printlogo


کد خبر: 218866تاریخ: 1399/2/10 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 92584 و شمار قربانیان به 5877 نفر رسید
فقط 3/1 درصد تست‌‌داده‌ها فوت می‌کنند

گروه اجتماعی: جدیدترین آمار کرونا در کشور نشان می‌دهد بار دیگر آمار مبتلایان روزانه کرونا چهاررقمی شده و کاهش زیر هزار مورد ابتلا بیش از 24 ساعت دوام نیاورد.
به گزارش «وطن امروز»، تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ تست تشخیصی در ۱۲۶ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شده که از این تعداد پاسخ 92 هزار و 584 تست مثبت بوده است. این بدان معناست که 9/20 درصد تست‌ها در ایران مثبت می‌شود. همچنین از این تعداد تست، مرگ‌ومیر 5877 مورد به علت کرونا تایید شده و این یعنی فقط 32/1 درصد تست‌ها به مرگ ختم می‌شود. بدین ترتیب 3/6 درصد آنهایی که تست کرونای‌شان مثبت بوده، فوت کرده‌اند. با توجه به این آمار پایین خیلی‌ها به آن تشکیک می‌کنند اما با توجه به آمار جهانی «کووید-19» می‌توان گفت آمار ایران نزدیک به آمار جهانی است. در جهان تعداد مبتلایان 3,081,213  نفر اعلام شده و تعداد فوت‌شدگان ناشی از این ویروس تاکنون 212,336 مورد بوده است و این یعنی 8/6 درصد از مبتلایان در جهان فوت کرده‌اند که با آمار ایران همخوانی دارد. روز گذشته سخنگوی وزیر بهداشت اعلام کرد، تعداد مبتلایان روزانه در ایران افزایش یافته اما تعداد مرگ‌ومیر روزانه از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه هفته جاری کم شده است. کیانوش جهانپور گفت 1112 مورد جدید طی 24 ساعت به مبتلایان اضافه شده که نسبت به مدت مشابه روز قبل 121 نفر افزوده شده است. همچنین اعلام شده 71 نفر به جمع فوت‌شدگان اضافه شده که نسبت به روز قبل از آن 25 مورد کمتر است و از این حیث آمار بهتر شده است. کیانوش جهانپور همچنین در ارتباط تصویری از محل ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، ضمن تقدیر از تلاش کادر درمانی و پرسنل درگیر کرونا در مراکز درمانی کشور، خواستار جدی گرفتن نکات مهم بهداشتی از سوی مردم شد.
وی با عنوان این مطلب که هر گونه کوتاهی در رفتارهای بهداشتی باعث خواهد شد به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور بازگردیم، گفت: مهم‌ترین توصیه ما به مردم این است که در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. وی با عنوان این مطلب که ۶۰ درصد موارد اخیر ابتلا به کرونا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند، افزود: تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند. جهانپور ادامه داد: ۲ هزار و ۹۸۳ نفر در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.
 

Page Generated in 0/0064 sec