printlogo


کد خبر: 218876تاریخ: 1399/2/10 00:00
اخبار

در پی درخواست رئیس‌جمهور و با تأکید بر رعایت موارد سه‌گانه ابلاغ شد
موافقت رهبر انقلاب با آزادسازی سهام عدالت 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رئیس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم‌درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم‌الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریع‌تر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی تصمیم واگذاری درصدی از سهام اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب سهام عدالت با هدف گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد، انتظار این بود که توسط مسؤولان مربوط در دولت‌های مختلف با اجرای دقیق مواد هشت‌گانه ابلاغی 12/4/1385 هر چه سریع‌تر مقدمات لازم برای آزادسازی سهام عدالت و واگذاری تعیین قیمت آن به بورس فراهم گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی تهیه و به اجرا درآید. در هر صورت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و عزم دولت برای عمل به تکالیفی که به عهده او است، با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت می‌شود:
1- دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.
2- مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورای‌ عالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.
3- نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورای عالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذی‌ربط هر چه زودتر زمینه‌ ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.
با توجه به تأخیری که در طول زمان نسبت به تحقق اهداف واگذاری این سهام پیش آمده است و به دلیل ضرورت بهره‌مندی هر چه سریع‌تر مردم از منافع سهام خود، لازم است دولت محترم هر چه زودتر اقدامات مقتضی در جهت تحقق موارد مذکور در بندهای سه‌گانه فوق را به ‌عمل آورد.
***
مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد
وزیر کشور گفت:‌ مقدمات کار انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر اجرایی در وزارت کشور شروع شده است و آمادگی کامل برای برگزاری آن وجود دارد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امیدواریم کشور در شرایطی واقع شود که باز با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه شویم و ما در وزارت کشور بنابر وظیفه اجرایی که داریم بتوانیم در سلامت کامل و با رعایت مر قانون، انتخابات خوبی را برگزار کنیم؛ از هم‌اکنون اعلام می‌کنیم آمادگی کامل در میان استانداران، فرمانداران، بخشداران و هیأت‌های اجرایی وجود دارد. وی در ادامه به بحث انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: انتخابات الکترونیک از موضوعات بسیار مهمی است که در هر دوره مطرح می‌شود و ما در این دوره انتخابات الکترونیکی را تقریبا در 21 یا 22 مرحله فرآیندی انجام دادیم و فقط در بحث اخذ و شمارش آرا نتوانستیم با شورای نگهبان به هماهنگی برسیم. رحمانی‌فضلی افزود: امیدواریم برای انتخابات پیش رو که میان دوره‌ای مجلس است و تعداد حوزه‌ها کمتر است و بعد از آن نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری که یک سال برای برگزاری آن فرصت داریم آن را نیز با شورای نگهبان نهایی کنیم. 
***
رسیدگی مجدد به پرونده نجفی در ۱۴ اردیبهشت‌ماه
وکیل مدافع محمدعلی نجفی از رسیدگی دوباره به پرونده موکلش در ۱۴ اردیبهشت در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد. حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: پرونده موکلم به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ ارجاع شده است و ۱۴ اردیبهشت‌ماه مجددا در این شعبه به پرونده موکلم رسیدگی می‌شود. براساس این گزارش، حمیدرضا گودرزی ۱۰ فروردین‌ماه سال جاری به ایسنا گفته بود پس از فرجام‌خواهی ما نسبت به رای صادره در دور دوم رسیدگی، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و در مراجعات متعددی که به شعبه ۴۱ دیوان عالی داشتم، دیوان عالی، رای صادره را نقض کرده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع شده است. 
***
80 هزار ارتشی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۸۰ هزار نفر از نیروهای ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند و این خدمات تا مهار و قطع کامل زنجیره انتقال این بیماری ادامه دارد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همپای دیگر نیروهای مسلح در کشور در امر مقابله با ویروس منحوس کرونا در تلاش و خدمات‌رسانی است و در صف مدافعان سلامت قرار دارد. وی مأموریت نیروی زمینی ارتش را در مقابله با کرونا فعالیت در 24 استان و 214 شهر کشور عنوان کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله دیگر اقدامات و مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش را کنترل ورودی 7 شهر از 214 شهر کشور عنوان کرد. امیر حیدری اضافه کرد: ضدعفونی و گندزدایی و ایجاد نقاهتگاه و برپایی بیمارستان‌های صحرایی ویژه بیماران مبتلا به کرونا از دیگر فعالیت‌های در حال انجام و انجام‌شده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 

Page Generated in 0/0081 sec