printlogo


کد خبر: 218829تاریخ: 1399/2/9 00:00
اخبار

هشدار ستاد کل نیروهای مسلح:
هرگونه اقدام غیرقانونی با برخورد قاطع نیروهای مسلح مواجه می‌شود
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به آمریکا و متحدان او هشدار داد هنگام عبور از آب‌های انحصاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فضای هوایی این مناطق به قوانین و مقررات بین‌المللی احترام بگذارند و از ایجاد هرگونه تنش و درگیری خودداری کنند.
به گزارش «وطن امروز»، ستاد کل نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای خطاب به آمریکا و متحدان او نسبت به بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه و انجام اقدامات ایذایی و تحریک‌آمیز در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان هشدار داد. در این بیانیه تاکید شده است:  
«همان‌گونه که بارها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ‌گونه تنش و درگیری در منطقه نبوده و نیست اما همواره  با آمادگی، صلابت و  قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند و بدیهی است هرگونه ماجراجویی،  اقدام ایذایی و تحریک‌آمیز منجر به عکس‌‌العمل قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیروهای متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود».
***
تخت‌روانچی: آمریکا عامل رقابت تسلیحاتی در منطقه است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پیامی توئیتری با اشاره به گزارشی درباره مخارج نظامی کشورهای مختلف، آمریکا را باعث پیشبرد رقابت تسلیحاتی در منطقه معرفی کرد. مجید تخت‌روانچی در پیامی توئیتری درباره رقابت تسلیحاتی کشورهای مختلف نوشت: «گزارش اندیشکده SIPRI درباره مخارج نظامی جهان در سال ۲۰۱۹ کاملا واضح است:
آمریکا با صرف ۷۳۲ میلیارد دلار که ۳/۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است، بیشترین هزینه را کرده است. عربستان سعودی با ۶۱/۹ میلیارد دلار که ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است، در رده پنجم قرار دارد.
ایران با هزینه کردن ۱۲/۶ میلیارد دلار که ۲/۳ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است در رده هجدهم قرار دارد.
بنابراین، چه کسی در حال پیش بردن رقابت تسلیحاتی در منطقه ما است؟»
***
تهیه یک و نیم میلیون بسته معیشتی توسط سپاه برای آسیب‌دیدگان کرونا
سخنگوی سپاه پاسداران از تهیه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه در جریان رزمایش کمک مؤمنانه خبر داد. 
به گزارش تسنیم، سردار رمضان شریف در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «در انتهای الوند»، درباره اقدامات سپاه در مبارزه با کرونا گفت: روزهای اول بحث بهداشت و در اختیار قرار دادن بیمارستان‌ها و ایجاد نقاهتگاه‌ها در مراکز استان‌ها و تهران را در دستور کار داشتیم و اخیراً نیز بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه امام حسن(ع) راه‌اندازی کردیم و تاکنون یک‌میلیون و 500 هزار بسته معیشتی برای 5/3 میلیون خانواده تهیه شده است که مرحله دوم و سوم توزیع آن در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.
سخنگوی سپاه همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه نمره‌ای به تلاش‌های سپاه پاسداران پس از انقلاب اسلامی می‌دهد، گفت: هیچ زمان مدعی نیستیم و نباید مدعی باشیم در انتهای راه هستیم اما باید بگویم زمانی که این کشور تحویل فرزندان انقلاب شد در خیلی از حوزه‌ها نمره قابل قبولی نداشتیم اما فکر می‌کنم اکنون باید نمره 19-18 به خود بدهیم. 
***
وزارت امور خارجه: پمپئو جهان را ناامن‌تر کرده است
وزارت امور خارجه در پیامی تاکید کرد مایک پمپئو در دوران وزارت خود هیچ دستاوردی در دیپلماسی نداشته و در این مدت، حتی جهان به جایی ناامن‌تر تبدیل شده است. 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تصریح کرد: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، وزیر نفرت در طول 2 سال و نیم فعالیت خود به معنای واقعی هیچ دستاوردی در دیپلماسی نداشته است. در ادامه این توئیت آمده است: در دوران وزارت او جهان ناامن‌تر شده، آمریکا بیش از پیش مورد تنفر واقع شده، بیشتر تحقیر شده، هیچ صلحی به دست نیامده و هیچ ثباتی به هیچ جای دنیا بازنگشته است.
***
گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه یکطرفه است
سخنگوی وزارت امور خارجه نخستین گزارش تیم تحقیق و شناسایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را جانبدارانه، یکطرفه و غیرمستقل خواند.
عباس موسوی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر، استفاده از سلاح شیمیایی را توسط هر کسی در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی محکوم می‌کند اما فحوای گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه و نوع استدلال و نتیجه‌گیری این گزارش حاکی از آن است که گزارش تحت فشارهای بیرونی تهیه و جمع‌بندی شده و منابع مورد استفاده در گزارش بعضا از گروه‌های تروریستی و سازمان‌های به‌اصطلاح بشردوستانه از جمله کلاه‌سفیدها بهره برده است.

Page Generated in 0/0066 sec