printlogo


کد خبر: 218780تاریخ: 1399/2/8 00:00
اخبار

استقبال گوترش از تلاش‌های ایران برای آتش‌بس در یمن
دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش‌های ایران برای آتش‌بس در یمن و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی استقبال کرد. به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش در سومین گفت‌وگوی تلفنی خود با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در 2 هفته اخیر، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای آتش‌بس در یمن و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی استقبال کرد. طرفین در این گفت‌وگو بر لزوم باز شدن و امنیت مرزها و بنادر یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن بویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کردند.
***
واکنش ایران به تصمیم آمریکا برای ایجاد محدودیت برای رسانه‌های ایرانی
وزارت امور خارجه تصمیم اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در ایجاد محدودیت برای رسانه‌های ایرانی را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حساب توئیتر خود در این زمینه نوشت‏: «جمهوری اسلامی ایران قویا تصمیم خزانه‌داری آمریکا در مسدودسازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه‌های ایرانی را که مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و آزادی بیان است، محکوم می‌کند. اقدام این رژیم در ساکت کردن جریان رسانه‌ای بدیل، آمریکا را به نقض‌کننده اصلی نظم قانون‌محور بین‌الملل تقلیل داده است».
***
بازدید رئیس قوه‌قضائیه از دادگستری شهرستان ری
رئیس قوه‌قضائیه از دادسرا و دادگستری شهرستان ری بازدید کرد. به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگستری شهرستان ری بازدید کرد. رئیس قوه‌قضائیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا و دادگستری این شهرستان، در جریان مشکلات حقوقی و قضایی برخی مراجعان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد. رئیس دستگاه قضا در ابتدای این بازدید، از معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز بازدید کرد. همچنین برخی مراجعان مشکلات حقوقی خود را به صورت شفاهی و مکتوب بیان کردند و رئیس دستگاه قضا نیز دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات آنها صادر کرد. آیت‌الله رئیسی بر اجرای سریع و بموقع احکام و در دادگاه‌های خانواده بر ارائه فرصت به منظور صلح و سازش در میان زوجین و ارجاع پرونده‌های خانواده در بدو امر به شورا تاکید کرد. تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی از دیگر تاکیدات ریاست قوه‌قضائیه در بازدید از دادگستری شهرستان ری بود. رعایت پروتکل بهداشتی برای متهمان، محکومان، وکلا و مراجعان به دادگستری از موارد مهم دیگری بود که از سوی آیت‌الله رئیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
***
پهپاد فطرس به یگان پهپادی سپاه اضافه می‌شود
فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به‌کارگیری پهپاد فطرس در آینده نزدیک در این نیرو خبر داد. سرهنگ اکبر کریم‌لو در گفت‌وگو با تسنیم، از به‌کارگیری پهپاد فطرس در آینده نزدیک در این نیرو خبر داد و گفت: درباره این پرنده، تعامل جدی و خوبی با وزارت دفاع داریم و چندین جلسه کارشناسی نیز با آنها داشته‌ایم و درباره امکانات و الزامات آن نیز صحبت‌های تخصصی زیادی شده است تا ان‌شاءالله این پرنده بتواند در مجموعه پهپاد نیرو عملیاتی شود. وی افزود: با جدیت در حال گذراندن آیتم‌ها و پارامترهای مختلف پهپاد فطرس هستیم و بعد از نهایی شدن نسبت به به‌کارگیری آن در مناطق مأموریتی اقدام خواهد شد.

Page Generated in 0/0063 sec