printlogo


کد خبر: 218871تاریخ: 1399/2/10 00:00
اخبار

تحویل سامانه ملی املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه برنامه‌های ما برای مسکن چالش‌های مسکن مهر را ندارد، از تحویل سامانه ملی املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: کارت اعتباری مصالح ساختمانی فعال شد. به گزارش تسنیم، محمد اسلامی درباره سامانه ملی املاک و اسکان اظهار کرد:‌ یکی از وظایف این سامانه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است که تکلیف این کار با سازمان امور مالیاتی است. وظیفه وزارت راه‌وشهرسازی این بود تا این سامانه را طراحی کند که این کار نیز انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. وی با بیان  اینکه گفته می‌شود مالیات بر خانه‌های خالی موجب سوداگری در بخش مسکن خواهد شد تصوری نادرست است، ادامه داد: وزارت راه با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان به دنبال آن است خانه‌های خالی را به سمت عرضه (جریان فروش یا اجاره) سوق دهد. در عین حال، چنانچه خانه‌های خالی به فروش نرسد یا اجاره داده نشود، اخذ مالیات از سوی دولت می‌تواند به ارائه خدمات بیشتر در بخش مسکن برای مردم منجر شود.
***
۷۸۳ هزار بیکارشده کرونایی درخواست بیمه بیکاری ثبت کردند
مدیرکل بیمه ‌بیکاری وزارت کار گفت: از ۲۳ اسفندماه تاکنون ۷۸۳ هزار نفر درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند که ۶۵۴ هزار نفر مشمول برقراری بیمه بیکاری در مرحله اول شده‌اند. مسعود بابایی با بیان اینکه جهت برقرار شدن بیمه بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا، ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار باید تخصیص داده شود، ادامه داد: سال گذشته تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۲۶۰ هزار نفر بود این در حالی است که از ۲۳ اسفند تاکنون ۶۵۴ هزار نفر درخواست برای دریافت بیمه بیکاری ثبت شده است. همین مساله نشان می‌دهد برای پوشش این تعداد بیکار، باید تخصیص اعتبار ویژه‌ای صورت بگیرد. مدیرکل بیمه ‌بیکاری وزارت کار تصریح کرد: فعلاً مشاغل پرخطر ممنوعیت ادامه فعالیت دارند. بنا شد مشاغل کم‌خطر از ۲۳ فروردین در استان‌ها و ۳۰ فروردین در تهران کسب‌وکار خود را شروع کنند اما بخشی از این بنگاه‌ها، به دلیل مشکلاتی که داشتند حتی اگر مجوز فعالیت دریافت کنند، ممکن است فعلاً نتوانند به شرایط قبل بازگردند، بنابراین باید در مقطعی حمایت شوند و کارگران تحت پوشش قرار گیرند تا زودتر فعالیت‌ها به روال قبلی برگردد. بابایی افزود: در مرحله اول پالایش اطلاعات، اطلاعات ۲۵۰ هزار متقاضی را جهت پالایش بیمه‌پردازی به تأمین اجتماعی ارسال کرده‌ایم.
 ***
امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌کنیم
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان خوزستان ‌گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود. کاظم خاوازی اظهار داشت: یکی از استان‌های بسیار مهم در زمینه تولید گندم استان خوزستان است و حتماً از مزارع این استان بازدیدی خواهیم داشت. وی افزود: بهره‌برداران امسال حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم در اختیار دولت خواهند گذاشت. خاوازی همچنین در حاشیه بازدید از روند ترخیص نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور از بندر امام خمینی گفت: حضور امروز من در استان خوزستان به دلیل دغدغه‌های تولیدکنندگان مرغ در زمینه دانه‌های ذرت است. وی افزود: بحمدالله با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در گذشته، امروز شاهد آزاد‌سازی و توزیع بسیار زیادی دانه ذرت هستیم و ذخایر و موجودی ما (در این استان) در دانه‌های ذرت به حدی است که می‌تواند تمام ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند. خاوازی با ابراز امیدواری درباره سرعت بخشیدن به ارسال مویرگی دانه ذرت به مرغداری‌ها در هفته جاری تصریح کرد: ذخایر استراتژیک در زمینه دانه‌های ذرت نیز کافی است. 
***
تسهیل خدمات پرداخت خرد به مردم در بانک‌ها
رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت: خدمات پرداخت خرد به مردم به شکل استاندارد و یکپارچه در بانک‌ها تسهیل می‌شود. عبدالناصر همتی در یادداشتی نوشت: در راستای تسهیل خدمات پرداخت خرد، یک جلسه هم‌اندیشی با مسؤولان حوزه فناوری بانک‌ها داشتم. در این جلسه، بحث مبسوطی درباره مبانی پرداخت‌های بدون تماس و کلیات استانداردهای پرداخت خرد و کیف پول الکترونیکی انجام شد. از دغدغه‌های مهم، جلوگیری از خلق پول و نیز موضوع پولشویی و تقلب بود. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و در جهت  تسهیل خدمات پرداخت خرد به مردم، به یک شکل استاندارد و یکپارچه، قرار شد در اسرع وقت بررسی‌های کارشناسی انجام و اسناد متناظر به همه بانک‌ها و ذی‌نفعان ابلاغ شود.
***
دریافت رمز عبور همراه بانک ملت از طریق سامانه بانکداری اینترنتی
بانک ملت به منظور کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعبه‌ها، امکان دریافت رمز عبور همراه بانک را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی نیز فراهم کرده است. مشتریان این بانک در صورت فراموشی رمز عبور هنگام به روزرسانی نسخه‌های قدیمی سامانه همراه بانک یا نصب مجدد بر روی گوشی‌های خود، می‌توانند به آسانی رمز را از سامانه بانکداری اینترنتی دریافت کنند. این در حالی است که این قابلیت برای مشتریانی فراهم است که قبلا سامانه بانکداری اینترنتی خود را فعال کرده‌اند. بر اساس این گزارش، نسخه‌های قدیمی همراه بانک و همراه پلاس ملت اعم از همراه بانک قدیم و جدید (نسخه‌های پیش از ۱.۱.۹ اندروید و ۱.۱.۰ios) از تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه امسال غیرفعال شد و کاربران این نسخه‌ها لازم است سامانه خود را به روز‌رسانی کنند، بنابراین این قابلیت در سامانه بانکداری اینترنتی شرایط به روز‌رسانی و استفاده از همراه بانک را برای این دسته از مشتریان آسان کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec