printlogo


کد خبر: 218867تاریخ: 1399/2/10 00:00
اخبار

افزایش ابتلای تاکسیرانان به بیماری کرونا
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان‌ تاکسیرانی، تعداد تاکسیرانان مبتلا به بیماری کرونا در کشور به بیش از 400 نفر افزایش یافته است. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با توجه به پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا، مصوب وزارت بهداشت درباره طرح الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، رانندگان تاکسی همکاری بسیار مطلوبی در رابطه با سوار کردن حداکثر 3 مسافر در تاکسی خود داشته‌اند. وی افزود: در حوزه حمل‌و‌نقل با کاهش 70 درصدی مسافرگیری و بالطبع درآمد مواجه هستیم. بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در حوزه تاکسی یک مسافر کم شده، یعنی 25 درصد دیگر از درآمد تاکسی را کاسته‌ایم. وی در ادامه بیان داشت: بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی سازمان‌های تاکسیرانی، تاکنون ۴۵۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 32 نفر از آنها فوت شده‌اند. 
***
کنکور 20 روز بعد از پایان امتحانات نهایی
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: از نیمه خرداد امتحانات پایه دوازدهم به مدت 3 هفته و به ‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و پس از پایان امتحانات بعد از 20 روز کنکور برگزار خواهد شد. محسن حاجی‌میرزایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا ناچار به تعطیلی مدارس شدیم و هنوز هم به‌ طور دقیق زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست. وی درباره نحوه برگزاری امتحانات در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: امتحانات پایه دوازدهم خرداد‌ماه و برای رعایت حقوق دانش‌آموزان ترجیحا به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود. برنامه‌ای که هم‌اکنون پیشنهاد شده این است که از نیمه خرداد امتحانات پایه دوازدهم به مدت 3 هفته و به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد و پس از پایان امتحانات، بعد از 20 روز امتحان کنکور برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: در دوره ابتدایی ارزیابی توصیفی داریم و این ارزیابی در اختیار معلم است که معلم در پایان زمان آموزش، با توجه به عملکرد دانش‌آموز نمره می‌دهد. در این دوره اختیار نمره به معلم واگذارشده و در بقیه مقاطع اگر امکان برگزاری امتحانات به ‌صورت حضوری باشد امتحانات را به‌ صورت حضوری و اگر مخاطره‌ای برای سلامتی دانش‌آموزان باشد، به ‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود که تشخیص این مهم بر عهده معلم است. 
***
ورود ۲ سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور تا هفته آینده از ورود ۲ سامانه بارشی جدید خبر داد. صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی، در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. این سامانه روز جمعه (۱۲ اردیبهشت) در شمال شرق کشور فعال است و بتدریج از کشور خارج خواهد شد. ضیائیان با بیان اینکه بعد از روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور در جنوب و جنوب غرب رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می‌دهد، تصریح کرد: روز شنبه (۱۳ اردیبهشت) این سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در بیشتر مناطق کشور بارش باران دور از انتظار نیست. شدت بارش‌ها طی روز شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور است. 
***
توزیع بسته‌های معیشتی به‌ همت گروه جهادگران در جنوب تهران
گروه جهادی امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم مسجد چهارده معصوم علیه‌السلام با شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند در جنوب تهران، بسته‌های ارزاق معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند. به گزارش تسنیم، در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر «رزمایش همدلی و کمک مومنانه» در این روزهای کرونایی و در تنگنا قرار داشتن بسیاری از خانوارها، گروه جهادی امیرالمومنین و مدافعان حرم مسجد چهارده معصوم(ع) با شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند محله‌های خلیج فارس، یافت‌آباد و اسلامشهر و خانواده‌هایی که به‌واسطه این ویروس منحوس آسیب دیده‌اند، ارزاق تهیه و بین این عزیزان توزیع کردند. 
***
20 کشته و زخمی در تصادف تریلی با اتوبوس
بر اثر تصادف یک دستگاه تریلی با اتوبوس، ۸ نفر مصدوم شده و ۱۲ نفر هم جان خود را از دست دادند. به گزارش‌ تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی‌ جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد بر اثر تصادف یک دستگاه تریلی با اتوبوس در استان خراسان جنوبی، 8 نفر مصدوم شده و 12 نفر جان خود خود را از دست دادند. بلافاصله بعد از این حادثه که ساعت 6:40 صبح سه‌شنبه در محور درح به سربیشه در استان خراسان جنوبی رخ داد، 14 نیروی عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در قالب 4 تیم به همراه بالگرد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شدند. بنا بر این گزارش، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این حادثه که متاسفانه 8 نفر مصدوم شده و 12 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، 8 نفر را نیز رهاسازی کردند. 

Page Generated in 0/0056 sec