printlogo


کد خبر: 218851تاریخ: 1399/2/10 00:00
اخبار

مهدوی‌کیا به سوگ نشست
کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران در غم از دست دادن برادر خود به سوگ نشست. مهدی و هادی مهدوی‌کیا که هر دو سابقه بازی برای تیم فوتبال پرسپولیس را دارند در غم از دست دادن برادر خود مرحوم غلامرضا مهدوی کیا به سوگ نشستند. 
***
میلاد عبادی‌پور بازیکن هفته والیبال جهان
فدراسیون جهانی والیبال، دریافت‌کننده لژیونر تیم ملی ایران را به عنوان بازیکن هفته انتخاب کرد. روز دوشنبه فدراسیون جهانی‌ والیبال (FIVB) با منتشر کردن گزارشی، میلاد عبادی‌پور ستاره و دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران و تیم اسکرا بلچاتوف لهستان را به عنوان بازیکن هفته والیبال جهان معرفی کرد. عبادی‌پور از سال ۲۰۱۴ به تیم ملی والیبال ایران دعوت شد که از آن زمان تاکنون، یکی از ستاره‌ها و ارکان اصلی تیم ایران در همه رقابت‌ها به شمار می‌رود. ستاره ۲۶ ساله ارومیه‌ای تیم ملی ایران از تیم کاله مازندران خود را به تیم ملی رساند و توانست با کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ به همراه تیم ملی ایران، خود را مطرح‌ کند. او پس از 2 سال حضور در شهرداری ارومیه، به بانک سرمایه پیوست و در لیگ ایران نیز به عنوان قهرمانی رسید. 
عبادی پور سپس سال ۲۰۱۷ به تیم اسکرا بلچاتوف لهستان در پلاس‌لیگا پیوست و عنوان قهرمانی را با این تیم به دست آورد. او که یکی از ستاره‌های تیم اسکرا به شمار می‌رود، در فصل ۲۰۲۰ هم با توجه به تعطیلی پلاس‌لیگا به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، با عنوان سومی به کار خود پایان داد. عبادی‌پور که در المپیک ۲۰۱۶ ریو یکی از خوب‌های تیم ملی ایران بود، در تورنمنت جام بین‌قاره‌های ۲۰۱۷ که با سومی ایران به پایان رسید، در تیم رویایی آن رقابت‌ها قرار گرفت. او ژانویه 2018 نیز توانست برای دومین بار با تیم ملی ایران جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را در شهر جیانگمن در کشور چین کسب کند. 
***
هفته پایانی لیگ‌های اسکواش برگزار می‌شود
با تصمیم مسؤولان فدراسیون اسکواش و پس از صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا، هفته پایانی لیگ‌های اسکواش اواخر تیرماه برگزار خواهد شد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون اسکواش، با توجه به شیوع ویروس «کووید-۱۹» و تعطیلی مسابقات مختلف ورزشی، فدراسیون اسکواش برای ادامه لیگ‌های خود تصمیم جدیدی گرفت. فدراسیون اسکواش با بررسی همه‌جانبه سازمان لیگ و تایید رئیس فدراسیون با تجمیع دو هفته پایانی مسابقات خود تصمیم دارد پس از صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش این رقابت‌ها را اواخر تیرماه برگزار کند. همچنین باشگاه فرهنگی، هنری و ورزشی مهرسان میزبانی هفته پایانی لیگ‌های اسکواش کشور در بخش زنان را در تهران عهده‌دار شده است. رقابت‌های آقایان نیز با میزبانی یزد به طور همزمان برگزار خواهد شد. 
***
از سرگیری رقابت‌های فوتبال چک از ۵ خرداد
رقابت‌های لیگ فوتبال در جمهوری چک از ۵ خرداد از سرگرفته می‌شود. به نقل از تلگراف، مسابقات فوتبال قهرمانی چک باید انجام شود. بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی این مسابقات، زمان از سرگیری لیگ برتر و لیگ دسته دوم جمهوری چک ۵ خرداد تعیین شده است. قرار است تیم‌ها بزودی تمرینات‌شان را برای شروع رقابت‌های لیگ انجام دهند. سران لیگ فوتبال چک با همکاری وزارت بهداشت مجموعه‌ای از اقدامات را انجام می‌دهند که به بازیکنان فوتبال کمک کنند تا به تمرینات بروند و برای بازی‌ها آماده شوند. در عین حال، لیگ باید منتظر رضایت اکثر باشگاه‌ها در همه بخش‌ها باشد. دوژان سووبودا، رئیس فدراسیون فوتبال چک ابراز امیدواری کرد رضایت باشگاه‌ها به دست بیاید و قهرمانی در زمین تعیین شود و نه در میزگرد. در مسابقات فوتبال قهرمانی جمهوری چک ۲۴ هفته بازی انجام شده. مقام اول با ۵۸ امتیاز در اختیار اسلاویاپراگ قرار دارد و در مقام دوم ویکتوریا قرار گرفته است. یوفا پیش از این توصیه کرده بود اتحادیه‌های فوتبال مسابقات قهرمانی خود را انجام دهند. 
***
لیگ قهرمانان آسیا در هر صورت برگزار می‌شود
روزنامه استاد الدوحه قطر تاکید کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد لیگ قهرمانان برگزار شود و به هیچ وجه قصد لغو آن را ندارد. لیگ قهرمانان آسیا بعد از برگزاری 2 هفته به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. هنوز زمان ادامه لیگ قهرمانان آسیا به صورت دقیق مشخص نشده است هر چند پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ادامه رقابت‌ها در ماه آگوست خواهد بود. روزنامه استاد الدوحه قطر تاکید کرد AFC اصرار دارد حتما باید ادامه لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود تا جایی که در این باره  نوشت: AFC لیگ قهرمانان آسیا را به هر صورتی که باشد برگزار خواهد کرد و به خاطر جلوگیری از ضرر مالی به هیچ وجه قصد ندارد این رقابت ها را لغو کند. طبق اعلام این روزنامه قطری به احتمال خیلی زیاد لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور و به صورت تک‌بازی برگزار خواهد شد و حتی اگر ویروس کرونا همچنان بشدت وجود داشته باشد باز هم این رقابت‌ها برگزار خواهد شد و لغو نمی‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی اصرار دارد لیگ قهرمانان آسیا ادامه پیدا کند که هنوز هیچ لیگ محلی از سرگرفته نشده است. 

Page Generated in 0/0054 sec