printlogo


کد خبر: 218749تاریخ: 1399/2/8 00:00
نگاهی گذرا به مهم‌ترین اخبار در ارتباط با وضعیت مدیریت کرونا در آمریکا و اروپا
از لغو کنفرانس خبری ترامپ تا نگرانی‌های اقتصادی مرکل

گروه بین‌الملل: تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا دیروز با عدد 2,934,638 در مرز ورود به 3 میلیون نفر قرار گرفت. آمار تلفات این بیماری در دنیا هم دیروز مرز 200 هزار را رد کرد و به 203,683 نفر رسید. آمار بهبودیافتگان از این بیماری هم به 840,759 نفر رسید. تعداد کیس‌های فعال کرونا تا عصر دیروز 1,832,374 نفر گزارش شد که حدود 3 درصد از این آمار یعنی 57,822 نفر در مرحله خطرناک این بیماری هستند.  اگرچه کشورهای مختلف دنیا در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی مجدد کسب‌و‌کارها هستند اما نمودار کلی مبتلایان به کرونا در همه دنیا همچنان صعودی و خطرناک است. آمریکا با 960,896 نفر همچنان درگیرترین کشور در حوزه کرونا محسوب می‌شود. آمار تلفات این کشور دیروز به 54,265 رسید. 
کشورهای اروپایی اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس هم رتبه‌های دوم تا ششم جدول درگیرترین کشورهای دنیا با کرونا را در اختیار دارند. به واسطه آنکه آمریکا درگیرترین کشور دنیا با کروناست، اخبار مرتبط با کرونا در این کشور بیش از دیگران مورد توجه رسانه‌هاست. گاف‌های پزشکی دونالد ترامپ که آخرین نمونه آن توصیه به تحقیقات درباره تاثیر تزریق یا خوردن موادضدعفونی‌کننده بود، سبب شد رئیس‌جمهور آمریکا به توصیه مشاورانش، کنفرانس‌های روزانه خود را تا بهتر شدن اوضاع کرونا در کشورش لغو کند. 
این کنفرانس خبری طی تقریبا 2 ماه هر روز برگزار می‌شد و ترامپ درباره اقدامات دولت خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد. ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: وقتی رسانه‌ها هیچ چیزی جز سوالات خصمانه نمی‌پرسند، هدف از داشتن کنفرانس خبری در کاخ سفید چه چیزی می‌تواند باشد. آنها آمارها را ثبت می‌کنند اما مردم آمریکا هیچ چیزی جز اخبار جعلی دریافت نمی‌کنند. آنها ارزش زمان و تلاشی را که انجام می‌شود ندارند. 
 
* مرکل: خسارت‌های اقتصادی بسیار بالاست
از سویی کرونا همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه‌های اروپایی است و نگرانی‌ها و چالش‌های زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی خواستار افزایش سهم کشور خود در بودجه اتحادیه اروپایی برای مقابله با بحران کرونا شده و گفت: به‌دلیل بحران کرونا سهم آلمان در بودجه آینده اتحادیه اروپایی بالاتر از سهم فعلی خواهد بود. صدراعظم آلمان همچنین تأکید کرد بسته کمک توافق‌شده در نشست اخیر اتحادیه اروپایی باید تا اول ژوئن واقعا به مرحله اجرا درآید. مرکل در عین حال این بسته کمک را کافی ندانسته و گفت: ما بعد از پایان این بحران به یک بسته محرک اقتصادی نیاز داریم، چرا که خسارت‌های اقتصادی بسیار بالا خواهد بود. 
 
* افزایش خشونت‌های داخلی در انگلیس
پلیس انگلیس از افزایش خشونت‌های داخلی در عرض 6 هفته اخیر و در دوران بحران کرونا خبر داده است. بر این اساس هر روز حدود 100 مورد بازداشت در این زمینه رخ می‌دهد.

Page Generated in 0/0102 sec