printlogo


کد خبر: 218714تاریخ: 1399/2/7 00:00
اخبار

جمع‌آوری معتادان متجاهر از فردا
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: از روز دوشنبه 8 اردیبهشت جمع‌آوری معتادان متجاهر با شیب ملایم آغاز می‌شود. مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران اظهار داشت: از روز دوشنبه 8 اردیبهشت  جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران با همکاری پلیس آغاز می‌شود. وی گفت: ما برای جمع‌آوری معتادان متجاهر منتظر ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی بودیم و در این زمینه باید سلسله مراتب طی می‌شد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت:‌ در حال حاضر تمام هماهنگی‌ها جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر از 8 اردیبهشت با شیب ملایم انجام شده است. هادی‌زاده گفت:‌ این معتادان در مراکز نگهداری ماده 16 نگهداری خواهند شد و تست کرونا هم از آنها گرفته می‌شود.
***
اتصال خطوط 2 و 3 متروی تهران با احداث ایستگاه جدید
مدیرعامل شرکت متروی تهران از اتصال خطوط 2 و 3 مترو در تقاطع خیابان‌های ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره) با احداث یک ایستگاه تبادلی خبر داد. به گزارش فارس، علی امام در این‌باره اظهار داشت:  اتصال خطوط ۲ و ۳ متروی تهران در تقاطع خیابان‌های ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره) با احداث یک ایستگاه تقاطعی انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه این ایستگاه به G3 معروف است، خاطرنشان کرد: نقطه مورد نظر یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی است، لذا راه‌اندازی ایستگاه در این بخش از شهر یکی از ضرورت‌های مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است. وی تاکید کرد: تبادل بین خطوط باعث می‌شود که مترو بتواند نقش شبکه‌ای خود را ایفا کند اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه مغفول مانده است.
***
عوارضی برای ورود به طرح ترافیک اخذ نمی‌شود
معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به لغو طرح ترافیک در تهران گفت: محدودیت‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی برداشته شده است و طرح ترافیک جدیدی هم نداریم. محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در  پاسخ به این پرسش که آیا طرح ترافیک جدید در تهران اجرا می‌شود، اظهار داشت:‌ بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و شرایط فعلی کشور محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران لغو شده است و هیچ‌گونه طرح ترافیک جدیدی در تهران نخواهیم داشت. وی گفت: با توجه به شرایط فعلی این محدودیت‌ها باید برداشته می‌شد تا تجمع انسانی در حمل و نقل عمومی نداشته باشیم و مردم از وسایل نقلیه شخصی خود بیشتر استفاده کنند تا بتوانیم جلوی شیوع کرونا را بگیریم.
***
احتمال بازگشایی مدارس از نیمه شهریور
دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش از بررسی محتوا و مدل ارزشیابی پایان سال دانش‌آموزان در این شورا خبر داد و گفت: یکی از سناریوهای در دست بررسی،‌ بازگشایی مدارس از نیمه شهریور است. مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با فارس، درباره نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره نحوه برگزاری امتحانات آخر سال، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در یک فضای آرام و بانشاط، هم سال تحصیلی را به پایان برسانیم و هم امتحانات را برگزار کنیم. نویدادهم اضافه کرد: یکی از سناریوهای در دست بررسی ما این است که در صورتی که بحران کرونا تمام شود و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور آغاز شود. وی افزود: در ابتدای هر سال معلمان 2 هفته اول را به مرور دروس سال گذشته می‌گذرانند. این مدت زمان به علاوه 2 هفته نیمه دوم شهریور، فرصت خوبی است تا دروس سال گذشته مرور شود و معلمان اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان محتوای لازم برای ورود به سال تحصیلی جدید را بلد هستند.
***
شناسایی متقاضیان اشتغال توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: شبکه ۵۰۰ نفری مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در مناطق روستایی و محروم کشور در حال شناسایی متقاضیان اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای آنها هستند. به گزارش مهر، امیرحسین مدنی افزود: ۹ هزار شغل از ۱۸۰ هزار شغلی که بنیاد برکت در سال جاری ایجاد می‌کند، به کولبران 3 استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اختصاص خواهد داشت. مدنی با تاکید بر برگزاری رزمایش همدلی برکت به دعوت مقام معظم رهبری تصریح کرد: بنیاد برکت سال گذشته ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور راه‌اندازی کرد که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل را به دنبال داشت. مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: برای امسال نیز ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار داریم که به این ترتیب، تعداد اشتغال ایجاد شده توسط بنیاد تا پایان سال ۹۹ در مجموع به ۳۰۰ هزار شغل می‌رسد. به گفته مدنی، ۱۸۰ هزار شغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در سال جاری، با اولویت بیکارشدگان ناشی از کرونا خواهد بود.

Page Generated in 0/0066 sec