printlogo


کد خبر: 218712تاریخ: 1399/2/7 00:00
مهدی چمران با اشاره به تأثیر رزمایش‌های همدلی و گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا:
جهان به قدرت ایران اعتراف کرد

گروه اجتماعی: «ایران از نظر مقابله با کرونا از انگلستان جلوتر است و از این بابت به مسؤولان ایرانی تبریک می‌گویم». جمله فوق را شهردار لندن اعلام کرد تا مشخص شود اقدامات جهادی و ملی مانند رزمایش‌های همدلی و کمک مومنانه در ایران نسبت به سایر کشورها تاثیر شگرفی در مبارزه با «کووید-19» داشته است.
ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی موفق شده در مقابله با کرونا تحسین جهانیان را برانگیزد. اظهارات شهردار لندن درباره جلو بودن ایران در مقابله با کرونا به نوعی اعتراف مسؤولان غربی محسوب می‌شود. حضور گروه‌های جهادی و رزمایش‌های مردمی برای مقابله با کرونا موجب شد این ویروس به شکل باورنکردنی در ایران کنترل شود و نگرانی‌های روزهای ابتدایی تا حدود بسیاری از بین برود.
مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران درباره دیدار مجازی شهردار لندن با پیروز حناچی، شهردار تهران به «وطن‌امروز» گفت: معمولا این دیدارها و تماس‌های تلفنی بین شهرداران دنیا مرسوم و معمول است اما اینکه صادق خان، شهردار لندن، تهران را در مقابله با ویروس کرونا نسبت به لندن پیشرو می‌داند، نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه تیم پزشکی به همراه فعالیت‌های بی‌ادعای جهادگرانی است که در کنار تیم پزشکی به صورت خودجوش برای مقابله با این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
مهدی چمران در گفت‌وگو با «وطن امروز» تصریح کرد: اگر چه دیدار مجازی 2 شهردار لندن و تهران بیشتر محور بحث تحریم‌ها در زمان شیوع کرونا و پیشروی تهران نسبت به لندن در مقابله با کرونا بود اما آنچه در داخل کشور رخ می‌دهد، بیانگر 2 حادثه مهم است؛ ابتدا تلاش تیم درمانی و دیگری جهاد خارق‌العاده نیروهای خودجوش مردمی محلات و ایجاد همدلی بین آنها که یادآور روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی است. 
رئیس سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مردمی با همدلی که شکل گرفته به یاری آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا  می‌روند؛ از تولید ماسک گرفته تا دوخت لباس کادر پزشکی و تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی.
این حرکات ارزنده باعث شده است مردم برای حمایت از همنوعان خود به میدان بیایند. تولید 4 میلیون ماسک و تامین سبد معیشتی کم‌درآمدها کمک به مشاغل  و... نمونه‌هایی از همدلی‌ها مردم است که انجام شده است.
این در حالی است که آمریکا به جای همیاری و همکاری به دنیا در ارسال تجهیزات پزشکی و... ماسک دیگر کشورها را می‌دزدد یا دستگاه‌های اکسیژن کشورهای دیگر را ضبط می‌کند. اینکه مردم بسیج‌وارانه برای رهایی از این بیماری از طریق پایگاه‌های مقاومت محلی پای کار آمدند، بسیار ارزشمند است و باید دید چگونه این بسیج شکل گرفته است.

Page Generated in 0/0073 sec