printlogo


کد خبر: 218893تاریخ: 1399/2/11 00:00
دور دنیا

وزیر دفاع کره‌جنوبی: وضعیت کره‌شمالی عادی است
جئونگ کیئونگدو، وزیر دفاع کره‌جنوبی با تاکید بر اینکه غیبت رهبر کره‌شمالی از انظار عمومی غیرعادی نیست، گفت: با وجود شایعاتی درباره وضعیت جسمانی «کیم جونگ اون» هیچ نوع تحرکات غیرعادی در کره‌شمالی رصد نشده است. وزیر دفاع کره‌جنوبی در یک نشست پارلمانی به قانونگذاران گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد هیچ وضع غیرعادی یا تحرکات غیرمعمول در کره‌شمالی وجود ندارد. این نتیجه‌گیری با استناد به داده‌های اطلاعاتی جامع به دست آمده است.
***
هشدار پاکستان نسبت به خشونت‌ها علیه مسلمانان هند
شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای به سازمان همکاری اسلامی نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در هند و تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان همزمان با شیوع کرونا هشدار داد. 
در این نامه، وزیر خارجه پاکستان خواستار حفظ حقوق مسلمانان در هند شده و گفته لازم است جامعه بین‌الملل از دولت هند بخواهد جلوی اقدامات علیه امنیت و رفاه مسلمانان را بگیرد. به گفته وزیر خارجه پاکستان، اقدام نیروهای افراطی تحت پشتیبانی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در هند و دستور کار این احزاب علیه اقلیت‌ها از جمله مسلمانان مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است.
***
هشدار نظامی چین به آمریکا
ارتش چین اعلام کرد ناوهای آمریکایی را در ارتباط با ورود بدون مجوز به آب‌های قلمرو چین در محدوده جزایر «ژیا» زیر نظر دارد و به آنها هشدار داده است. در این خبر گفته شده نظامیان چین به کشتی‌های نظامی آمریکایی برای ترک این منطقه هشدار داده‌اند. بر اساس این گزارش، یک کشتی نظامی آمریکا روز سه‌شنبه بدون کسب مجوز به آب‌های چین جنوبی در منطقه جزایر ژیسا وارد شده است.
 گفته شده در حال حاضر ارتش چین واحدهایی از نیروی دریایی و هوایی را برای نظارت در منطقه مستقر کرده و نسبت به تحرکات نظامی آمریکا هشدار داده است. دریای چین جنوبی دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای حدود 5/3 میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می‌گیرد. این دریا پس از 5 اقیانوس جهان بزرگ‌ترین ناحیه دریایی جهان است.
***
درخواست نویسنده سعودی برای سوزاندن فلسطینی‌ها
رواف السعین، نویسنده جنجالی سعودی یک فایل ویدئویی توهین‌آمیز علیه فلسطینی‌ها خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی گفت: من حاضرم نزد یک یهودی بخوابم اما نزد یک فلسطینی نه. من حاضرم یک یهودی را در منزل میهمان کنم اما یک فلسطینی وارد خانه‌ام نشود! السعین خطاب به فلسطینی‌ها گفت: شما عرب نیستید. شما سرزمین یا آرمانی ندارید، بلکه این سرزمین متعلق به اسرائیل است. اسحاق شامیر، رابین و گلدا  مایر قهرمان بودند اما نتانیاهو ترسو است چرا که شما را نسوزانده، نمی‌دانم چرا در حالی که سلاح‌های زیادی در اختیار دارد این کار را نمی‌کند! وی ادامه داد: ‌ای نتانیاهو! جهان را از حضور فلسطینی‌ها پاک کن.
***
هیلاری کلینتون رسماً از بایدن حمایت کرد
هیلاری کلینتون وزیر اسبق خارجه و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا رسما از جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال حمایت کرد. هیلاری کلینتون بامداد دیروز در یک برنامه انتخاباتی جو بایدن که به صورت آنلاین پخش شد، به عنوان میهمان ویژه شرکت کرد.
همسر بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در این مراسم ضمن انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ در زمینه‌های مختلف بویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا، رسما حمایت خود را از بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
هیلاری کلینتون که سابقه حضور و شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را دارد، در این نشست آنلاین در تمجید از جو بایدن گفت: ما اکنون به رئیس‌جمهوری مثل جو بایدن نیاز داریم.
او در توئیتر خود هم در این باره نوشت:‌ ای کاش ما در حال حاضر در اتاق بیضی شکل کاخ سفید (دفتر کار رئیس‌جمهور آمریکا) رهبری جو بایدن را شاهد ‌بودیم. آمریکایی‌ها سزاوار رئیس‌جمهوری هستند که بحران «کووید-۱۹» را با احساس، صلاحیت و احترام گذاشتن به علم مدیریت کند تا ما جان مردم و اقتصادمان را نجات دهیم.
***
چاقوکشی در آلمان ۴ نفر زخمی شدند
رسانه‌های آلمانی از وقوع حادثه چاقوکشی در شهر هانائو واقع در ایالت هسن خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، با اینکه تعداد مهاجمان دقیقا مشخص نیست اما گفته می‌شود حدود ۵ تا ۷ مرد با استفاده از سلاح سرد به عابران پیاده حمله‌ور شده‌اند.
 به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس آلمان می‌گوید در این حادثه حداقل ۴ شهروند آلمانی زخمی و 2 مظنون نیز بازداشت شده‌اند. 2 مظنون بازداشت‌شده، ۲۴ و ۲۹ ساله هستند. با این حال انگیزه ضاربان یا جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است. شهر هانائو پیش از این نیز شاهد حوادث اینچنینی بوده و حدود 2 ماه قبل در پی تیراندازی در این شهر، 8 نفر جان خود را از دست داده و 5 نفر نیز مجروح شدند. 

Page Generated in 0/0060 sec