printlogo


کد خبر: 218820تاریخ: 1399/2/9 00:00
اخبار

تردد بیش از ۵ میلیون مسافر با متروی تهران در روزهای کرونایی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تردد بیش از ۵ میلیون مسافر با مترو از ابتدای سال جاری خبر داد. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مسافران مترو با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 5 میلیون مسافر از طریق مترو جابه‌جا شده‌اند و طی روزهای اخیر تعداد مسافران نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 500 هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند، گفت: در ایام نوروز روزانه 100 هزار نفر، مسافر مترو بودند که اکنون آمار افزایش یافته، البته به آمار مدت مشابه سال پیش نرسیده است. نوبخت با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک در مترو توسط مسافران گفت: اگر شهروندان زمان سفرهای‌شان را مدیریت نکنند رعایت فاصله اجتماعی سخت و غیرممکن است.
***
افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری خودرو
رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا از افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری خودرو خبر داد. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره شلوغی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروها گفت: آمار مراجعان به مرکز شماره‌گذاری پلیس در اولین روز آغاز به کار مراکز در 6 اردیبهشت 41 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است؛ البته این کاهش آمار نیز می‌تواند به دلیل اجرای طرح پذیرش خودروها بر اساس زوج و فرد بودن شماره پلاک آنها باشد. وی تصریح کرد: بعد از حدود 40 روز تعطیلی مراکز شماره‌گذاری طبیعی است که با تجمع افراد مواجه باشیم اما این تجمع بیشتر در صف خودروهاست، چرا که به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های مرکز، تدابیر خاصی به مراحل اجرا گذاشته شده تا مراجعه افراد به گونه‌ای نباشد که موجب ازدحام در سالن‌ها شود. وی اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر و جلوگیری از ازدحام مراجعان، ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور که از روز ششم اردیبهشت 7 تا 14 در نظر گرفته شده بود به 7 تا 17 افزایش پیدا کرد؛ این افزایش ساعت کاری در تهران لحاظ و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.
***
کشف آثار باستانی ایران در یک کشور اروپایی
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از کشف تعدادی اشیای عتیقه از جنس طلا و نقره در یکی از کشورهای اروپایی خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد در تشریح این خبر اظهار داشت: براساس اعلام اینترپل یک کشور اروپایی، یکی از بانک‌های آن کشور قصد بازسازی بانک و بازگشایی صندوق امانات داخل بانک را داشته است که در این جریان متوجه می‌شوند صاحب یکی از صندوق‌ها تعدادی اشیای عتیقه از جنس طلا و نقره را در صندوقش نگهداری می‌کند. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، با بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، مشخص شد این اشیا متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی و صاحب صندوق نیز یک شهروند ایرانی است. رئیس پلیس بین‌الملل ناجا افزود: پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلامات صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد اشیای مورد نظر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و در نهایت با هماهنگی مراجع قضایی تیمی از پلیس به محل سکونت متهم اعزام و نامبرده دستگیر شد.
***
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری در جمع‌آوری کمک‌های مردمی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس ناجا از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری در پوشش جمع‌آوری کمک‌های مردمی باشند. به گزارش پلیس، سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: برخی کلاهبرداران با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا، اقدام به برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیامک در قالب جمع‌آوری کمک‌های مردمی به فعالان اقتصادی زیان‌دیده کرده و در ادامه با انجام فریب و نیرنگ و سوءاستفاده از عواطف شهروندان، آنان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و پس از القای یک سری عملیات بانکی، موفق به انتقال وجوه شهروندان به حساب‌های خود می‌شوند. وی به شهروندان توصیه کرد: در هیچ شرایطی به درخواست افراد تماس‌گیرنده مبنی بر مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز به منظور واریز کمک‌های مردمی توجه نکنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.
***
دبیر انجمن متخصصان پوست ایران هشدار داد
علائم پوستی کرونا را جدی بگیرید
دبیر انجمن متخصصان پوست ایران نسبت به بروز علائم پوستی در بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد. محمدعلی نیلفروش‌زاده در گفت‌وگو با مهر، گفت: در اورژانس‌های بیمارستانی گزارش‌هایی داشته‌ایم مبنی بر اینکه بیماران کرونا با علائم پوستی مراجعه کرده‌اند.  وی افزود: این قبیل بیماران در ابتدا هیچ علامت دیگری نداشته‌اند و بعداً سایر علائم بیماری در آنها ظهور پیدا کرده است. نیلفروش‌زاده در ادامه به مشخصات علائم پوستی کرونا اشاره کرد و گفت: این علائم بیشتر از روی تنه شروع می‌شود و قرمزرنگ همراه با خارش و به صورت کهیر است و به ندرت ضایعاتی شبیه آبله مرغان دیده می‌شود. 

Page Generated in 0/0052 sec