printlogo


کد خبر: 218772تاریخ: 1399/2/8 00:00
اخبار

حمله ملخ‌های صحرایی به کشور  در روزهای آینده
سخنگوی سازمان حفظ نباتات از ورود موج اصلی ملخ‌های صحرایی به کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد. سیدمحمدرضا میر درگفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون با ملخ‌های صحرایی در سطحی بالغ بر ۱۲۵ هزار هکتار در 7 استان مبارزه شده که بیشترین مبارزه در استان سیستان‌وبلوچستان و کمترین آن نیز در استان خراسان جنوبی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر حجم بسیار کمی از این ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان وارد کشور شده و در استان سیستان‌وبلوچستان و شهرستان‌های زابل و زاهدان ریزش داشته‌اند. وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ می‌شود طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده موج اصلی این ملخ‌ها در حجم گسترده وارد کشور شوند و استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و جنوب کرمان را در بر گیرند. سخنگوی سازمان حفظ نباتات همچنین به فیلمی که اخیرا از هجوم ملخ‌های صحرایی به جیرفت کرمان در فضای مجازی منتشر شده، اشاره کرد و گفت: این فیلم صحت ندارد، زیرا ملخی که در این فیلم نشان داده می‌شود، ملخ صحرایی نبوده و از نوع ملخ بومی در منطقه جیرفت کرمان است که هیچ ضرر و زیانی برای منطقه ندارد.
***
کشف ۵ میلیارد اقلام ضدعفونی‌کننده از یک چلوکبابی
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از کشف مقادیر زیادی اقلام ضدعفونی‌کننده قاچاق در یک چلوکبابی به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش ایلنا، سرهنگ «نادر مرادی» در تشریح این خبر اظهار داشت: شنبه گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی از تخلیه بار بسته‌های مشکوک در یک واحد چلوکبابی در جنوب تهران توسط راننده و سرنشین یک دستگاه کامیون مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند. وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس در تحقیقات تکمیلی دریافتند محموله تخلیه شده توسط راننده و سرنشین کامیون، مربوط به یک شرکت تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده در یکی از شهرستان‌های شرقی کشور است، تصریح کرد: در بازرسی از کامیون بیش از ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده فله‌ای، ۱۹۱ عدد افشانه الکلی و ۳۳هزار عدد ماسک کشف شد. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه واحد صنفی با دستور قضایی پلمب و کامیون موصوف توقیف شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
***
۲۷ استان کشور امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند
بر اساس هشدار سازمان هواشناسی ۲۷ استان کشور امروز (دوشنبه) تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند. به گزارش مهر، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، امروز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، قم، همدان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان، شرق گیلان، مازندران، گلستان، فارس، بوشهر، غرب کرمان، غرب یزد و خراسان شمالی تحت تأثیر سامانه بارشی فعال در کشور قرار خواهند گرفت. بارش‌ها بر اثر فعالیت این سامانه به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ خواهد بود. از آنجایی که فعالیت این سامانه مخاطراتی همچون بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه را می‌تواند به دنبال داشته باشد، توصیه شده هموطنان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به عدم صعود به ارتفاعات و محکم کردن سازه‌های موقت توجه داشته باشند.
***
۲۸ هزار معتاد تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. طاهر موهبتی در نشست خبری خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سال ۹۸ به علت اینکه قرار بود بودجه بیمه معتادان به ستاد مبارزه با موادمخدر برود این بیمه معلق شد و در نهایت به این ستاد هم نرفت اما با مصوب جدید در قانون بودجه ۹۹ دوباره این بودجه به سازمان‌های بیمه برگشت و از ۱۵ اردیبهشت اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای معتادان از ۱۵ اردیبهشت برای ۴۳ هزار معتاد برقرار می‌شود و معتادان از این تاریخ می‌توانند در ۱۵۹ مرکز درمان اعتیاد دولتی و ۲۷۴ مرکز خصوصی ۹ خدمت مختلف از جمله سم‌زدایی، درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی را در این مراکز با پوشش ۷۰ درصدی بیمه دریافت کنند، گفت: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر هم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.
***
فراخوان متولدان ۸۱ برای سربازی
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای همه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۱ را برای تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی خود فراخواند. در این اطلاعیه آمده است: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام)، 6 ماه مهلت دارند وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت. 

Page Generated in 0/0359 sec