printlogo


کد خبر: 218849تاریخ: 1399/2/10 00:00
کشتی «پایه» در بلاتکلیفی
کرونا بر تعطیلی مسابقات افزود

کشتی‌گیران رده پایه در حالی از سال گذشته با توجه به تغییرات مدیریتی فدراسیون با لغو بسیاری از رویدادهای داخلی مواجه شده‌اند که سال جدید را هم با مشکلات کرونا شروع کرده‌اند. 
پشتوانه‌های کشتی ایران از سال گذشته تاکنون همچنان گرفتار تبعات تغییرات مدیریتی و بدشانسی هستند و فرصت حضور در چندین رویداد مهم داخلی و خارجی را از دست دادند. 
یکی از اتفاقاتی که برای کشتی‌گیران رده نوجوانان و جوانان بعد از تغییرات مدیریتی فدراسیون در سال گذشته رخ داد، تعطیلی اردوهای برنامه‌ریزی شده و متوالی آنها بود؛ اردوهایی که این کشتی‌گیران به نوعی به حضور مداوم در آنها عادت داشتند و گاه تمرینات مشترک بین رده‌های مختلف نیز نوعی تنوع و ایجاد انگیزه برای آینده‌سازان کشتی تلقی می‌شد. 
به دنبال حذف این اردوها از برنامه کشتی‌گیران رده پایه، عدم اعزام به برخی رویدادهای خارجی تدارکاتی و رسمی هم از راه رسید و باعث شد این نسل از پشتوانه‌های کشتی رفته‌رفته به  فراموشی سپرده شوند. 
البته این پایان ماجرا نبود و عدم برگزاری چندین تورنمنت بین‌المللی داخلی هم مزید بر علت شد به طوری که سال گذشته مسابقات روز جهانی کودک در رده نونهالان، تورنمنت جام شاهد در رده نوجوانان و همچنین جام یادگار امام در رده جوانان هم از برنامه‌های فدراسیون کشتی خارج و برگزاری این مسابقات بعد از سال‌ها لغو شد. 
در این میان، کشتی‌گیران رده نوجوانان برای عرض اندام و ماندن در کورس رقابت با یکدیگر همچنان امید به حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور داشتند، مسابقاتی که قرار بود اسفندماه سال گذشته به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شود اما این مسابقات هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت‌های بهداشتی اخیر لغو شد. 
بدین ترتیب سال گذشته و تا حدی سال جاری برای کشتی‌گیران رده پایه چندان خوش یمن نبود و پشتوانه‌های کشتی همچنان گرفتار بلاتکلیفی و تبعات کرونا هستند. 
این در حالی است که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان ایران در سال‌های گذشته با کوله‌باری از مدال و افتخارات آسیایی و جهانی همراه بودند و مسیر امیدوارکننده و درخشانی را طی می‌کردند.

Page Generated in 0/0055 sec