printlogo


کد خبر: 218819تاریخ: 1399/2/9 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 91472 و شمار قربانیان به 5806 نفر رسید
آمار روزانه ابتلا به کرونا زیر هزار نفر

گروه اجتماعی: تعداد ابتلای روزانه به کرونا بعد از 36 روز به کمتر از 1000 نفر رسید اما آمار مرگ و میر روزانه به 100 نفر نزدیک شد.
به گزارش «وطن امروز»، وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد تعداد مبتلایان روزانه به کرونا به  991 نفر رسید  تا بعد از 36 روز آمار مبتلایان به زیر هزار نفر برسد. آخرین باری که آمار مبتلایان به زیر هزار نفر رسیده بود، دوم فروردین امسال با 996 ابتلا بود اما بار دیگر تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها افزایش یافته بود. با وجود اینکه تعداد مبتلایان کاهش یافته اما تعداد مرگ و میر روزانه به 96 نفر رسید تا افزایش چشمگیری نسبت به روز یکشنبه داشته باشد. تعداد فوتی‌ها در روز یکشنبه 60 نفر اعلام شد اما روز گذشته به 96 نفر رسید.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران گفت: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید. وی ادامه داد: امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به «کووید-۱۹» در کشور به کمتر از هزار مورد رسید. جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی افزود: تاکون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
 
* مسمومیت ۵۰۱۱ نفر بر اثر الکل بعد از کرونا
جهانپور بیان کرد: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز(دیروز دوشنبه)، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومان که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند. در حاضر حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش‌های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری هستند اما 3 هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده‌اند. ۹۵ نفر از مسمومان، نابینا و کم‌بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده‌اند.
وی اظهار کرد: روند مراجعه افرادی که مشروبات الکلی تقلبی مصرف کرده‌اند در برخی استان‌ها ادامه دارد.
جهانپور گفت: روند مدیریت شده بیماری «کووید-۱۹» و روند نزولی مبتلایان جدید به ویروس کرونا هم ادامه داشته و تداوم آن به همراهی مردم بستگی دارد.
 

Page Generated in 0/0050 sec