم بند نیز چرخه مالی نسبتا خوبی را در کشتی ایجاد کرد.
هرچند لیگ برتر کشتی فرنگی به صورت کاملا فشرده و لیگ برتر آزاد نیز با حواشی زیادی برگزار شد، مسابقات باشگاههای جهان از کیفیت بالایی برخوردار نبود و فدراسیون و سازمان لیگ نیز این نقدها را قبول دارند اما بیشک برگزاری هر دو رقابت برای خانواده کشتی نفع زیادی داشت.
علاوه بر اینکه رقابت در چندین استان بار دیگر به جریان افتاد و تماشاگران زیادی در شهرهای دوردست به خاطر هیجان لیگ و کشتی به سالنها آمدند، از لیگ برتر و مسابقات باشگاههای جهان، خانواده کشتی نفع بردند.
نکته قابل توجه نیز این بود که سازمان لیگ ایرادات و نقصهای لیگ فصل گذشته را پذیرفت و بلافاصله بعد از اتمام لیگ 98، استارت تصمیمگیری درباره لیگ 99 زده شد. تلاش هم بر این بود که اینبار اسپانسرهای قویتر مجاب به تیمداری شوند و کشتی به استانهای کمتر درگیر نیز راه پیدا کند.
در همین راستا حتی در روزهایی که کرونا همه فعالیتهای ورزشی را تعطیل کرده بود اما برای بررسی نقاط قوت و ضعف لیگ گذشته و راهکارهای جذب اسپانسرها و بهبود کیفیت لیگ، با حضور رئیس فدراسیون جلسات سازمان لیگ به صورت منظم برگزار شد.
این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی تمام مسابقات خود را تا دهم تیرماه تعطیل کرده است، المپیک نیز یک سال به تعویق افتاده و زمزمه احتمال تعویق بیشتر هم میتواند ناامیدی و بیانگیزگی را به کشتی تزریق کند.
با این وجود فدراسیون کشتی و سازمان لیگ تلاششان را قطع نکرده و حتی صحبت از برگزاری لیگ ردههای سنی پایه است. کشتی، ورزش و اساسا دنیا در این روزها به امیدواری بیشتری نیاز دارند؛ امید به اینکه وضعیت فعلی تحت کنترل کشورها قرار میگیرد و امکان از سرگیری مسابقات فراهم خواهد شد.
به همین دلیل تلاش هر روزه برای ترغیب اسپانسرها جهت تیمداری و تعیین میزبان مسابقات باشگاههای جهان و اقداماتی از این دست میتواند این نکته مهم را به کشتیگیران القا کند که قرار نیست همه چیز در این مقطع متوقف شود. علاوه بر اینکه دنیا قرار است در جریان باشد، کشتی نیز باید به آینده امیدوار باشد و همه تلاشها برای حفظ انگیزه در بین جامعه کشتی به کار گرفته شود.