printlogo


کد خبر: 218847تاریخ: 1399/2/10 00:00
گزارش «وطن امروز» از مخالفت بازیکنان استقلال با مدیریت کنونی باشگاه
استوری‌های تفرقه‌انگیز

زهره فلاح‌زاده: احمد سعادتمند، مدیر بدشانس استقلال هنوز یک ماه نیست که حکم مدیرعاملی این باشگاه را از وزارت ورزش گرفته است اما بسیاری از داخل باشگاه به دنبال فراری دادن او هستند. شب قبل از انتخاب این مدیر، اخباری مبنی بر انتصاب او شنیده شد و خودی و غیرخودی متوجه حضورش در رأس هرم باشگاه استقلال شدند. اما همان شب، فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در استوری اینستاگرام خود مخالفتش را با این انتخاب نشان داد و با منشن کردن سیدعبدالرضا موسوی، عضو سابق هیات‌مدیره استقلال خواستار حضور این شخص به جای سعادتمند در باشگاه شد. مجیدی در این استوری نوشته بود که استقلال نیاز به مدیر پولساز دارد.
البته سرمربی استقلال به این دلیل از موسوی حمایت کرد که پاداش‌های برد تیمش را خیلی سریع از او می‌گرفت و به هر حال دوست ندارد با بی‌پولی استقلال، بدون درآمد بماند، اگرنه شخصی مثل موسوی شاید پولدار باشد اما برای باشگاه استقلال پولساز نخواهد بود. عضو سابق هیات‌مدیره استقلال در همان ۲ ماهی که در این باشگاه حضور داشت و استقلال نیاز مبرم به زمین تمرین داشت، نتوانست این معضل را حل کند و هر بار هم از پس گرفتن پولش صحبت می‌کرد. 
البته مجیدی زمانی این صحبت‌ها و حمایت‌ها از موسوی را در صفحه شخصی‌اش مطرح کرد که باشگاه استقلال به دلیل تعطیلی لیگ کمی به آرامش نسبی رسیده بود ولی بعد از آن مثل دریای آرامی که یک مرتبه توفانی می‌شود، مواج شد.
شاید اگر سرمربی آبی‌ها آن شب چنین استوری‌ای را نمی‌گذاشت، هیچ هواداری هم متوجه اختلاف بین سرمربی و مدیر نمی‌شد، البته خود مجیدی هم می‌دانست چه بخواهد و چه نخواهد حکم مدیرعاملی احمد سعادتمند صادر شده و اعتراضش شاید به گوش هوادار برسد اما به گوش وزیر ورزش نه.
از همان شب باید پیش‌بینی می‌کردیم که این اختلافات بیشتر از قبل هم خواهد شد و پای دیگران هم به این مساله باز می‌شود. پس از مجیدی، فرشید اسماعیلی، هافبک آبی‌ها به بهانه دعوت سعادتمند از پیشکسوتان به باشگاه، به او تاخت تا مدیر استقلال متوجه یک سری خط‌دهی‌ها شود.
اما این پایان کار نبود و یکشنبه‌شب، بازیکنان استقلال استوری مشترکی علیه سعادتمند گذاشتند؛ استوری‌ای که دقیقاً به همان حرف‌هایی اشاره داشت که پیش‌تر سرمربی و هافبک استقلال گفته بودند.
به هر حال آنچه مشخص است، پیش از آمدن سعادتمند، سرمربی استقلال مخالف حضور او بود و پس از آن هم با اتحاد بازیکنان شمشیر را از رو برای این مدیر بستند تا نشان دهند برای آنها موفقیت باشگاه در اولویت نیست و هدف اول گرفتن پول و روی کار آمدن دوستان‌شان است.
البته بازیکن حق دارد به دلیل نگرفتن حق و حقوقش اعتراض کند اما حق این را ندارد که با باندبازی‌ها و ایجاد تفرقه، مدیر یا مسؤولی بالاتر از خودش را فراری دهد.
باشگاه استقلال بارها و بارها از همین ناحیه ضربه خورده است؛ از جایی که اختلافات درونی به بیرون از باشگاه درز می‌کند و اوضاع تیم بحرانی‌تر از همیشه می‌شود. یک روز 2 دروازه‌بان تیم به جان هم می‌افتادند، روز دیگر اخبار درگیری‌های رختکن و... به رسانه‌ها داده می‌شد، یک روز یکی از اعضای هیات‌مدیره از عضو دیگر شاکی می‌شد و علیه او مصاحبه می‌کرد و روز دیگر مربی علیه مدیر شانتاژ می‌کرد.
اما سؤال اینجاست که اگر فرهاد مجیدی مخالف سعادتمند است، چرا به جای اعتراض و فرمان دادن‌ به  بازیکنان جهت تخریب مدیر، استعفا نمی‌کند؟ ‌اگر او نمی‌تواند با مدیرش بسازد چرا به جای رفتن از باشگاه به دنبال کنار زدن او است؟
فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال خوب می‌دانند الان زمان رفتن مدیر نیست، چرا که استقلال به قدری در بدهکاری غرق شده که با رفتن سعادتمند، بیشتر از قبل باید برای پرداخت‌ حقوق‌شان صبوری کنند.
این را هم باید گفت، بازیکنی که ۴۰ درصد همراه با چند هزار دلار پاداش گرفته است حداقل نسبت به فصول گذشته آنچنان هم شرایط بدی ندارد؛ بازیکنی که ۲ ماه است بازی نمی‌کند اما به دنبال گرفتن مطالباتش است.
بازیکنان استقلال خوب می‌دانند با استوری گذاشتن علیه مدیر تیم‌شان، پولی به حساب‌شان واریز نمی‌شود و فقط دریافت حق و حقوق‌شان به تعویق می‌افتد در شرایطی که استقلال به دنبال گرفتن اسپانسر جدید است و حتی روی کمک عاشقان و دلسوزان متمول این تیم حساب باز کرده، انصاف نیست بازیکنان تنها به فکر خودشان باشند و چشم‌شان را روی وضعیت بحرانی حال حاضر باشگاه ببندند.
شاید نیاز است استقلالی‌ها بار دیگر سر کلاس درس بروند و کلمه اتحاد را از نو معنی کنند تا به جای اتحاد در جهت تخریب فردی از درون خانواده‌شان، در جهت حل مشکلات باشگاه‌شان با یکدیگر متحد شوند.
 
* آیا استقلال هیأت‌مدیره دارد؟
با اتفاقاتی که در چند وقت اخیر برای استقلال پیش آمده، به نظر می‌رسد هیأت‌مدیره استقلال تا اینجای کار فعالیتی نداشته است. در چند روز گذشته اتفاقات مهم و قابل توجهی برای استقلال رخ داده و در ساختار باشگاه استقلال عزل و نصب‌های مهمی روی داده است. این در حالی است که اعضای هیأت‌مدیره استقلال تا اینجای کار، هیچ فعالیتی نکرده و در تصمیم‌های باشگاه دخالت قابل توجهی نداشته‌اند. طبق گفته‌ سعادتمند، کامران منزوی، حجت نظری و اسماعیل خلیل‌زاده، هیات‌مدیره استقلال را تشکیل می‌دهند. کامران منزوی در مصاحبه‌ای به طور علنی اعلام کرد در تصمیم‌های باشگاه هیچ دخالتی نداشته است. از حجت نظری که عضو شورای شهر تهران است نیز فعلا هیچ فعالیت قابل توجه و مهمی دیده نشده و اسماعیل خلیل‌زاده نیز موضع مبهمی درباره حضور در هیأت‌مدیره استقلال دارد و همچنان خودش را به نوعی عضو هیأت‌مدیره این باشگاه معرفی نمی‌کند. با توجه به اینکه تصمیم‌های مهمی در باشگاه گرفته شده است، حضور هیأت‌مدیره، نقشی بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کند؛ موضوعی که در استقلال مغفول مانده و باید دید چنین روندی تا کی ادامه‌ خواهد داشت.
***
[میلیچ: با استقلال قرارداد دارم و به ایران بازمی‌گردم]
 مدافع کروات تیم فوتبال استقلال تمام شایعات درباره جدایی‌اش از این باشگاه را تکذیب کرد.
هروویه میلیچ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «وطن امروز»، ضمن رد شایعه جدایی خود از این باشگاه اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و اتفاقا من آماده بازگشت به ایران و حضور در تمرینات استقلال هستم، البته در این میان مشکلاتی هم وجود دارد. مثلا اینکه باشگاه باید حقوق من را پرداخت کند ولی قرار بر جدایی من نیست.
از این بازیکن پرسیدیم در ایران شایعه شده که دیگر برنمی‌گردی و قراردادت را فسخ کرده‌ای، آیا این موضوع صحت دارد یا نه، که این‌طور پاسخ داد: چنین مسائلی در میان نیست. شاید این شایعات را کسانی منتشر می‌کنند که می‌خواهند این اتفاق رخ بدهد و من دیگر برنگردم. حقیقت این است که با استقلال قرارداد دارم و نسبت به این قرارداد متعهد هستم. میلیچ درباره پیش‌بینی خود از تکلیف لیگ برتر، اضافه کرد: فکر می‌کنم بهترین اتفاق برای فوتبال این باشد که تا ماه آگوست (اواسط مرداد) بازی‌ها را به تعویق بیندازند. البته هنوز راه‌حلی برای مقابله با کرونا پیدا نشده و در این شرایط، مهم سلامتی بازیکنان و خانواده آنهاست.

Page Generated in 0/0054 sec