printlogo


کد خبر: 218757تاریخ: 1399/2/8 00:00
اخبار

پیشکسوت بسکتبال در 96 سالگی درگذشت
وداع با آخرین بازمانده المپیک 1948
پیشکسوت بسکتبال معروف به عمو صلبی در سن 96 سالگی درگذشت. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، ابوالفضل صلبی ملقب به عمو صلبی پیشکسوت بسکتبال دعوت حق را لبیک گفت. عمو صلبی متولد 1303 و در سال 1330 عضو تیم ‌ملی بسکتبال بود. او تنها یادگار تیم ‌ملی بسکتبال اعزامی به المپیک 1948 لندن به شمار می‌رفت. فدراسیون بسکتبال درگذشت این پیشکسوت ارزشمند را به خانواده آن مرحوم و جامعه بسکتبال تسلیت عرض می‌کند.
***
مرگ نوجوان ملی‌پوش دوچرخه‌سواری
رکابزن نوجوان ایرانی به علت تصادف در حین تمرین درگذشت. به گزارش فدراسیون دوچرخه‌سواری، «مهیار فرزانه» رکابزن نوجوان یزدی و عضو تیم ملی نوجوانان ایران  حین تمرین جاده درگذشت. این رکابزن به علت تصادف در زمان تمرین جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده که رکابزنان حین تمرین در جاده بر اثر تصادف با وسایل نقلیه عبوری فوت کرده یا مجروح شده اند. علت این مسأله نیز نبود اسکورت همراه رکابزنان حین تمرین در جاده است.
***
حمایت مارادونا از رونالدینیو:  او مجرم نیست
اسطوره فوتبال آرژانتین به حمایت از رونالدینیو پرداخت و خواستار برخورد بهتر با این فوق‌ستاره برزیلی شد. به گزارش اسپورت، رونالدینیو، ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی فوتبال برزیل روزهای بسیار سختی را تجربه می‌کند.
رونالدینیو که با پاسپورت جعلی وارد پاراگوئه شد چند روزی را در زندان سپری کرد و بعد از پرداخت وثیقه سنگین 650 هزار پوندی موقتا آزاد شده و در یک هتل تحت اقامت اجباری قرار گرفته است. مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین به حمایت از رونالدینیو پرداخت و خواستار برخورد بهتر با این فوق‌ستاره برزیلی شد. او گفت: رونالدینیو دوست عزیز من است و همواره در کنار او خواهم بود. نباید چنین برخوردی با این بازیکن بشود. ال‌دیگو ادامه داد: آنچه برای رونالدینیو اتفاق افتاد من را بسیار اندوهگین کرد. او که مجرم نیست اینگونه با او برخورد می‌شود. او تنها برای کار به پاراگوئه رفت. تنها اشتباه رونالدینیو این است که او یک الگوی بزرگ است و باید بداند رفتارش زیر ذره‌بین قرار می گیرد. رونالدینیو دوست عزیز من است و تا پای جان به حمایت از او خواهم پرداخت.
***
بایرن در یک روز ۱۰۰ هزار ماسک مخصوص فروخت
باشگاه بایرن‌مونیخ اعلام کرد در ۲۴ ساعت توانست ۱۰۰ هزار ماسک را با رنگ پیراهن باشگاه بفروشد. به گزارش کیکر، کشور آلمان یکی از کشورهایی است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در آن بسیار زیاد است. باشگاه بایرن‌مونیخ اعلام کرد در راه مبارزه با ویروس کرونا اقدام به تولید ماسک‌هایی با رنگ پیراهن باشگاه کرده و تنها در ۲۴ ساعت توانست ۱۰۰ هزار ماسک بفروشد. طبق اعلام باشگاه بایرن پول فروش این ماسک‌ها به یک موسسه خیریه که توسط جاشوا کیمیش و گورتزسکا اداره می‌شود اختصاص داده خواهد شد تا صرف مبارزه با ویروس کرونا شود. کارل هاینس رومنیگه، مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ گفت: با این عمل خود می‌خواهیم نشان دهیم باشگاه بایرن یک باشگاه نمونه و خاص در همه چیز است. ما باید در مسیر مبارزه با ویروس کرونا حرکت کنیم. خوشحالیم در این زمینه فعالیت داریم. باشگاه بایرن مونیخ خود را آماده از سرگیری رقابت‌های بوندس‌لیگا می‌کند که 2 ماه است به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. بایرن با 4 امتیاز اختلاف بیشتر نسبت به بوروسیادورتموند در صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا جا دارد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری است.
***
بررسی راهکارهای پیشنهادی فیفا درباره قرارداد بازیکنان
دبیرکل فدراسیون فوتبال نشستی با مسؤولان حقوقی و مسابقات فوتبال درباره پیامدهای کرونا و راهکارهای فیفا درباره قرارداد بازیکنان برگزار کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال عصر روز شنبه جلسه‌ای را با حضور محمود شیعی، لیلا صوفی‌زاده، مسؤولان سازمان‌های لیگ فوتبال و فوتسال، کمیته‌های حقوقی و تدوین مقررات، انضباطی، تعیین وضعیت بازیکنان، دپارتمان بین‌الملل، دپارتمان تیم ملی و نماینده بازیکنان تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال بانوان و آقایان برگزار کرد. در این نشست دبیرکل فدراسیون فوتبال به بحث و بررسی درباره راهکارهای فیفا پرداخت و نظرات کمیته‌های حقوقی و مسابقات فدراسیون فوتبال نیز ارائه شد. شیوع ویروس کرونا که منجر به تعلیق تمام فعالیت‌های مختلف از جمله فوتبال شده باعث شده سوالاتی از فیفا درباره مسائل مختلف در این زمینه پرسیده شود. بر همین اساس فیفا پس از تشکیل کارگروهی، نامه‌ای را به فدراسیون‌های عضو خود ارسال کرده و راهکارهای مختلفی را درباره قرارداد بازیکنان مطرح کرده است تا باشگاه‌ها و بازیکنان بتوانند بر اساس شرایط موجود خود در کشورشان، از این راهکارها استفاده کنند. با توجه به اینکه مدت زمان قرارداد بازیکنان و بحث تعهد طرفین در این راهکارهای پیشنهادی از طرف فیفا ارائه شده، در جلساتی که برگزار می‌شود فدراسیون درصدد است به یک راهکار قانونمند برسد. مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به همراه مسؤولان فدراسیون در این جلسه به بررسی شرایط و ایجاد یک راهکار مناسب پرداختند. مقرر شد در جلسه آتی با حضور تمام مسؤولان ذی‌ربط به یک جمع‌بندی نهایی برسند و تصمیمات لازم در این‌باره گرفته شود.

Page Generated in 0/0053 sec