printlogo


کد خبر: 218771تاریخ: 1399/2/8 00:00
بنا به اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان «کووید-19» در کشور به 90481 و شمار قربانیان به 5710 نفر رسید
کمترین تعداد مرگ بر اثر کرونا در 50 روز اخیر

گروه اجتماعی: آخرین آمارهای وزارت بهداشت خبر از کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، طبق اعلام وزارت بهداشت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در روز جمعه 93 نفر و روز شنبه 76 نفر بود اما این آمار با کاهش شدید در روز گذشته به 60 نفر رسید که کمترین میزان در 50 روز اخیر محسوب می‌شود.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، ظرف شبانه‌روز گذشته ۱۱۵۳ مورد جدید ابتلا در کشور داشته‌ایم که با این احتساب، تعداد مبتلایان به ۹۰۴۸۱ نفر رسید. وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۹۶۵۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند، افزود: موارد فوتی نیز با ۶۰ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷۱۰ نفر رسید. جهانپور همچنین تعداد بیماران بدحال را که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند ۳۰۷۹ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۲۱ هزار و ۳۱۳ مورد تست تشخیصی در کشور انجام شده است.
 
* ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی
بیماران غیرکرونایی نیز می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی برای پیگیری درمان خود به اکثر مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنند. مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره ارائه خدمات در مراکز تأمین اجتماعی به بیماران غیرکرونایی اظهار داشت: این روزها نگرانی‌هایی درباره افزایش مبتلایان به بیماری کرونا وجود دارد و امیدواریم مردم با رعایت فاصله اجتماعی و توجه به نکات بهداشتی همچنان موجب کاهش ابتلا به ویروس کرونا باشند. ابوالفضل آفریده بیان داشت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که اکثر مراکز درمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از موضوع کرونا خارج کنیم تا دیگر بیماران نیز بتوانند به مراکز برای درمان مراجعه کنند. مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده در هر شهرستان یک یا چند مرکز درمانی مختص بیماران کرونایی باشد و دیگر مراکز خدمات درمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بیماران غیرکرونایی ارائه دهند. آفریده اضافه کرد: در حال حاضر بیماران غیرکرونایی نیز می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی برای پیگیری درمان خود به اکثر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند. وی در گفت‌وگو با فارس، بیان داشت: تاکنون 15 هزار و 71 نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بستری شده‌اند که از این تعداد 12 هزار و 618 نفر ترخیص شده و 914 نفر نیز همچنان بستری هستند. مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: 360 نفر از پرسنل درمان نیز در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که حدود 80 درصد از این افراد از بالین بیماران کرونایی این بیماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته‌اند و بیش از 10 نفر از آنها نیز متأسفانه شهید راه خدمت شدند. 
 
* ابتلای کودکان به ویروس کرونا را جدی بگیرید
بیماری کرونا در همه گروه‌های سنی مشاهده شده است اما خوشبختانه و بر اساس مستندات موجود، این بیماری در کودکان با علائم خفیف‌تری همراه بوده و مرگ‌و‌میر کمتری نسبت به افراد بالغ ایجاد کرده است. یک متخصص کودکان و فوق‌تخصص نوزادان درباره احتمال ابتلای کودکان و نوزادان به ویروس کرونا جدید گفت: متاسفانه عده‌ای از کودکان گرفتار بیماری کرونا شده و برخی نیز اعضای خانواده خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. دکتر حمید سلطان‌علیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برخی نگرانی‌ها و اضطراب خانواده‌ها درباره کرونا و ابتلای فرزندان‌شان به این بیماری، در پاسخ به اینکه آیا ریسک ابتلا به این بیماری در کودکان بیشتر از افراد بالغ است، گفت: جواب منفی است. در کودکان نیز همچون بزرگسالان درگیری از طریق ترشحات تنفسی یا انتقال ویروس از سطوح آلوده رخ می‌دهد و ریسک انتقال از بزرگسالان به کودکان مشابه انتقال در سایر سنین است. 
 
 

Page Generated in 0/0047 sec